Gå til innhold

Farge lasere, hjelp til å finne.

Anbefalte innlegg

Noen her som kan hjelpe meg med dette. Trenger linker til diverse printere som støtter kravene som står under.

Printer 1:

Farge laser med egen server og konto administrasjon. Rask behandling av utskriftsjobber og rask utskrift. Bør være mulig å bytte toner kassetter selv. Driftskostnadebe bør være så lave som mulige (da heller litt dyrere i innkjøp). Service avtale som innbefatter "på stedet service" innen rimelige tidsrammer.

Printer 2:

Monokrom laser med mulighet for flere (5 - 10) simultane utskriftsjobber sortert i individuelle skuffer. Denne printeren bør være meget rask, robust. Videre bør en kunne bytte toner kassetter selv, og driftskostnadene bør være så lave som mulig. Service avtale som innbefatter "på stedet service" innen rimelige tidsrammer.

Begge skriverne må ha nettverksmulighet (printerserver), som også må ta hensyn til trådløst nett. Begge skriverne skal stå i et ethernett miljø. Er det mulig med Gigabit nett? Begge printerne bør tilfredstille støykrav i forhold til retningslinjer i henhold til åpne kontorlandskap. Hvordan er det med strømsparing og miljøkrav.

Begge skriverne må kunne fungere like godt på MAC som på Linux og Windows.

Vi ser på det som et pluss hvis man kan skrive på cd/dvd plater, og at man kan skrive ut direkte på memsticks og plater (andre medier), men dette er ikke noe krav.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo ikke beskjedent heller.

Her er hva jeg kunne finne som kanskje kan oppfylle kravene dine, (les spesifikasjonene nøye før du kjøper, det kan jo hende jeg har oversett noe, vi snakker om en del penger her).

Printer 1:

Dell har gode service avtaler og du kan få på døra service i tre år for en ok pris, sleng på en drøy tusenlapp til så kommer de og legger opp systemet for deg også. De har en fargeskriver som oppfyller kravene dine (se under), men sortering av utskrifter har ingen av skriverne deres så vidt jeg kan se.

Når du skal Ha sortering må du ganske langt opp i pris.

PC X-press har en farge laser med noen muligheter for sortering, stifting etc. Jeg er usikker på om den har trådløst, men ellers ikke mye negativt.

Den kommer med to år på stedet service, og du kan kjøpe 2/4år i tillegg.

Men den er dyr.

Dell 5100cn-fargelaserskriver 6 667,- Eks. mva og frakt

(Inkluderer 1 år Next Business Day On-site Repair. Kr: 2 155,00 for to ekstra år og kr: 3 905,00 for fire.)

KYOCERA FS-C8008N 34 965,- inkl. mva

Printer 2:

Her fant jeg en som må være ideell hvis den er så god som den skrytes opp til, men jeg kjenner ikke godt nokk til merket. Den har det meste og skal visst nokk være veldig økonomisk i drift. Du får lese spesifikasjonene i linken selv, for denne skriveren har virkelig ALT (prisen sett i forhold). Den kommer med garanti, i tillegg kan du kjøpe 5års på stedet service (fant ikke pris på akkurat disse modellene, men ser at det ligger på mellom ca 4000 - 8000,-)

KYOCERA FS-3830N 10 582,- inkl. mva

+ en fra samme produsent i et hakk høyere prisklasse (og forhåpentligvis i kvalitet). Tar A3, nesten dobbelt så rask etc.

KYOCERA LASER FS-9520DN 32 155,- inkl. mva

Endret av Teater
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...