destiny_ Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Noen her som kan hjelpe meg med dette. Trenger linker til diverse printere som støtter kravene som står under. Printer 1: Farge laser med egen server og konto administrasjon. Rask behandling av utskriftsjobber og rask utskrift. Bør være mulig å bytte toner kassetter selv. Driftskostnadebe bør være så lave som mulige (da heller litt dyrere i innkjøp). Service avtale som innbefatter "på stedet service" innen rimelige tidsrammer. Printer 2: Monokrom laser med mulighet for flere (5 - 10) simultane utskriftsjobber sortert i individuelle skuffer. Denne printeren bør være meget rask, robust. Videre bør en kunne bytte toner kassetter selv, og driftskostnadene bør være så lave som mulig. Service avtale som innbefatter "på stedet service" innen rimelige tidsrammer. Begge skriverne må ha nettverksmulighet (printerserver), som også må ta hensyn til trådløst nett. Begge skriverne skal stå i et ethernett miljø. Er det mulig med Gigabit nett? Begge printerne bør tilfredstille støykrav i forhold til retningslinjer i henhold til åpne kontorlandskap. Hvordan er det med strømsparing og miljøkrav. Begge skriverne må kunne fungere like godt på MAC som på Linux og Windows. Vi ser på det som et pluss hvis man kan skrive på cd/dvd plater, og at man kan skrive ut direkte på memsticks og plater (andre medier), men dette er ikke noe krav. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Hei, Kan dessverre ikke hjelpe med alt du spør om da vi er litt for lite avanserte brukere i vårt Norge-kontor på dette området. Vil allikevel anbefale deg å titte på i alle fall 2 merker som vi er veldig godt fornøyd med: 1. Ricoh har en skikkelig rask og god service samt oppfølging. Har opplevd å ringe inn et problem kl. 08.00 og ha en tekniker på plass før lunch, og det synes jeg er bra! De loggfører alle problemer med maskinen og utstyrer den med en merkelapp med alt som trengs for å melde problemer, og det funker! Derfra kjøpte vi en større multifunksjonsmaskin for noen år tilbake (Nettverkscanner/Faks+Datafax/Skriver) som fungerer utmerket som hovedskriver for en arbeidsgruppe med 13 personer. Rask, dobbeltsidig, etterbehandling (stifting etc.), A3, hurtig scanning osv. Ta kontakt med Ricoh og be om en demonstrasjon i deres lokaler av både HW og SW og plukk den printeren dere ønsker. Vår Ricoh er en S-H og både toner + vedlikehold er inkludert i vår serviceavtale. 2. Kyocera er konsernets hovedleverandør men har har slitt litt med markedsføringen i Norge. Hovedårsaken til at vi har rundt 3000 Kyocera skrivere i konsernet er lave driftskostnader, men Kyocera koster også som du er inne på noe mer i anskaffelse. Har liten erfaring med service på de 3 vi har i Norge da vi aldri har behøvd noen de 2-3 årene vi har hatt dem. Skulle jeg ha valgt 2 slike skrivere som du er ute etter ville jeg definitvt tatt kontakt med Ricoh aller først! Var antagelig ikke til så mye hjelp dette, men jeg anbefaler deg å sjekke ut begge. Kyocera har en online økonomi test her, og Ricoh finner du her. Lykke til! Terje Endret 3. mai 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå