Gå til innhold

Russisk webbutikk (mp3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker også allTunes (et program à la iTunes Music Store) fra allofmp3.com. Er kjempefornøyd med butikken, sinnsykt billig, bra utvalg og - aller viktigst - man kan velge format og bitrate, og filene kommer helt uten kopisperrer av noe slag.

Dette er vel strengt tatt ikke helt lovlig i alle andre land enn Russland, men å kunne bestille nesten hva som helst i AAC eller Ogg til en billig penge er nesten for bra:)

Lenke til kommentar
Problemet er vel at musikerene bak får så og si ingenting (om noe i det hele tatt) med allofmp3, så er det så mye bedre enn å kopiere?

6039471[/snapback]

Det får være deres eget problem. Dette er genialt, og hadde det vært litt "tak i musikkerene" hadde de boikottet plateselskapet og krevd at musikke begynner å distribueres på skikkelig vis i MP3-format. Er jo helt utrolig at de fremdeles tviholder på CD'er, selv om ingen går rundt med en discman lenger. Da fortjener de ikke å selge.

Lenke til kommentar
Problemet er vel at musikerene bak får så og si ingenting (om noe i det hele tatt) med allofmp3, så er det så mye bedre enn å kopiere?

6039471[/snapback]

Det får være deres eget problem. Dette er genialt, og hadde det vært litt "tak i musikkerene" hadde de boikottet plateselskapet og krevd at musikke begynner å distribueres på skikkelig vis i MP3-format. Er jo helt utrolig at de fremdeles tviholder på CD'er, selv om ingen går rundt med en discman lenger. Da fortjener de ikke å selge.

6041531[/snapback]

Det er greit nok, men hvorfor vil man støtte dette russiske firmaet når artisten allikvel ikke får noe/lite? (ta denne informasjonen med en klype salt, har ingen sikre kilder på det).

AtW

Lenke til kommentar
Det er greit nok, men hvorfor vil man støtte dette russiske firmaet når artisten allikvel ikke får noe/lite? (ta denne informasjonen med en klype salt, har ingen sikre kilder på det).

6041552[/snapback]

Jeg kommer antagelig til å kjøpe musikk derfra fordi jeg slipper å styre på med p2p/torrent og dårlig kvalitet. Raskt, enkelt og oversiktlig.

Lenke til kommentar

Får man kjøpt musikken i et lossless format?

edit;

ahh.. så nå at man har muligheten til å laste ned som .wav. Men er det flere lossless formater å velge mellom?

Noe som er bra er at man har muligheten til å bruke Lame alt-preset.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Heilt enig med lurifaksen, ved å droppe plateselskap vil du spare penger og kan tilby låtene over nett til redusert pris. Sjølvsagt må dei komme i fleire alternativer, skal love deg at mange hadde skreket ut om dei hadde haldt seg utelukkande til mp3-formatet.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt allofmp3 i mange måneder og er veldig fornøyd. Etter at de lanserte AllTunes ble det enda bedre selv om det er litt buggy til tider. Spesielt liker jeg at man kan velge hvilken kvalitet og filformat musikkfilen skal ha (FLAC, mp3 128/192/320, AAC, osv) og at det ikke er noen kopisperrer. En annen ting er at min bruk av fildelingsprogrammer gått ned med 90% etter at jeg begynte å bruke de. Anbefales!

Lenke til kommentar

Men hva slags garanti har vi for at dette er høykvalitets musikk i utgangspunktet? I forumet til DinSide.no påstår enkelte at dette er musikk lasta ned fra p2p som blir solgt videre. I såfall er det passe kjipt å kjøpe musikk i Flac kvalitet...

Lenke til kommentar
Men hva slags garanti har vi for at dette er høykvalitets musikk i utgangspunktet? I forumet til DinSide.no påstår enkelte at dette er musikk lasta ned fra p2p som blir solgt videre. I såfall er det passe kjipt å kjøpe musikk i Flac kvalitet...

6042499[/snapback]

Ja, hva er egentlig kildematerialet til allofmp3?

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...