Gå til innhold

Asus A8N-SLI Premium booter ikke fra USB Pen. LØST


Anbefalte innlegg

Jeg har en bootbar USB-pen som funker perfekt på et annet HK, men klarer ikke å boote fra den på dette hovedkortet.

 

Trykker F8 under oppstart og velger "USB Mobile Disk 2.0"

 

Får I/O Error (eller noe sånt) og klarer ikke å boote.

 

Kjører Bios 1009.

 

Er det i det hele tatt mulig å boote fra USB Pen-disker på dette kortet?

 

Det hele løste seg da jeg brukte et "USB Boot program" som jeg lastet net fra HP.com

Endret av Jester7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den prøver å boote fra usb-pennen, men den feiler og kommer med melding om "I/O Error".

6039342[/snapback]

 

Har du prøvd å oppdatere til siste bios versjon?? 1016 er den nyeste, mulig denne vil gjøre susen. 1009 er faktisk ikke en offisiell versjon ser det ut til, hopper fra 1008 til 1011. Men prøv 1016 uansett. Og husk at den krever siste versjon av nForce chipset drivere (tror det er 6.66).

 

edit:skriveleif

Endret av astensland
Lenke til kommentar
Den prøver å boote fra usb-pennen, men den feiler og kommer med melding om "I/O Error".

6039342[/snapback]

 

Har du prøvd å oppdatere til siste bios versjon?? 1016 er den nyeste, mulig denne vil gjøre susen. 1009 er faktisk ikke en offisiell versjon ser det ut til, hopper fra 1008 til 1011. Men prøv 1016 uansett. Og husk at den krever siste versjon av nForce chipset drivere (tror det er 6.66).

 

edit:skriveleif

6039362[/snapback]

 

Bios 1009 er vel den siste offisielle; http://support.asus.com/download/download....N-SLI%20Premium

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Den prøver å boote fra usb-pennen, men den feiler og kommer med melding om "I/O Error".

6039342[/snapback]

 

Har du prøvd å oppdatere til siste bios versjon?? 1016 er den nyeste, mulig denne vil gjøre susen. 1009 er faktisk ikke en offisiell versjon ser det ut til, hopper fra 1008 til 1011. Men prøv 1016 uansett. Og husk at den krever siste versjon av nForce chipset drivere (tror det er 6.66).

 

edit:skriveleif

6039362[/snapback]

 

Bios 1009 er vel den siste offisielle; http://support.asus.com/download/download....N-SLI%20Premium

6039400[/snapback]

 

Du har absolutt korrekt! Jeg så ikke at det var snakk om premium kort i farten, sjekket bare A8N-SLI Deluxe. Så 1009 er siste versjon ja! My bad....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gjmTLx
Jeg har en bootbar USB-pen som funker perfekt på et annet HK, men klarer ikke å boote fra den på dette hovedkortet.

 

Trykker F8 under oppstart og velger "USB Mobile Disk 2.0"

 

Får I/O Error (eller noe sånt) og klarer ikke å boote.

 

Kjører Bios 1009.

 

Er det i det hele tatt mulig å boote fra USB Pen-disker på dette kortet?

6034899[/snapback]

 

Kan du si litt mer om hvordan du har satt opp dette i bios?? Enabling/Disabling og bootrekkefølge ++ ?

Lenke til kommentar
Jeg har en bootbar USB-pen som funker perfekt på et annet HK, men klarer ikke å boote fra den på dette hovedkortet.

 

Trykker F8 under oppstart og velger "USB Mobile Disk 2.0"

 

Får I/O Error (eller noe sånt) og klarer ikke å boote.

 

Kjører Bios 1009.

 

Er det i det hele tatt mulig å boote fra USB Pen-disker på dette kortet?

6034899[/snapback]

 

Kan du si litt mer om hvordan du har satt opp dette i bios?? Enabling/Disabling og bootrekkefølge ++ ?

6039446[/snapback]

 

 

Du må vel sette removable som 1.boot device

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...