Gå til innhold

windows cannot find

Anbefalte innlegg

windows cannot find C:\WINDOWS\system32\scvhost.exe. make sure you tyed it in right and try again. får opp denne mld etter at jeg har skrevet inn passordet for å logge inn. så trykker jeg ok og da kommer den samme mld opp bare at den ikke kunne load or run.

rett etter komme det samme opp igjen.

dette skjedde etter at jeg defragmenterte pc'n og satte på fullsystem scan på norton samtidig.(ikke smart vet men tenkte ikke over det)

jeg kunne heller ikke få opp task manager. det var låst av administratoren, men jeg er den eneste som bruker denne pc'n ingen andre.

kan jeg laste ned den fila og sette den inn der? hva slags fil er det?

vil helst ikke formatere pc'n igjen.

men task manager funker nå;);)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er sikker på at det er scvhost.exe (virus) og ikke svchost.exe (systemfil) så må du søke etter scvhost.exe i regedit og slette det du finner. Vær forsiktig. svchost.exe er en kjernefil i Windows. Den må du ikke røre.

Lenke til kommentar

søker men finner ingen av filene. men jeg husker da jeg kjøpte pc'n at jeg hadde xp home edition. da var det noe gjennopprettiings greier jeg brente på 7 vanlige cd'r. nå har jeg xp pro. hva hvis jeg bruker de filene på cd'n. vil den gå tilbake til home edition eller?

Lenke til kommentar

Hallo. svchost.exe har du der den skal være, ellers ville du ikke kunnet skrive her (hvis det er den maskinen du sitter på).

scvhost.exe derimot er et virus og antivirusen din har fjernet den. det som nå ødelegger er at windows fremdeles tror den ligger et sted og skal kjøres. Du skal ikke søke etter den på maskinen, men i registeret.

Start / Kjør / regedit

Fra regedit søker du etter scvhost.exe (skriv nå for guds skyld ikke svchost!) og slett det du finner.

Du kan også gjøre dette enklere ved å bruke CCleaner ( link i sig) og gå til Verktøy/startup. Meget mulig du finner en linje med scvhost der. den sletter du.

Lenke til kommentar
Hallo. svchost.exe har du der den skal være, ellers ville du ikke kunnet skrive her (hvis det er den maskinen du sitter på).

scvhost.exe derimot er et virus og antivirusen din har fjernet den. det som nå ødelegger er at windows fremdeles tror den ligger et sted og skal kjøres. Du skal ikke søke etter den på maskinen, men i registeret.

Start / Kjør / regedit

Fra regedit søker du etter scvhost.exe (skriv nå for guds skyld ikke svchost!) og slett det du finner.

Du kan også gjøre dette enklere ved å bruke CCleaner ( link i sig) og gå til Verktøy/startup. Meget mulig du finner en linje med scvhost der. den sletter du.

6035845[/snapback]

aha sorry viste ikek det jeg vel :!: ser den ikke i ccleaner. men når jeg får frem den på kjør. hva gjør jeg da? ser bare filer som kan opnes og der er enda flere filer. hvordan søker jeg der? sikkert bombe lett svar hehe men jeg er helt nybegynner når det gjelder pc og slikt. bruker bare Reason 3 på pcen ikke noe mer :!:

takk for all hjelpen jeg får foresten

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...