iMono Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 (endret) http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 Jeg vet hvilken funksjon jeg vil ha. Endret 16. august 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Tror heller vi ikke skal begynne å snakke om hvem som hermet etter hvem når det gjelder GPU-aksellerert desktop. Er det i det hele tatt noe å diskutere? Det har jo vært lenge i OSX Mac OSX har vært bra i et år nå, det samme vil Vista også bli. Jeg håper for Apples skyld at de har noen trumf-funksjoner i OSet sitt, for det har ihvertfall Vista (DX10, Lydstabelen m.fler). 6678202[/snapback] OSX har da vært bra siden 10.3 spør du meg. Og når du drar frem APIs så må jo feks CoreAnimation sies å være en trumf-funksjon Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 Jeg vet hvilken funksjon jeg vil ha. 6689590[/snapback] Vista tar full backup av systemet, Time Machine ligner mer et slags versjonssystem, og opererer på enkeltfiler etter det jeg skjønner. Begge deler har sine fordeler/ulemper. Personlig ville jeg foretrukket å kunne hente en enkeltfil fra tre dager siden, fremfor å hente tilbake hele systemet fra for tre dager siden Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Om man bruker systemet riktig og med kløkt, slipper man å hente tilbake filer. Er det derimot filer man vil ta vare på, kan man jo ta en manuell backup av dem. Da er det enkelt å hente dem frem igjen etter x antall dager. Endret 21. august 2006 av neitakk Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 Jeg vet hvilken funksjon jeg vil ha. 6689590[/snapback] Vista tar full backup av systemet, Time Machine ligner mer et slags versjonssystem, og opererer på enkeltfiler etter det jeg skjønner. Begge deler har sine fordeler/ulemper. Personlig ville jeg foretrukket å kunne hente en enkeltfil fra tre dager siden, fremfor å hente tilbake hele systemet fra for tre dager siden 6715309[/snapback] Da bruker du VSC (Volume Shade Copy) da. En funksjon tilsvarende Time Machine, bare at den lagrer endringene på en fil istedenfor hele filen. Dette sparer mye plass. I tillegg kan du ta backup til en DVD-RW på regulert basis. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 OSX har da vært bra siden 10.3 spør du meg. Og når du drar frem APIs så må jo feks CoreAnimation sies å være en trumf-funksjon 6715295[/snapback] Det finnes det samme på til Vista. De kaller det for WPF, "Windows Presentation Foundation". Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 (endret) Da bruker du VSC (Volume Shade Copy) da. En funksjon tilsvarende Time Machine, bare at den lagrer endringene på en fil istedenfor hele filen. Dette sparer mye plass. I tillegg kan du ta backup til en DVD-RW på regulert basis. 6715436[/snapback] Vil tippe at Time machine lagrer endringer også, noe annet vil være tullete da unix/linux/OSX har hatt verktøy som dette lenge Endret 21. august 2006 av ibrotha Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. august 2006 Forfatter Del Skrevet 21. august 2006 Nei, de lager dessverre selve filene. Du må også ha en egen harddisk/partisjon for å gjøre dette; http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Nei, de lager dessverre selve filene. Du må også ha en egen harddisk/partisjon for å gjøre dette; http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 6717968[/snapback] Håper jeg ikke stemmer. Skuff i såfall. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Nei, de lager dessverre selve filene. Du må også ha en egen harddisk/partisjon for å gjøre dette; http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33692 6717968[/snapback] Ser ingenting i den linken som sier at det ikke er forandringene som blir lagret (i leopard altså). I det hele er det lite info om time machine for øyeblikket, time will show Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 Dere så jo hvor likt Vista er Mac OSX. Microsoft har jo kopiert Apple siden den første Macintosh, så hvorfor stoppe nå? Jeg selv har prøvd Vista inn og ut, og er ikke imponert, etter jeg er blitt bortskjemt med Mac OSX Tiger. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 22. august 2006 Forfatter Del Skrevet 22. august 2006 Dere så jo hvor likt Vista er Mac OSX. Microsoft har jo kopiert Apple siden den første Macintosh, så hvorfor stoppe nå? Jeg selv har prøvd Vista inn og ut, og er ikke imponert, etter jeg er blitt bortskjemt med Mac OSX Tiger. 