BigJackW Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hei Jeg lurer på om hvordan jeg kan registrere sida mi i forksjellige søkemotorer. Jeg har en robots.txt fil: User-agent: *Disallow: /eba/ Disallow: /img/ Hvordan kan jeg registrere den? Jeg ser at den har blitt registrert i msn motoren. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 De fleste søkemotorer crawler nettet selv, men det finnes programmer der du kan submite siden til flere hundre motorer om gangen. Husker ikke noen i farten, men skal se hva jeg finner^^ Lenke til kommentar
bakela00 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 registrer deg hos google her: http://www.google.no/intl/no_bm/add_url.html Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 De fleste søkemotorer crawler nettet selv, men det finnes programmer der du kan submite siden til flere hundre motorer om gangen. Husker ikke noen i farten, men skal se hva jeg finner^^ 6035683[/snapback] Hadde vært kult det registrer deg hos google her: http://www.google.no/intl/no_bm/add_url.html 6035861[/snapback] Har registrert meg der, men funker sansyneligvis ikke med en gang Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Tok i sin tid ca. 4 uker før min side ble registrert, så ja det kan ta tid. Det raskeste er uansett å få andre til å linke til siden din (f.eks en link i signaturen her på forumet). Da tar det ikke mange dagene før Google og andre er klar over at siden eksisterer og begynner crawlingen. Endret 3. mai 2006 av Loomy Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Det var smart Men går det raskt når jeg bruker et slikt program? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Hei, Du burde gå igjennom alle søkemotorene du vet om. Er som regel en funksjon for å legge til din side på de fleste sider. Så burde du lage et sitemap, en side med linker over alle sidene på nettstedet ditt. Google har også en egen funksjon for sitemap. Der du kan laste det opp og få google til å gå igjennom din side mye fortere enn om du bare legger til URL på vanlig måte. Så burde siden din linkes til fra andre sider. Så burde du søke litt på SEO, som omhandler søkemotoroptimalisering. Lese litt og lære hvordan dine sider best mulig skal komme opp og frem på de søkeordene du vil. Lykke til! Edit: Du burde helst ikke bruke programmer som gjør dette automatisk. Mange av dem bruker useriøse metoder for å få deg opp på topp på dine søkeord men så vil du ettervert bli fryst ut siden søkemotorene da mener at du jukser. Endret 4. mai 2006 av Invert Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Så lenge du har et domene, skriver vettug HTML, og oppdaterer første siden en del, så spretter sida di fort opp på søkemotorene, jeg trengte ikke legge meg til noen steder når min side var mest aktiv, på google lå domenet mitt og min brukerside på deviantART(som btw er stooor side) å kniva om tredjeplassen på søkeresultatene når jeg søkte på nicket mitt. (Nå som jeg ikke oppdaterer den så ofte, så er den så og si vekk igjen) Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Dere har ikke noen tips til noen STOORE sider som jeg kan legge den på da? Har lagt den i signaturen min her. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 http://www.submitexpress.com/ Registrerer siden din i dvs. søkemotorer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Dere har ikke noen tips til noen STOORE sider som jeg kan legge den på da? Har lagt den i signaturen min her. 6040676[/snapback] IGN.com, GameSpy.com, GameReactor.com etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå