Gå til innhold

Første spill (Snake): Tilbakemeldinger?

Anbefalte innlegg

Da er jeg så godt som ferdig med mitt første spill, en egen utgave av det populære snake, SnakeOzoid. Jeg har lyst på noen tilbakemeldinger, før jeg begynner på ett nytt prosjekt. Prosjektet tok meg ca. 2 uker av fritiden, dvs. kveldstid på ukedager.

Last ned SnakeOzoid her

btw noen forslag til ett annet spill jeg kan begi meg utpå å lage? Jeg vurderer; plattformspill alla Supermario, Pacman, Tetris og Bomberman. Jeg er fremdeles på 2d stadiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ganske bra ut det der. Litt treg reaksjon på tastetrykk, så gikk i veggen/meg selv noen ganger da det egentlig ikke skulle skjedd, og greide ikke å snu ordentlig 180. Hvordan leser du inn fra tastaturet?

**********|
**********|  <- Riktig 180

**********|
          |
**********|  <- gal 180

Lenke til kommentar

Har vurdert å fikse det der ja, problemet ligger i at jeg har gjort det slik at kun ett tastetrykk på piltastene blir lagt i kø. Noe som fungerte helt perfekt intill jeg la til flere vanskelighetsgrader med økt hastighet.

Takk for tilbakemeldingen :D

Jeg har vel undervurdert problemet litt...

Lenke til kommentar

veldig bra.. virker som du har kikka på NEHE :thumbup:

Et par ting jeg kikka litt på, jeg vet ikke om du har lagt til lyd i denne betaen, men jeg fikk ikke noe lyd.

og en siste ting.. når jeg skal skrive inn nicket mitt og holder inne A og W for så slippe W og trykke den ned igjen så .. vanskelig å forklare

1 .. A&W = AWF

2 .. trykker W men holder A = AWFWF og det virker som masken til W kommer bak den første F .. tror du må se det selv..

men styrker du det ut så er alt fin..

Veldig bra til å være ditt første

stå på :thumbup::thumbup:

edit :bilde sier mer enn tusen ord

post-35569-1146671762_thumb.jpg

Endret av Giddion
Lenke til kommentar

Jeg har brukt OpenGl ja. Genialt at det kan kjøres i linux også :D

(Nehe er bakgrunnen for mine OpenGL kunnskaper ja)

Ser problemet der ja Giddion... En kjapp debug forteller meg at ved å klikke A+W får du Æ, hvorfor har jeg ingen anelse :S Det er ikke så rart at det oppstår feil med nick inntastingen, jeg har for første gang satt opp en funksjon som leser inn tekst i W32 API.

Eneste måten jeg vet om for å fjærne dette er å sette inn en sperre slik at A og W ikke kan trykkes samtidig.

Takker for de gode tilbakemeldingene :D

btw det er lyder, eller lyd, når slangen spiser ett eple så hører du meg ta en bit av ett eple :p

Lenke til kommentar

hmm jeg får bare lyden til å funke med winamp og ikke i spillet. Mulig det er bare meg for har dette problemet. :cry:

og et siste spørsmål.. det ser ut for meg som du bruker registeret, hvis ja hva bruker du det til?

fortsatt veldig bra laga :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...