Howard B Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jo, men her hav vi en god måte å påvirke interesse organisasjonene i riktig retning. Kanskje det til slutt går opp et lys for dem... Jeg kommer nok aldri til å kjøpe musikk med DRM begrensninger. For min del kan musikken hos Allofmp3 koste 2-3 ganger så mye som nå bare det ikke DRM på sangene! Å kjøpe musikk med DRM er det samme som å kaste penger ut av vinduet spør du meg! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) men hvorfor vil man støtte dette russiske firmaet når artisten allikvel ikke får noe/lite? 6041552[/snapback] Tror de fleste som kjøper musikken på disse russiske nettstedene er fullt klar over at de ikke gjør noe "bedre" enn å laste det ned gratis. Dvs, tror ikke folk kjøper et album for 10kr, fremfor å laste det ned gratis, fordi de får bedre samvittighet for å ha betalt for musikken. Ellers er jeg enig med JohndoeMAKT, om at det faktisk kan til syvende og sist være positivt å "betale piratene", slik at platebransjen får fingeren ut. Endret 5. mai 2006 av Lurifaksen Lenke til kommentar
bte Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Noen andre som har problemer med alltunes listen to smaple greiene. Får sånn "FSOUND_Stream_Open Error: Unknown file format" på nesten alle samplene jeg prøver å spille av... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg har brukt denne nettbutikken mange ganger og er storfornøyd. Dritbillig musikk, du kan velge oppløsning og format og et ganske stort utvalgt. Sikker betaling også. Jeg støtter heller piratene i Russland enn milliardærene i platebransjen. edit: la til litt Endret 14. mai 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Angående kvaliteten man får på sangene. http://www.museekster.com/allofmp3info.htm All music is ripped from CD and stored as 384Kbs vbr mp3. This is an unusual standard not supported by most players but it is as close to lossless as any lossy format can be. When you order tracks they are transcoded on the fly to the format and bitrate you have chosen. March 1, 2004 Allofmp3 has introduced Online Encoding Exclusive You can download music in the same quality as the original CD! Online Encoding Exclusive enables you to: 1. Encode music with lossless encoding algorithms (Monkey's Audio, FLAC and OptimFrog) using the data of the original audio CD as a source. 2. Encode music with our usual encoders (MP3, Ogg, etc.) using the data of the original audio CD as a source. Albums, that available for ordering through Online Encoding Exclusive service are marked with this label . Online Encoding Exclusive ble introdusert etter det intervjuet som det er referert til tidligere i tråden. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Å selge lossless formater blir i grunnen en ren svindel for dem som ikke gidder å sette seg inn i hva de kjøper. Tror nok det er en del som blir lurt her. Men de fleste kjøper vel mp3 formatet.. Lenke til kommentar
Ezekuel Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 Hva mener du med at dette er ren svindel? Med Online Encoding Exclusive så bruker de CDen som kilde, ikke en mp3 fil kodet i 384Kbs. Og da får man jo cd kvalitet hvis man vil. En annen ting, er det noen som har kommet inn på allofmp3.com i går eller i dag? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Hva mener du med at dette er ren svindel? Med Online Encoding Exclusive så bruker de CDen som kilde, ikke en mp3 fil kodet i 384Kbs. Og da får man jo cd kvalitet hvis man vil. En annen ting, er det noen som har kommet inn på allofmp3.com i går eller i dag? 6112618[/snapback] De har visst hatt litt problemer: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=303919 Kan du forklare meg hvordan de får til Online encoding exlusive ved at musikken rippes direkte fra CDen der og da når man bestiller? Har lite tro på det er tilfelle. I såfall har de utrolig få kjøpere. edit: What is OEEX (Online Encoding Exclusive)? What’s the difference between OEEX and standard OE?OEEX is a new advanced feature adding more options to Online Encoding. Most of today's popular audio codecs are so-called “lossy codecs” (MP3, ogg, wma, etc.). This type of lossy encoding is used to get a smaller file size while retaining quality as close to the original as possible. It is achieved through using algorithms that simplify the original audio signal cutting off undetectable elements and subtle details not usually audible to the human ear. OEEX allows you to download a track in its original format*, preserving every single bit of audio data from the original source. In OEEX you also have the option to download a track in the original uncompressed .wav format. Files available for this type of download are marked . *Note: Copy from original audio CD in the PCM / 44.1 Khz / 16 bit format. Det er vel lagret på disk i serveren i et lossless format regner jeg med.. selv om det ikke står. Og da er det selvfølgelig ikke svindel. Endret 16. mai 2006 av Howard B Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 AllofMp3.com Down but Not Out Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Problemet er vel at musikerene bak får så og si ingenting (om noe i det hele tatt) med allofmp3, så er det så mye bedre enn å kopiere? AtW 6039471[/snapback] Musikerne får nesten ingenting med iTunes heller. Det er plateselskapet som stikker av med mesteparten av pengene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Problemet er vel at musikerene bak får så og si ingenting (om noe i det hele tatt) med allofmp3, så er det så mye bedre enn å kopiere? AtW 6039471[/snapback] Musikerne får nesten ingenting med iTunes heller. Det er plateselskapet som stikker av med mesteparten av pengene. 6127082[/snapback] iTunes er jo heller ikke akkurat et av de sidene jeg synes er best... AtW Lenke til kommentar
bte Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Klarer ikke å få verifisert kortet mitt hos dem tho Noen andre som har problemer med å betale? Endret 19. mai 2006 av bte Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Etter noen dager med nedetid er nå nettstedet åpent for business Har prøvd selv og kan gi følgende tilbakemeldinger: Lett å bruke/lett å finne, billig, men treeeg noen ganger. Antar det siste skyldes at mange bruker nettstedet nå som det er oppe og går igjen Anbefales. Takk Putin :!: Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Det er helt trygt å handle fra allofmp3, og det er helt lovlig (for øyeblikket). Lenke til kommentar
bte Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Ingen som har vært borti at de ikke får verifisert kortet sitt når man skal kjøpe sånn pin kode da? Fungerer dårlig med mitt visa . Og nei det er ikke på grunn av nedetiden. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Har aldri prøvd tjenesten, men må kanskje gjøre det... Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 Jeg har brukt allofmp3.com jeg også den funker knall.. Lastet ned ca 1GB med musikk derifra en dag her (Dette gikk fort når man har 10MB linje) Alt var i 320Kbps AAC format. Ca 100 Låter. Jeg betalte med Mastercard Gold Kredittkort Jeg ble belastet ca 25 USD eller 671 Rubler eller ca 157 NOK En god del har problemer med å bruke VISA Debitkort, så dropp dette hvis du har mulighet, hvis ikke du har mulighet til dette, klag til VISA eller (Teller AS www.teller.no) eller din lokale bank. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå