Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er best på vinteren av FWD og RWD?


Anbefalte innlegg

FWD er til tider mere fremkommelig enn RWD, men nå må jeg jo av erfaring si at skal du ha noe så kjøp deg Quattro! Har selv hatt Urquattro, og har nå en Audi 200 TQ avant, og det er helt rått på vinterføre. Som folk tidligere har sakt, dit en quattro ikke kommer trenger du ikke dra. RWD er jo selvfølgelig å foretrekke som bil nr 2 da det er ekstremt morro om vinteren (og sommeren med litt krefter) ;) dersom man har slike int. Personlig syns jeg det er veldig kjedelig å kjøre FWD! Kan jo brekk sladde da  :p Men siden valget står mellom RWD eller FWD for vinterbruk så ville jeg gått for FWD da det er det jeg har hatt best erfaring med på vinterføre i forhold til fremkommelighet.

6125899[/snapback]

 

Den kanke stemme...der en quattro ikke kommer, trenger du ikke å dra..

 

Fordi har vært litt mye med VAG biler, med elektronikk og andre feil....det var en annen som sa til meg...kanskje her på diskusjon.no også... at det sto i en annonse: Med quattro kommer du helt fram til hytta!, mn kun hvis det er 1 eller 2 audi verksteder på veien :p

 

Har selv Audi.... Prøver ikke å gjøre narr av merket....mn har blitt litt mye i det siste..... Selvom jeg ikke ENDA har hatt nore problem, bortsett fra treg automat kasse...at det er tungt å skyve på spaken... og alle skivene og bremsene gikk....Lyste ikke en lampe i bilen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi har vært litt mye med VAG biler, med elektronikk og andre feil....det var en annen som sa til meg...kanskje her på diskusjon.no også... at det sto i en annonse: Med quattro kommer du helt fram til hytta!, mn kun hvis det er 1 eller 2 audi verksteder på veien :p

 

Har selv Audi.... Prøver ikke å gjøre narr av merket....mn har blitt litt mye i det siste..... Selvom jeg ikke ENDA har hatt nore problem, bortsett fra treg automat kasse...at det er tungt å skyve på spaken... og alle skivene og bremsene gikk....Lyste ikke en lampe i bilen :p

6134127[/snapback]

Kan vel stemme for eldre Audier ja. Vært en god del rusk og rask oppgjennom tidene...

 

Audi A4 B5 (95-01) hadde ekstreme problemer med forstilling og mye annet. Forrige utgave av A6 (den før dagens) var ikke noen voldsomt bra bil det heller.

 

Og Audi og automat før 2003 har vært en trist historie. Vært ekstremt mye problemer med Tiptronic-systemet deres. Men fra slutten av 2003 og fremover skal det meste fungere på alle Audier.

 

Tror kvaliteten er betraktelig hevet de siste 2-4 åra.

 

Audi A4 var bare slått med noen få tiendeler på topplisten over biler med minst feil. De som vant var vel som vanlig Toyota, Honda og Mazda. Tror Audi A4 (med 4. plass) hadde feil på 1,2 av 100 biler, mens de som vant lå på 0,8 eller noe. Bilene som var testet i denne testen var 2003-modeller da.

Lenke til kommentar

Ville aldri ha hatt en merce om vinteren.. De bilene som står fast i bakker er som regel bare merce.. Av det jeg har sett på småveia i Oslo da... I vinter, da det snødde så mye.. kom det en merce E klasse 03" kjørende inn gata mi der jeg bor.. Og den klarte og kjøre seg fast der det var flatt.. Stod 20 min og måkte snø for at han skulle komme ut igjen..

Så.. RWD om vinteren er ikke noe serlig når man har merce såfall..

Lenke til kommentar
Ja, enkelte sjåfører klarer seg ikke uten trekk i alle bauger og kanter *løpe i dekning* :mrgreen:

6159007[/snapback]

Hehe, bør passe deg nå ja. :p

 

Nei, kjørt FWD i alle mine år (6-7) med lappen jeg, men har nå tatt steget inn i AWDs verden med en A4 1.8 TQ - og for en verden... :innocent:

 

Nå man skjønner hva utsagnet "har du en gang hatt 4WD går du aldri tilbake til 2WD igjen". :D

 

Fremkommelighet om vinteren er en ting, en annen ting er jo fordelen med at man slipper å spinne ved gasspådrag. Hadde en villig 9-5 som spant fremfor å øke hastigheten før, mens drøyt 200 gamp i A4'n skyter fart i riktig retning umiddelbart. Og for et grep i svingene. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...