Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin - Restarter seg selv.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøt meg en splitter ny datamskin fra netshop.no. Gleden var stor da jeg fikk den hjem fra posten og skulle spille å installere allslags programmer på den. Dessverre var gleden kortvarig. Etter noen dager merket jeg at den begynte å bli treig. Prgrammer tok lang tid å starte opp, når brukeren min lastet inn kunne det ta opptil 5 minutt for MSN å komme opp.

Med et tips fra et annet forum fikk jeg beskjed om at Norton antivirus kanskje ikke var så bra siden det tok mye CPU usage. Så jeg installerte AVG. Midt inni denne installasjonen fikk jeg blåskjerm og pcen restarta seg selv. Dette skjer nå hver gang jeg logger inn, at etter ca 10 sek restarter den seg selv etter en blåskjerm hvor det nederst står "starter dumping av fysisk minne". Siden jeg ikke er av den mest datakompomente typen håper jeg at folk der ute kan hjelpe.

Har nå forresten i min frustrasjon satt i Windows cden og begynt å reinstallere Windows. Ikke vet jeg om dette funker, og det ser faktisk ut til at denne har hengt seg, hvis ikke den er ment til å være i over 1-2 timer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette går, siden jeg allerede var så dum at jeg reinstallerte windows. Denne installasjonen pågår fortsatt etter 2 timer hvor det fortsatt står gjentstår 34 minutter av installasjon. Pleier dette å ta så lang tid?

Hvordan starter jeg i sikkerhetsmodus? Og hvis jeg bare skrur av pcen nå er det mulig å slette alt igjen å prøve på nytt? Vil helst ikke betale så mye for reperasjon så jeg hører med forumer først.

Lenke til kommentar

du skal nå ikke måtte betale for reperasjon når den er så ny.. installasjon tar vel vanligvis ca 1-1,5timer...? pleier ikke gidde å sitte å se på hele tia, så er nok derfor d strekker seg mot 1,5 timer for meg.. ;)

etter at du har installert win omigjen (xp?) sjekk i device manager om du har noen enheter som ikke funker som de skal... kan være noe så enkelt som et kamera som ikke har rett driver..

høres merkelig ut, men har opplevd at det kan forårsake blåskjerm... plugg ut alle perifere enheter med unntak av skjerm, mus og keyboard når du installerer..

Lenke til kommentar

Ok, jeg ser nå at den har kommet fra 34 minutter til ferdig til 33 minutter til ferdig, noe som jeg tipper er at den ikke har hengt seg helt. Reperasjoner, må jeg sende den tilbake der jeg kjøpte den eller kan jeg reparere den en plass jeg bor å så betaler bare entshop regningen?

Hvis installasjonen evt skulle henge seg opp, er det da mulighet får å slette hele greia å prøve igjen? Hvordan isåfall?

Lenke til kommentar

dersom det er defekt hardware, må du nokk sende den tilbake for reprasjon....og dersom feilen har oppstått grunnet feilhåntering av varen eller andre ting som produsent eller butikk ikke kan klandres for så sitter du på regninga selv. Typis måte en nybegynner kan korte ned eller ta livet av en komponent er for eksempel glemme å ta på et jordet område for å unngå statisk elektrisitet..

Lenke til kommentar
dersom det er defekt hardware, må du nokk sende den tilbake for reprasjon....og dersom feilen har oppstått grunnet feilhåntering av varen eller andre ting som produsent eller butikk ikke kan klandres for så sitter du på regninga selv. Typis måte en nybegynner kan korte ned eller ta livet av en komponent er for eksempel glemme å ta på et jordet område for å unngå statisk elektrisitet..

6039036[/snapback]

Har du mere enn 1 Harddisk, eller er den akkurat som i lenken du henviser til? Kan nemlig være at du må installere Raidkontrolleren når du begynner installasjonen, jeg har opplevd masse rar oppførsel hvis jeg ikke har gjort dette. MEN det gjelder bare hvis du har 2 HDD satt opp i en eller annen raid-konfigurasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...