6722206[/snapback] Imponert over å kjøre en betaversjon av et operativsystem? Nå har jeg hørt det også. Men hva mener du med at Vista er så likt OSX? De inkluderer funksjoner og design som er hensiktsmessig for brukeren, og det er ytterst få funksjoner som OSX har funnet opp selv. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. august 2006 Del Skrevet 28. august 2006 (endret) Nye reklamefilmer gitt. Tydelig Apple er fornøyd med konseptet hvertfall. Get a Mac Endret 28. august 2006 av dassen Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Imponert over å kjøre en betaversjon av et operativsystem? Nå har jeg hørt det også. Men hva mener du med at Vista er så likt OSX? De inkluderer funksjoner og design som er hensiktsmessig for brukeren, og det er ytterst få funksjoner som OSX har funnet opp selv. 6722625[/snapback] OS X finner ikke opp en dritt, det ble funnet opp Men hvem har funnet opp funksjonene i OS X om det ikke er Apple da? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 4. september 2006 Del Skrevet 4. september 2006 Nettverk er like vanskelig å få til i Mac. Det er faktisk feil det de sier. 6037142[/snapback] Ganske uenig her. Koblet macen min til windowsnettverket, fant alle PCene som skulle finnes og delte riktige mapper. Koblet en ny PC på nettverket. MYE plundring med brannmur, TCP/IP oppsett og div. 6689493[/snapback] Dette får ikke jeg til. Gidder du å sende en PM med instruksjoner? Jeg gidder ikke blande meg inn i denne debatten. For min del er Mac det jeg bruker når jeg programmerer og designer, og jeg hopper inn på Windows når jeg føler for å spille. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 Her fungerer nettverket perfekt, på min mac. Alltid like gøy og se folk med Windows rive seg i håret og prøve å komme seg på nett på skolen, når alt jeg gjør er å starte airport. Marley: Du kan prøve finder->network-> og se på de forskjellige mappene du finner der, det fungerer i alle fall uten problemer her hjemme. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Her fungerer nettverket perfekt, på min mac. Alltid like gøy og se folk med Windows rive seg i håret og prøve å komme seg på nett på skolen, når alt jeg gjør er å starte airport. Marley: Du kan prøve finder->network-> og se på de forskjellige mappene du finner der, det fungerer i alle fall uten problemer her hjemme. 6820969[/snapback] Tusen takk! Btw, jeg får ikke nett på skolen heller jeg. Dumme regler. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Regler? Hva slags regler kan si at "Folk emd mac kan ikke bruke internett?". Konkuranse tilsynet neste takk. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Regler? Hva slags regler kan si at "Folk emd mac kan ikke bruke internett?". Konkuranse tilsynet neste takk. 6856243[/snapback] Det er faktisk akkurat sånn. Fylkeskommunen har bestemt at det kun kan være PCer tilkoblet nettverket. Av sikkerhetshensyn. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hmm.. Denne posten er for meg ganske unyttig. Mac samenligner seg selv med en PC. De sier at de er kulere en PC, for PC er en litt middelaldersk og kjedlig. (BTW han som spiller PC i den mac-reklamen ligner litt på bill gates, bare for å disse windows). Ok ... Facts: Mac selger lapptoper PC selger lapptoper Se for deg at du går inn på Apple sine sider å ser på en Laptop (core duo), derreter går du på komplett.no å samenligner maskinvare og komponenter. Du finner fram til den PC laptopen som kan matche Mac laptop i Maskinkrav. Synsing: Det du vil se er at prisen til PC Laptopen ligger 5-8.000 kr under Mac laptop. Jeg ser på dette som at du betaler dette ekstra for designet. Pretty insane! En annen ting som jeg syns er litt rart er at hvis du er innenfor media/film/foto så MÅ du ha Mac. Hvorfor? Jo, for du er ikke noe innenfor media/film/foto hvis du ikke har en Mac, du er ubrukelig. Snakk om messed up buissness! Og til dere på denne posten. PC er ikke Windows. Windows er et operativsystem som kjører på en PC. Selv kjører jeg Linux Ubuntu på min PC, ikke snakk om å få virus der, så d så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå