andytheman Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Noen som kan svare meg på hva som er forskjellen på en Pentium m prosessor og vanlig pentium 4? Ser m prosessorer på laptoper, er det noe med det? Hva gir omtrent lik styrke med en m prosessor som i en pentium 4 3ghtz? Endret 3. mai 2006 av andytheman Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 M'en står for Mobile - og disse er mer strømsparende enn vanlig P4. I tillegg skal de vel jobbe bedre, men hva de tilsvarer i forhold til en Pentium 4 er vel vanskelig og si... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Pentium M er egentlig en forbedret Pentium 3, og er som sagt hvedsaklig benyttet i bærbare pcer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Pentium M Dothan er bygd på Pentium 3 men har ny arkitektur, og er utgangspunktet til Conroe(for stasjonære) som kommer i juli. En Pentium M yter over dobbelt så mye pr klokkefrekvens som en vanlig pentium, spesilet når det kommer til grafikk. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Tror dette skal være ganske nære virkeligheten: p-m 1.83GHz tilsvarer p4 2.9-3.0GHz -kanskje litt mer i spill p-m 2.0GHz tilsvarer p4 3.1-3.2GHz -kanskje litt mer i spill p-m 2.13GHz tilsvarer p4 3.2-3.4GHz -kanskje litt mer i spill ..men når det kommer til ytelse per watt så er pentium-m mange ganger bedre enn pentium4. Tabellen min blir litt annerledes alt etter som hvor høyt prosessorene er overklokket. Dothan får masse igjen for en høyere FSB. Endret 6. mai 2006 av kjaks Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Min erfaring er: Dothan 705 på 1,5 Ghz @ stock 15500 poeng i 3dmark01 Northwood 2,4 @ 3 Ghz 14700 poeng i 3dmark01. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå