Gå til innhold

HUB/Switch

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde nettopp mitt livs beste pckjøp.

Jeg bruker UPC Chello Maestro og har tenkt til å få begge maskinene på i-net/nettverk.

Så er spørsmålet om jeg bør satse på switch eller hub, noen som kan komme med konkrete anbefalinger til merke/modell/pris/butikk ?

Jeg er nemlig grønn på det området, trenger vell noe 10/100 Mbit greier.

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg vil anbefale en Switcher, for der er MEKBART raskere enn en vanelig hubb, og ligger på omtrendt samme pris. Det finnes en God og bilig Switcher hos http://www.PSData.no som heter Unex 10/100 Switch. Den fåes i 5 prorter vanlig, 8 porter vanelig, 16 posrter vanelig, 16porter 19" Rack, og mange andre, til og med med 1Gbit/s fiber på noen av modellene. Jeg vil enten anbefale 8 porter 10/100 (899,-) som et minimumm (for det er 200kr for de ekstara portene i forhold til en 5porter) eller en 16 porter (1595,-). I de aller fleste tilfeller, hvor en utbygging av nettverk alltid er tilstede (også ved midlertidlig som en LAN Party eller lignende er det greit med et par porter ekstra). Skal kjøpe 16 porteren etter jul, hvis jeg ikke får det til jul da.. :grin:

My Computer:

Chieftec DX01BBD

350W Enermax Power

AMD T-Bird 1.33

ABIT KT7A-Raid

256Mb Apacer PC133 ram

1x IBM 75GB ATA 100 7200RPM

1x IBM 34,2 ATA 66 7200RP

ASUS V7200 Deluxe GF2 GTS

Creative SoundBlaster Live! Platinum

[ Denne Melding var redigert av: Red Dog på 2001-12-08 01:30 ]

Lenke til kommentar

Heisveis!

Jeg har selv kjøpte en Unex switch 16 porter, og den funker veldig bra. Den er også opp til 1000 kr billigere enn andre 16 portere på markedet, men hvis du skal ha det beste av det beste ville jeg gått for 3com eller accton switch.

Du får også kjøpt Dual Speed Huber, men jeg selv tror ikke det er verdt det.

Skal du først kjøpe deg en slik "maskin", velg switch i stedet for hub. Så slipper du å oppgradere senere, selv om du bare har ett par maskiner tilkoblet.

Men det er selvfølgelig opp til deg hva du velger.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...