toretors Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Morsomt hvordan dem kritiserer vanlige windows PC-er for å komme forhåndsinnstallert med forskjellig dritt, når Apple selv fyller opp disken med 11 GB programvare Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Morsomt hvordan dem kritiserer vanlige windows PC-er for å komme forhåndsinnstallert med forskjellig dritt, når Apple selv fyller opp disken med 11 GB programvare 6552133[/snapback] Hvem kritiserer det? Programvaren som følger med Apple maskiner er forøvrig veldig bra. Det er i hovedsak fullversjon av iLife, og noen demoversjoner av iWork og MS Office. Som forøvrig er 10 ganger lettere å avinstallere enn på en Windows maskin. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Men når Windows prøver å levere så mye som en mediaplayer sammen med OS-et så får de bøter av EU. Max installasjon fra tre typer os: Windows: Grunnsystem med et par tillegsprogrammer Mac Os: Grunnsystem med fullstendig programvaretilbehør Linux: Grunnsystem med fullstendig programvaretilbehør Hvorfor foretrekke Windows? Systemet er på plass, og etterpå er det du som bruker som har full kontroll over hva du ønsker å installere på maskinen alt etter personlig smak og behag. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Problemet med Windows er vel bAde det at du aldri fAr valget til A ikke installere programmene og at det nesten er umulig A avinstallere de. A avinstallere Windows messenger, iexplore og wmplayer er vel bortimot umulig for de aller fleste. A fjerne programmer som blir levert med en linuxdistro tar et par klikk, men for OSX vet jeg ikke om det er like lett. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Det er da ikke nesten umulig å avinstallere programvare på XP. Slutt å far med direkte løgner. Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er da ikke nesten umulig å avinstallere programvare på XP. Slutt å far med direkte løgner. 6553136[/snapback] Han sier ikke at det er umulig å avinstallere programvare, han sier at det er bortimot umulig for den vanlige brukeren å avinstallere den programvaren som følger med winxp Lenke til kommentar
iMono Skrevet 25. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2006 Det er da ikke nesten umulig å avinstallere programvare på XP. Slutt å far med direkte løgner. 6553136[/snapback] Han sier ikke at det er umulig å avinstallere programvare, han sier at det er bortimot umulig for den vanlige brukeren å avinstallere den programvaren som følger med winxp 6554186[/snapback] Det er det heller ikke. Det står jo under Windows-komponenter, altså ting som følger med installasjonen av Windows. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Problemet er (var?) at programmene ikke blir avinstallert selv om du velger det under add/remove programs, de ble bare "deaktivert". Det er en stund siden jeg testet, men f.eks for å få bort Windows Messenger må du avregistrere den via en streng i run. Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 etter at jeg har avinstallert/deaktivert IE så kan IE fortsatt startes via winupdate-linken, jeg har også leita i "legg til / fjern programmer" menyen og finner ingenting som minner om ie eller internet explorer. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 A fjerne programmer som blir levert med en linuxdistro tar et par klikk, men for OSX vet jeg ikke om det er like lett. 6553045[/snapback] Enda enklere, bare å dra ikonet rett i søplebøtta så tar OS'et seg av resten. Selv medfølgende nettleser (Safari) og mediespiller (iTunes/QT) kan fjernes slik. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg visste ikke hvor jeg skulle poste dette, men hvis noen moderatorer kunne ha flyttet det til rette stedet istedenfor å stenge dette emnet, hadde det vært fint! Her er reklamen. Den viser blant annet hvor mye en Mac er til å samarbeide med andre maskiner, har mye bedre programvare, får aldri virus og trenger aldri å restartes. http://www.apple.com/getamac/ads/?viruses_medium Hva synes dere? 6033380[/snapback] Jeg synes faktisk at disse reklamene var flotte jeg. Jeg ser ironien og forstår at Apple ikke lenger kan konkurrere med PC og derfor må komme med usakelige angrep, men fiffige reklamesnutter. Forøvrig så synes jeg også denne er en genial liten reklame for Mac: disse: http://www.youtube.com/watch?v=zNoOom8wng0...rch=mac%20sucks http://www.youtube.com/watch?v=CcO1TUM96P8...rch=mac%20sucks Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 Det er også greit å se hva beskrivelsen under "avinstalleringen" av disse programmene. "Slett linker" er basicly hva som skjer og for å virkelig slette disse programmene må du alt fra å kjøre en avregistreringsstreng til å virkelig jobbe eller å bruke tredjeparts programmer. Hva jeg mener ikke er å forvente hva en vanlig bruker kan og derfor har EU bøtelagt Microsoft. