Mapster Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Da er jeg så godt som ferdig med mitt første spill, en egen utgave av det populære snake, SnakeOzoid. Jeg har lyst på noen tilbakemeldinger, før jeg begynner på ett nytt prosjekt. Prosjektet tok meg ca. 2 uker av fritiden, dvs. kveldstid på ukedager. Last ned SnakeOzoid her btw noen forslag til ett annet spill jeg kan begi meg utpå å lage? Jeg vurderer; plattformspill alla Supermario, Pacman, Tetris og Bomberman. Jeg er fremdeles på 2d stadiet. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Så ganske bra ut det der. Litt treg reaksjon på tastetrykk, så gikk i veggen/meg selv noen ganger da det egentlig ikke skulle skjedd, og greide ikke å snu ordentlig 180. Hvordan leser du inn fra tastaturet? **********| **********| <- Riktig 180 **********| | **********| <- gal 180 Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Har vurdert å fikse det der ja, problemet ligger i at jeg har gjort det slik at kun ett tastetrykk på piltastene blir lagt i kø. Noe som fungerte helt perfekt intill jeg la til flere vanskelighetsgrader med økt hastighet. Takk for tilbakemeldingen Jeg har vel undervurdert problemet litt... Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du har ikke kildekode så jeg kan teste det i Linux? Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg har dessverre brukt Win32 API. Så det blir vel en god del omkoding fra W32 API vil jeg tro. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) den fungerer under Wine i Linux: ..antar at du har brukt OpenGL eller SDL ellernoeslikt? .. da er det ikke store jobben å porte til Linux Endret 3. mai 2006 av dayslepr Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) veldig bra.. virker som du har kikka på NEHE Et par ting jeg kikka litt på, jeg vet ikke om du har lagt til lyd i denne betaen, men jeg fikk ikke noe lyd. og en siste ting.. når jeg skal skrive inn nicket mitt og holder inne A og W for så slippe W og trykke den ned igjen så .. vanskelig å forklare 1 .. A&W = AWF 2 .. trykker W men holder A = AWFWF og det virker som masken til W kommer bak den første F .. tror du må se det selv.. men styrker du det ut så er alt fin.. Veldig bra til å være ditt første stå på edit :bilde sier mer enn tusen ord Endret 3. mai 2006 av Giddion Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg har brukt OpenGl ja. Genialt at det kan kjøres i linux også (Nehe er bakgrunnen for mine OpenGL kunnskaper ja) Ser problemet der ja Giddion... En kjapp debug forteller meg at ved å klikke A+W får du Æ, hvorfor har jeg ingen anelse :S Det er ikke så rart at det oppstår feil med nick inntastingen, jeg har for første gang satt opp en funksjon som leser inn tekst i W32 API. Eneste måten jeg vet om for å fjærne dette er å sette inn en sperre slik at A og W ikke kan trykkes samtidig. Takker for de gode tilbakemeldingene btw det er lyder, eller lyd, når slangen spiser ett eple så hører du meg ta en bit av ett eple Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 hmm jeg får bare lyden til å funke med winamp og ikke i spillet. Mulig det er bare meg for har dette problemet. og et siste spørsmål.. det ser ut for meg som du bruker registeret, hvis ja hva bruker du det til? fortsatt veldig bra laga Lenke til kommentar
OPL Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Hva må du lære for og kunne lage slike spill ? C og nehe ? Endret 3. mai 2006 av OPL Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg bruker ikke registeret, så vidt det er meg bekjent Merkelig at du ikke får lyd asså :S Jeg bruker PlaySound() fra Windows Multimedia Library. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Får ikke lyd jeg heller, bare en sånn windows lyd når jeg tar ett eple. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Jau, dere kan vel det. Ett par ting jeg vil si først; - Dårlig kommentering - God blanding mellom norsk og engelsk - En del uødvendig kode, som jeg ikke orker å korte ned på... Kildekoden Lenke til kommentar
Arne Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Bra spel for å vere ditt første. Personleg kunne eg tenkt meg nokon "mjukare" fargar. Litt mykje sjokk-farge? For ein stor kildekode! Har du skrive alt for "hand"? Heilage london! Lenke til kommentar
redsword Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg lurer på en ting.. kan noen lære meg å lage et spill? jeg vil lære meg alt fra a til å. noen som har tid? Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 hadde noen her hatt tid måtte de _uansett_ ha skrevet en bok om det for å forklare gjør noen søk her i forumet og under "Generell/annen programmering" angående hvordan man kommer i gang og forslag angående bøker Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=564913 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=558876 Les litt på dei linkane, du som ville lære å lage spel... Å lage eit spel er ikkke noko du gjer over natta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå