Gå til innhold

Hvor får jeg flashet bios i Oslo?

Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på om dette er riktig kategori, men det får gå.

Min PC har kræsja, og jeg blir mer og mer overbevist om at det er BIOS som er gåent, så jeg lurer på hvor jeg kan få flashet biosbrikken i Oslo.

Maskinen er ikke kjøpt i byen, og er ganske gammel, så det går uansett ikke på garantien.

Jeg vet at Infocare har et enormt verksted på Alnabru, men de er dyre og trege.

Hva med datakjeden eller digital impuls? Noen som vet om de kan ta jobben for et godt stykke under 1000,-?

Edit: Opprinnelig tråd.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å resette CMOS, ejg har prøvd å bytte skjermkort. Jeg har bootet med og uten alt av hardware jeg eier og har.

Spørsmålet er ikke hvorvidt BIOS er fucked, det er rett og slett fakta.

Spørsmålet er: Hvor får jeg flashet bios? Og da mener jeg at noen tar brikken ut av hovedkortet, og flasher den direkte.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å resette CMOS, ejg har prøvd å bytte skjermkort. Jeg har bootet med og uten alt av hardware jeg eier og har.

Spørsmålet er ikke hvorvidt BIOS er fucked, det er rett og slett fakta.

Spørsmålet er: Hvor får jeg flashet bios? Og da mener jeg at noen tar brikken ut av hovedkortet, og flasher den direkte.

6048089[/snapback]

Skal være mulig å bestille en ny BIOS-brikke på nettet til en overkommelig pris.

Mener jeg har sett en tråd om det her før. Husker ikke adressen, men et forumsøk eller googlesøk (ikke vondt ment altså) kan sikkert hjelpe deg.

Lenke til kommentar
for et godt stykke under 1000,-?

Hva med å kjøpe nytt hk i stedet. Fins vel noen socket A (er det det du har?) kort der ute som ikke koster all verden (Asrock).

om dette ikke er aktuelt, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med det du egentlig spør om her.

Lenke til kommentar
Ikke helt sikker på om dette er riktig kategori, men det får gå.

Min PC har kræsja, og jeg blir mer og mer overbevist om at det er BIOS som er gåent, så jeg lurer på hvor jeg kan få flashet biosbrikken i Oslo.

Maskinen er ikke kjøpt i byen, og er ganske gammel, så det går uansett ikke på garantien.

Jeg vet at Infocare har et enormt verksted på Alnabru, men de er dyre og trege.

Hva med datakjeden eller digital impuls? Noen som vet om de kan ta jobben for et godt stykke under 1000,-?

Edit: Opprinnelig tråd.

6034874[/snapback]

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg ville tatt meg bryet med og flasje bios hvist kortet ikke

reagerte når du reseter bios med jumper på hovedkortet.

Kjøp heller nytt hovedkort som passer til kabinet og det som du har av prosesor og

grafikkort,det vere seg hvilke porter du trenger. du får helt sikkert et hovedkort til

under 1000kr.

Lenke til kommentar
Ok... Kan noen stenge denne tråden?

Jeg har funnet en side som selger BIOS-brikker, og kommer til å bestille en.

6048201[/snapback]

Har du link til den butikken? Jeg er interressert selv i å skaffe en ny bios brikke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke helt bestemt meg ennå, men http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=b...hip&btnG=Search har mange forskjellige butikker.

Ang. hotflashing, så ser det ut som om du trenger en spesiell tang for å få bios brikka ut fra hovedkortet, og den tanga har jeg ikke... Like greit å bare bestille en slik tang samtidig som jeg bestiller biosbrikken.

Så kan jeg eventuelt ha en ekstra biosbrikke liggende, og hotflashe neste gang noe lignende skjer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...