Gå til innhold

Russisk webbutikk (mp3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg "kjøper" alltid musikk på LimeWire. Får alltid det jeg vil ha -For Free!

6043073[/snapback]

Du skal ikke si sånt her :ohmy:

6043372[/snapback]

Men det er et høyst relevant poeng at det ikke er noe verre/bedre å hente ned ting på fildeling om det virkelig er slik at artistene ikke får noe fra allofmp3.

AtW

Lenke til kommentar

Du har eit poeng der. Tilgjengelighet og at det er lettvint talar for allofmp3 sin sak, men om du har dårleg samvittighet for å laste ned musikk, skulle det bli betre om du betalte litt til eit russisk firma i staden for?

Lenke til kommentar

Det kan jo hende de rett og slett kjøper en CD, ripper den i mange formater, og så selger musikken videre.

Prisen for en CD blir bare en bagatell i forhold til det de tjener på det, selv om de selger billig.

I så fall drypper jo en bitteliten dråpe over på musikerne, men den er så liten at jeg tviler på at den betyr noe.

Lenke til kommentar
Det kan jo hende de rett og slett kjøper en CD, ripper den i mange formater, og så selger musikken videre.

Prisen for en CD blir bare en bagatell i forhold til det de tjener på det, selv om de selger billig.

I så fall drypper jo en bitteliten dråpe over på musikerne, men den er så liten at jeg tviler på at den betyr noe.

6043474[/snapback]

Får håpe de har leste rippeguiden min da :)

AtW

Lenke til kommentar
Og desverre svarer det ikke på kildemateriale-spørsmålet....

Jovist. Gjør da det:
Museekster: How does Allofmp3 obtain the music, do you buy and rip albums yourself?

Allofmp3: We buy official compact discs ourselves. We store audio materials in compliance with chosen quality norms. Our users may send us audio tracks (and get for that a recompense) if these audio materials match our quality requirements.

Museekster: What is the basis of the online encoding system? Do you store the original files as a WAV or do you use high bitrate mp3's to begin with?

Allofmp3: The tracks are encoded with the Lame encoder to 384 kbps MP3 with maximal quality.

Museekster: The Wanted Program at your website is considered highly illegal. How can Allofmp3 get away with

this? What is the legal basis of this program according to Russian law?

Allofmp3: We are aware of the fact that uploading tracks may be illegal according to the laws in the country of the customer. That is entirely his own responsibility. Allofmp3 is allowed to use this tracks for our service according to Russian legislation as long as we pay the copyrights to ROMS.

Museekster: The Wanted Program may lead to low quality rips Do you check the quality of the files you get through the Wanted Program and how do you check this?

Allofmp3: We check each MP3 we get from a user. The checking is performed using our internal facilities.

Lenke til kommentar
"Museekster: How does Allofmp3 obtain the music, do you buy and rip albums yourself?

Allofmp3: We buy official compact discs ourselves. We store audio materials in compliance with chosen quality norms. Our users may send us audio tracks (and get for that a recompense) if these audio materials match our quality requirements.

Museekster: What is the basis of the online encoding system? Do you store the original files as a WAV or do you use high bitrate mp3's to begin with?

Allofmp3: The tracks are encoded with the Lame encoder to 384 kbps MP3 with maximal quality."

Hmm, skjønner ikke helt svare for å være helt ærlig , hva betyr "We store audio materials in compliance with chosen quality norms"? Hva slags normer er det?

Og Mp3 har vel ikke støtte for mer enn maks 320 kbps? Er det det som er "in compliance with chosen quality norms"? (Mp3 altså)?

Ellers er jo det faktumet at man bruker filer fra tilfeldige brukere en "kvalitetsrisiko"

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Er det det som er "in compliance with chosen quality norms"? (Mp3 altså)?

Ellers er jo det faktumet at man bruker filer fra tilfeldige brukere en "kvalitetsrisiko"

Slik tolker jeg svaret hans. At kvalitetsnormen er en ålreit høy-bitrate MP3, og at alle ukomprimerte formater sansynligvis er poengløse å kjøpe, men intektsbringende for Allofmp3. Det koster ikke mye for en server å streame en musikkfil til en ukomprimert wav-container og disker koster jo litt.
Lenke til kommentar

Ut fra slik jeg kan forstå det så er det da poengløst å kjøpe musikk i Wav og Flac format da kildematerialet er sterkt komprimert i forhold til en cd plate. Trist å lese. Men det måtte vel være for gått til å være sant.

Jeg er og inneforstått med at max bitrate på mp3 er 320 kbps.

Men uansett.. når man laster ned med musikk med standard innstillinger så er vel det med en bitrate på 192. Det vil si at filene blir reencoda. Noe jeg slettes ikke liker å høre. Sånn sett vil man sannsynligvis finne musikk med gjennomsnittlig bedre kvalitet på p2p nettverkene.

PS.. det er ikke nødvendig å komme med slike kommentarer Ekwathne :(

edit;

Her er svaret på bitraten:

This 384 Kbps bit rate is used for encoding MP3 files using ‘Free Format’ technology. The playback of such files is not supported by most audio players.

Here is a list of players/decoders that do support Free Format:

MAD: up to 640 kbps

LAME: up to 550 kbps

FreeAmp: up to 440 kbps

l3dec: up to 310 kbps

You can turn Free Format into WAV using the LAME encoder by inputting the following into the command line: lame --decode filename.mp3

MP3 files encoded in the Free Format also play on the MAD plug-in for Winamp.

LAME version 3.91 and the MAD plug-in are available for download from the "Software" section of this website.

Merkelige greier..

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Har faktisk brukt denne tjenesten i tre år nå, de har en del cder jeg ikke finner andre steder. Men det siste året har jeg brukt bare 50kr der for prisene gikk opp kraftig for litt over ett år siden. før kunne en laste ned ca 15 cder i 128bps mp3 for 50kr. Har heller ikke opplevd noe kluss med visakortet.

Lenke til kommentar

Ravenlord: Følger du linken i første post er det en som nevner samme problem og at det gikk fint i det han byttet til Firefox.

Det er greit nok, men hvorfor vil man støtte dette russiske firmaet når artisten allikvel ikke får noe/lite?

Fordi det viser at vi (dere[1]) ikke er svart/hvit anarkistiske pirater som nekter å betale for musikk, men at dersom prisen er rett vil ikke p2p være et alternativ for oss. Forhåpentligvis vil dette synet spre seg og musikkbransjen blir til slutt presset til å lansere en konkurrerende tjeneste. Så jeg mener at selv om artisten ikke får noen av pengene gjør du oss forbrukere en tjeneste ved å bruke allofmp3 fordi det legger grunnlaget for bedre tjenester i fremtiden.

1: Jeg skriver dere fordi jeg virkelig er en anarkistisk internettpirat.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...