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 26. juli 2006 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg selv har avvinstalert Word demo og slikt, men selv om demoen har gått ut kan man enda bruke iWork til å åpne filer, men ikke lagre. Det er det demoen går ut på. Ellers så synes jeg ikke så mye om de Apple reklamene. Har ikke så mye til overs til reklamer som støter noe annet ved å si det ikke er like bra, direkte. Likte bedre switch og think different reklamene Men de kan vel egentlig ikke bruke switch reklamene lengre, for de fleste tingene som man bare kunne bruke Mac til før, går også ann å bruke windows programmer til nå. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 OG, hvor mange XP-maskiner kan ? 6177346[/snapback] Gudane veit. Men jeg har sett IBM-maskiner med Ubuntu gjøre det Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Men så må dere også huske at Apple ikke bruker reklame i de fleste land. Mange der ute som ikke vet hva en Mac er, hvordan de ser ut, hva de koster og hvordan de i det hele tatt skiller seg ut fra en vanlig pc. De vet ikke hva det er. Så hvordan skal de egentlig plutselig komme på; jeg vil ha en Mac! De må enten bli "verget" eller "frelset", som er ord som blir brukt i denne sammenhengen, eller siden de kansje har en iPod, og kansje vil kikke litt på produsentens hjemmeside. Tenk hvor mange som ville blitt forført av bare designet til en Mac hvis det hadde gått f.eks. en Apple reklame i Norge. Alle kameratene og de fleste rundt meg synes Mac er kult, men de vet egentlig ikke helt hva det er, dermed så kjøper de ikke. De er rett og slett litt usikkre på hva det er. 6534382[/snapback] I og med at man ikke kan bruke Windows på en MAC (før nå i senere tid med med eller mindre hell) er det sikkert mange som sikkert ikke tør å satse på MAC pga inkompabilitet. Sikkerhetsmessig så er OSX mye bedre enn XP, men når det gjelder selskapet Apple så missliker jeg det mer enn Microsoft... For øyeblikket har jeg bare valget mellom Linux, BSD og OpenSolaris... Men i og med at jeg ikke bruker PC til spill så er det samme hva jeg velger egentlig Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Så dere den reklamen som ble sendt før Keynoten? Det får være grenser Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Joda, morsom den og. Synes de spiller for mye på humor og for lite på hva som gjør akkurat DERES produkt bedre. Tror ikke vi skal begynne diskusjonen Gadgets/Widgets. Tror heller vi ikke skal begynne å snakke om hvem som hermet etter hvem når det gjelder GPU-aksellerert desktop. Mac OSX har vært bra i et år nå, det samme vil Vista også bli. Jeg håper for Apples skyld at de har noen trumf-funksjoner i OSet sitt, for det har ihvertfall Vista (DX10, Lydstabelen m.fler). Lenke til kommentar
joacimot Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Mac OSX har vært bra i et år nå, det samme vil Vista også bli. Jeg håper for Apples skyld at de har noen trumf-funksjoner i OSet sitt, for det har ihvertfall Vista (DX10, Lydstabelen m.fler). 6678202[/snapback] er det trumf-funksjoner? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. august 2006 Forfatter Del Skrevet 15. august 2006 Mac OSX har vært bra i et år nå, det samme vil Vista også bli. Jeg håper for Apples skyld at de har noen trumf-funksjoner i OSet sitt, for det har ihvertfall Vista (DX10, Lydstabelen m.fler). 6678202[/snapback] er det trumf-funksjoner? 6678752[/snapback] Ja? Lenke til kommentar
hkarlsen Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Nettverk er like vanskelig å få til i Mac. Det er faktisk feil det de sier. 6037142[/snapback] Ganske uenig her. Koblet macen min til windowsnettverket, fant alle PCene som skulle finnes og delte riktige mapper. Koblet en ny PC på nettverket. MYE plundring med brannmur, TCP/IP oppsett og div. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå