Gå til innhold

Bildekvalitet på fz30 vs feks eos 350 i vanlig lys

Anbefalte innlegg

jeg reagerer litt når de lager en test som liksom skal vise en reell størrelsesforskjell og det viser seg at de drar frem noen av de største og tyngste objektivene til Canon

Joda, det er jeg enig i. Jeg bare trodde at såpass fete zoomobjektiver til SLR kostet betydelig mer enn 3K. Det har åpenbart skjedd en del på pris- og størrelsesfronten i det siste. Tilgi min uvitenhet. Med et slikt objektiv begynner det jo å smake litt fugl av en slik SLR-pakke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er disse 28-300/18-200objektivene optisk, sett i forhold til FZ30, samsung sitt monster og fuji S9500? Bedre, ca. det samme eller daarligere? Jeg innbiller meg at det er vanskeligere aa faa ok optikk til den prisen naar det maa lages til store bildebrikker, men jeg tar kanskje feil.

Lenke til kommentar

18-200 objektivene til Tamron og Sigma er ikke kjempegode. 28-300 fra Tamron har fått masse skryt. Tror uansett begge er jevngode eller bedre enn optikken på FZ-30 for det er like vanskelig å lage et lite objektiv med masse zoom bra, som det er å lage et større objektiv med masse zoom bra. Husk at man med små objektiver og små bildebrikker må ha høyere kvalitet på det glasset som faktisk er der for å kunne sammenligne det med større optikk, ettersom ujevnheter i glasset forsterkes mange ganger mer enn på større bildebrikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...