Gå til innhold

Den virkelige 'next gen'

Anbefalte innlegg

Next 'next gen'?

Tenk på alle mulighetene til diverse spill man kan få med denne teknologien. Tenk deg Sim City med bruk av denne teknologien. Utrolige muligheter. Mange spekulerer allerede i at Nintendo Wii vil ta i bruk lignende systemer ved bruk av 'webcam'. Mye spekulasjoner selvsagt, men jeg gleder meg til E3 ihvertfall. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men se for dere at dere står ved siden av en sangstjerne og synger f.eks Singstar? Kult teknologi, ja. Tenk dere å spille LOTR-spill og Starwars-spill på denne måten.

Han hadde jo framme et sverd der, og det hadde vært kult med virituelle figurer som blir påvirket av bevegelsene du gjør! Tenk deg at du møter en hær med orker der DU må sloss og bruker sleipe triks for å vinne.

Kanskje hologram-telefoni er innen rekkevidde? Se og høre den du snakker med!

Dæven, jeg får mange i idèer nå... :tease:

Lurer på når dette blir rimelig i pris/tilgjengelig for allmennheten?

Lenke til kommentar
Ganske spennende teknologi. Spill som Sim City ville blitt rått, også i likhet med den vanlige Sims-serien. Men tenk også på den praktiske bruken, f.eks for å teste ut arkitektur o.l. :)

6034086[/snapback]

Jepp, og ikke minst i forbindelse med TV-programmer. Jeg vet at denne teknologien ble brukt av et fransk tv-selskap under OL for å vise løyper og slikt i studio.

Lenke til kommentar
Jepp, og ikke minst i forbindelse med TV-programmer. Jeg vet at denne teknologien ble brukt av et fransk tv-selskap under OL for å vise løyper og slikt i studio.

6034212[/snapback]

Men tenk tanken på FPS-spill. Eller BF2 i simulator-versjon. Det hadde blitt så rått, egentlig.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Dette er egentlig ganske gammelt nytt :) Ta f eks en titt på http://www.hydro.com/no/our_business/oil_e...ation/cave.html. Den har vært brukt til en rekke interessante ting etter vanlig arbeidstid.

Og tilsvarende teknologi har vært brukt til å spille Doom i campus området på et amerikansk universitet. En slags blanding mellom Doom og paintball - du løper rundt med et digert hjelmkamera på skallen og jakter på monster. Fiffig.

Lenke til kommentar
Next 'next gen'?

Tenk på alle mulighetene til diverse spill man kan få med denne teknologien. Tenk deg Sim City med bruk av denne teknologien. Utrolige muligheter. Mange spekulerer allerede i at Nintendo Wii vil ta i bruk lignende systemer ved bruk av 'webcam'. Mye spekulasjoner selvsagt, men jeg gleder meg til E3 ihvertfall. :D

6033666[/snapback]

Hmm.. har ikke lest et eneste sted at Wii vil bruke slik. Vil nok være mer PS3, da den faktisk har Eye Toy, noen absolutt Nintendo ikke har planer om ennå.

Men om folk allerede klager over Wii sin kontroll, så blir nok klagingen værre med dette :)

Lenke til kommentar
Next 'next gen'?

6033666[/snapback]

Hmm.. har ikke lest et eneste sted at Wii vil bruke slik. Vil nok være mer PS3, da den faktisk har Eye Toy, noen absolutt Nintendo ikke har planer om ennå.

Men om folk allerede klager over Wii sin kontroll, så blir nok klagingen værre med dette :)

6036062[/snapback]

Bare fordi du ikke har lest det, betyr ikke at det ikke finnes. ;)

PS3 satser tydelig ikke på fornyende teknologi, det går bare i 'terraflops' og 'prettier graphics'.

Imagine a game cam that can actually take real-time images and employ them onto the Wii game of choice into a gameplay experience. No, it's not just you "washing windows" but you actually being inputted into the game, or rather the environment you have on hand. We had a chance to take a look at a couple of videos that demonstrate the points of Augmented Reality, and we thought we'd show them off to you, to give you an idea of what Nintendo could very well have in mind...

Som jeg har sagt, og som fyr'n i denne artikkelen sier, det er bare spekulasjoner, men det er størst sjanse for at det nettopp er Nintendo som vil vise oss noe slikt som dette.

Faktum er; Nintendo tenker UTENFOR boksen. De tenker nytt. Sony/MS går bare etter penere grafikk/mer realisme, og de taper.

Japanese hardware sales charts for the week 17 April to 23 April

1) DS Lite: 168,809 27,840 (19.75%) 
2) PSP: 32,323 5,983 (22.71%) 
3) PS2: 25,763 1,786 (6.48%) 
4) Game Boy Micro: 18,390 14,714 (400.27%)

source

Lenke til kommentar

6036569[/snapback]

Det at man kunne ta "ekte bilder" og slenge den inn i Wii var vel egentlig bare noe nintendofolk kom over når de drev å søkte og leste utallige patenter på nettet. Det var en helt annen teknologi. Nintendo har ingen planer om noe som helst kamera (som vi vet til nå såklart).

Det er PS3 som er "kamerakonsollen" aka Eye Toy. Nå ryktes det såklart om at 360 sitt webkamera også vil kunne tilby lignede egenskaper, men ingenting er bekreftet.

Og reglen din om PS3/360 er bare flamebait... null vits å poste slik. Er fullt klar over hva de forskjellige konsollene kan og gjør.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

6036569[/snapback]

Det at man kunne ta "ekte bilder" og slenge den inn i Wii var vel egentlig bare noe nintendofolk kom over når de drev å søkte og leste utallige patenter på nettet. Det var en helt annen teknologi. Nintendo har ingen planer om noe som helst kamera (som vi vet til nå såklart).

6036815[/snapback]

For tredje gang; s p e k u l a s j o n e r. :) Jeg sier ikke at dette kommer til Wii-en, jeg sier som artikkelforfatter; E3 blir koselig.

Lenke til kommentar
For tredje gang; s p e k u l a s j o n e r. :) Jeg sier ikke at dette kommer til Wii-en, jeg sier som artikkelforfatter; E3 blir koselig.

6036887[/snapback]

Ja, som ikke er basert på noe som helst :)

Ingen tvil om at E3 blir spennende i år.

Lenke til kommentar
Blir på mange måter sånn nye EyeToy til PS3 fungerer og Wii fungerer. Men syns nye EyeToy virker sterkere enn Wii da den fanger opp uansett objekt og ikke bare fjernkontrollen.

6039568[/snapback]

But hold on a minute. The Wii has some standard USB 2.0 ports on it, meaning that it could be used for, among other things, a webcam attachment. We all know that Sony's put out their own little mini-cam device in the form of the EyeToy, and Microsoft is hard at work on one to make gamers feel more like they're into an experience, similar to something like...

Ingenting stopper Nintendo fra å ha sin egen versjon av Eyetoy.

Lenke til kommentar
Blir på mange måter sånn nye EyeToy til PS3 fungerer og Wii fungerer. Men syns nye EyeToy virker sterkere enn Wii da den fanger opp uansett objekt og ikke bare fjernkontrollen.

6039568[/snapback]

Absolutt ikke. Eye Toy og Wii sin kontroller kan ikke sammenlignes.

Eye Toy gjenkjenner bevegelser i 2D-rom. Wii derimot gjenkjenner 3D-rom. Stor forskjell. Dessuten er kontrollen den primære kontrollmetiden på Wii i motsettning til hva Eye Toy er. Noe som betyr at omtrent alle spill "må" bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...