Gå til innhold

KUN vertikal scrolling, IKKE horisontal

Anbefalte innlegg

Sjekk http://vikfoto.no --> Info

Hvordan kan jeg fjerne den horisontale scrollingen på siden min? Den dukker opp i Opera og Firefox, men jeg ønsker bare å ha vertikal scroll. Den horisontale er bare i veien - er det mulig å bli kvitt den?

Kult om noen kan gi meg et svar. Helst med hele koder, da jeg ikke er så dreven på dette ennå :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekk http://vikfoto.no --> Info

Hvordan kan jeg fjerne den horisontale scrollingen på siden min? Den dukker opp i Opera og Firefox, men jeg ønsker bare å ha vertikal scroll. Den horisontale er bare i veien - er det mulig å bli kvitt den?

Kult om noen kan gi meg et svar. Helst med hele koder, da jeg ikke er så dreven på dette ennå :)

6033227[/snapback]

Her ser jeg ingen horisontal scroll. IE i 1024x768 (skole).

Lenke til kommentar
Slik at du slipper å gjøre noen ting selv?

6034777[/snapback]

Nei, men slik at jeg forstår hvordan jeg skal gjøre det. Det er derfor jeg spør om hjelp, fordi jeg ikke vet riktig hvordan jeg skal få det til.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har løst problemet nå. Takker for konstruktive svar alle sammen, bortsett fra Mr. Berg.

Men i Opera dukket det selvsagt opp et nytt problem: ingen scroll i det hele tatt. Hva gjør jeg galt?

Og hva mener dere med at body-tagen ikke er åpnet/lukket?

Endret av viktig
Lenke til kommentar
Og hva mener dere med at body-tagen ikke er åpnet/lukket?

6037374[/snapback]

På hovedsiden (som alle <iframe>'ene ligger i) åpner du <body> slik:
<body bgcolor="#4A5D82"

mens korrekt måte ville vært

<body bgcolor="#4A5D82">

Du har heller ikke avsluttet <body>-taggen. På slutten av dokumenter står det slik:

</tr></table></div></html>

mens korrekt måte ville vært

</tr></table></div></body></html>

Lenke til kommentar

Takk. Men det er fortsatt litt krøll med scrollingen. I IE funker det helt fint, slik jeg vil. Men i Opera funker det ikke i det hele tatt. i Firefox funker scrollingen, men siden har forflyttet seg bittelitt.

Ingen som kan hjelpe meg med dette? Setter stor pris på litt hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...