nonlocality Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hi jeg mister internett når noen bruker telefonen hjemme. Noen som vet hva som som kan være problemet? Jeg har Tele2 som ISP, alt fungerte bra før, men etter at jeg oppgraderte linja til 3mbit så skjer dette. Jeg har snakket med Tele2 og de sa at internett min bruker for mye "kraft" og derfor blir jeg disconnected. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre *griner* Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Siden det fungerte før er sikkert dette et skudd i blinde... men: Står ADSL splitteren din før det 1. telefonuttaket i huset? Gjør den ikke det så får du samme problem som du har nevner Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Defekt splitter eller feil plassering av splitter i forhold til telefon? Lenke til kommentar
capt_dsl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg ville også satset på at dette var splitterfeil. Du har ikke tilfeldigvis anskaffet deg en ekstra tlf i det siste, evt alarm? Hvis ikke, burde ikke hastigheten føre til at linja detter ned når tlf ringer. Du kan jo evt be Tele2 stille ned hastigheten bare litt for å se om det blir bedre Capt_dsl Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Splitteren kobles før første telefon, hvis ikke så kan man oppleve at man mister internett når noen ringer. Evnt. så takler ikke linjen din denne hastigheten pga. kabellengde. Endret 3. mai 2006 av Pingla Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Hei folkens, takk for alle svar. Jeg har 2 telefon utganger i huset hvor jeg bruker den andre kun til internett, alt er riktig koblet altså: Telefon linja-----> Splitter ------> modem ------> router -----> pc. Grunnen til at jeg har det sånn er fordi den telefonen er av gammel type som bruker sånn 3 stikk kontakter. Den kan med andre ord ikke kobles til splitteren. PS: Må jeg kjøpe ny telefon kanskje? (jeg er blakk) Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 du må koble telefonen inn i phone utgangen på splitteren, ikke i noen av vegg kontaktene. det går ann og kjøpe en forlengerkabel som går fra kontakten i splitteren til tre pols kontakt som telefonen har. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Det er grunnen. Du må ha ha alle telefonene kobla etter splitteren. Ellers skjer det som du sier. Det finnes overganger, men en ny ledning kan også være nok. Om du kjenner en som har modularkontakter og tang kan han sette på en for deg. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 En annen ting som også går å gjøre er at man ved det første punktet henger på en splitter som denne telefonen kobles til og dermed er dette problemet løst på en annen måte . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå