Lanka Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har fått denne oppgaven som jeg helt garantert vil få en lignende oppgave til. Skjønner ikke noe av hva jeg skal gjøre. Står helt blankt her.. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Hvilken av oppgavene trenger du hjelp til? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Begge. Om hvordan man regner ut tingene.. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har du gjort noe i det hele tatt? Disse oppgavene kan gjøres enkelt dersom du leser litt... Dersom du har en vektorfunksjon, r(t) = [x(t), y(t)], vil den deriverte til vektorfunksjonen være en ny vektorfunksjon, r'(t) = v(t) = [x'(t), y'(t)]. Formelen for "banefarten" er gitt ved v(t) = sqrt((x'(t))^2 + (y'(t))^2). På den andre har du: a_n = 1 + 2 + 3 + ... + n. Snur vi rundt på den får vi a_n = n + (n-1) + ... + 2 + 1 Vi kan legge disse sammen: 2a_n = (n+1) + (n+1) + ... + (n+1) = n*(n+1). Løser vi for a_n får vi a_n = n*(n+1)/2. Etc.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) 3mx er vel egentlig for de spes matte interesserte. Jeg tok 3mx på videregående noe jeg angrer så jævelig mye på ennå, hehe. Kunne ha klart meg så bra med 2mx. Igjen er derivasjon ikke så lett, og "integrasjon er enda verre"... Som russisk for folk som ikke skjønner bæret. Uff, får vondt i hodet av matte. Endret 3. mai 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 @ Nomore : Jeg var faktisk i timen, men hjelper lite når læreren priotirerer de aller sterkeste og er på det stadiet at "Ja, du fikk 5- på forrige prøve du. Da skal jeg ringe hjem til foreldrene dine fordi du vanligvis pleier å få 6". Hun gir altså blaffen i alle som ikke forstår matte så raskt. samye83 : Ja, helt enig. Men jeg må ha det for å komme inn på NTNU. Vet det blir tøft. Mn jeg må bare bite meg fast og prøve... Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 DrKarlsen : Jeg prøvde å lese litt i boka nå. Forstod faktisk sånn halvveis av det du svarte på. Fikk nettopp bekreftet at vi får akkurat disse to oppgavene imorgen på en prøve. Da burde jeg vel klare å få en anstendig karakter hvis jeg lærte meg hvordan jeg regner ut begge oppgavene (a --> d) Håper noen vil avse et par minutter. Et par minutter for noen. Flere timer for meg. Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du har større sjanse for å få hjelp dersom du skriver noe selv og forteller oss hva du har gjort. Er nok ikke så mange som gidder å løse hele oppgaver. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Går du på Oslo handelsgym? Og har en liten dritt kjerring som lærer(Åse)? Endret 3. mai 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Går på Hartvig Nissen og har en gammel drittkjerring som lærer. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg føler dine smerter så jævelig godt. Er nesten som å se meg selv i speilet for 3 år siden, hehe. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Haha og hvor er du nå? Fått bruk for den matten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå