Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

speedtouch 585 nextgentel

Anbefalte innlegg

Heisann

fikk meg adsl 2 fra Nextgentel igår, og alt er tipp topp med modemet som følger med, MEN nå er det slik at jeg gidder ikke kjøre kabler og heller ikke betale 500kr for et nytt speedtouch 585 modem når jeg allerede eier et selv. så spm mitt er hvordan skal jeg sette det opp, jeg kjørte VPI og VCI til 1/32 og 1/33 mye tyder på at jeg må kjøre den første men får opp authentication failur uansett hvor mange ganger jeg plotter inn bruker navn og passord ( ja vet det er case sensitivt). Er det noen som vet hvordan jeg kommer inn i modemet jeg fikk fra NGT og hente ut infoen derfra? Det var også et speedtouch modem men riktignok ikke trådløs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil avhenge i forhold til DSLAM'en du er koblet på + typen linjekort du er koblet på, og til en mindre grad hvordan denne er satt opp.

Kort og greit så er det umulig å gi deg noe nøyaktig svar på det . Dette må du ringe support på, så de kan sjekke hvor du henger hen på nettet. De gir deg detaljene du trenger så lenge du vet hvordan du setter opp ruteren selv, og det ser du jo ut til å ha peil på.

Eneste andre alternativet er at du prøver alle de mulige kombinasjonene.... og det blir jo litt kjedelig =)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
problemet er at nextgentel nexter å gi ut denne infoen, jeg kan muligens hente ut infoen som ligger på speedtouch modemet som fulgte med men vet ikke hvordan siden man sikkert må telenette seg på.

6033773[/snapback]

Du finner alt du trenger uten å telnette.

Er ikke så mye du må fylle ut.

Gjorde det selv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Heisann

fikk meg adsl 2 fra Nextgentel igår, og alt er tipp topp med modemet som følger med, MEN nå er det slik at jeg gidder ikke kjøre kabler og heller ikke betale 500kr for et nytt speedtouch 585 modem når jeg allerede eier et selv. så spm mitt er hvordan skal jeg sette det opp, jeg kjørte VPI og VCI til 1/32 og 1/33 mye tyder på at jeg må kjøre den første men får opp authentication failur uansett hvor mange ganger jeg plotter inn bruker navn og passord ( ja vet det er case sensitivt). Er det noen som vet hvordan jeg kommer inn i modemet jeg fikk fra NGT og hente ut infoen derfra? Det var også et speedtouch modem men riktignok ikke trådløs

6033212[/snapback]

Du kan koble deg til modemet du fikk fra NGT (som virker "tipp topp")

se hvilken gateway du har fått fra DHCP i dette modemet.

Gå i Ledetekst og gjør en FTP til gatewayen

Tar jeg ikke helt feil så er brukernavnet Administrator (med stor A) og passordet er <blankt>

skriv cd dl (for å gå til dl-katalogen)

get isp.def for å laste ned den grunnleggende konfigurasjonsfilen til NGT.

Du kan benytte FTP på samme måte på ditt ST585 for å laste den opp til dl-katalogen.

skriv bin for binær overføring før du skriver

put og så drar du filen inn i terminalvinduet...)

slett user.ini ellers starter modemt på denne (dette er det samme som factory resett.)

Den trådløse biten er inget problem i og med at det ikke står noe i BGT konfigurasjonen om dette så vil software default bli brukt.

Software versjonen derimot kan være et problem.

Hvis det er en nyere software på den boksen du fikk fra NGT enn den ST585 du nå har så kan du kanskje få et kompatibilitetsproblem.

Hvis du er usikker på om du vil ta sjansen på denne operasjonen så kan du rename isp.de til NGT.ini og laste denne opp i web-grenesnittet.

Dette finner du under Speedtouch - Configuration - Backup/restore

håper dette hjalp litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...