dtr Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 LUrte bare på en ting angående vognkortet på mopeden min. Når jeg kjøpte mopeden så fikk jeg ikke noe vognkort av han forrige eieren, men han sa at jeg kommer til å få det hos biltilsinet. Stemmer det eller?? Også en annen ting, må jeg ta den på visning hvis den ble avskilta fordi jeg ikke hadde trafikkforsikring. Jeg trenger bare å betale en bot på 1200kr, så får jeg skiltene tilbake eller hva??????? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Når jeg kjøpte mopeden så fikk jeg ikke noe vognkort av han forrige eieren, men han sa at jeg kommer til å få det hos biltilsinet. Stemmer det eller?? Når du omregistrerer den får du et midlertidig et, også kommer det nye i posten etter 1-2 uker.. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dette hørtes litt rart ut. Vognkortet er bl.a. en forsikring mot at ikke kjøretøyet er stjålet, og jeg trodde man beholdt det selv om det blir avskiltet. Noter ned rammenummeret, og sjekk med Vegvesenets kjøretøyavdeling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du trenger ikke vognkortet. Det som er viktig er å sjekke mopeden i br.reg., og evt. sjekke rammenr. hos pilitiet om den er meldt stjålet. Og selvfølgelig levere melding om eierskifte til biltilsynet. Når du da har ordnet forsikring kan du bestille vognkort og skilt. Tror du kun trenger å vise mopeden hvis den har blitt avskilta pga. feil/mangler på selve mopeden. Lenke til kommentar
dtr Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Du trenger ikke vognkortet. Det som er viktig er å sjekke mopeden i br.reg., og evt. sjekke rammenr. hos pilitiet om den er meldt stjålet. Og selvfølgelig levere melding om eierskifte til biltilsynet. Når du da har ordnet forsikring kan du bestille vognkort og skilt. Tror du kun trenger å vise mopeden hvis den har blitt avskilta pga. feil/mangler på selve mopeden. 6036365[/snapback] Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå