Gå til innhold

Batteriet tar ikke lading


Anbefalte innlegg

Plutselig en dag, da pc'en (av typen Compal CL56) var påslått og tilkoblet strømnettet, begynte det halvveis oppladede batteriet å lades ut istedet for å lades opp. Dette fortsatte helt til NHC viste at batteriet var 0% oppladet, og siden den gang har ikke batteriet tatt lading. Dioden som viser batteristatus, som blinker langsomt når batteriet lades, begynte samtidig å blinke hurtig så lenge strømmen er tilkoblet.

 

Betyr dette at batteriet har fått nok, at det har gått igjennom så mange oppladings- og utladingssykluser at det plutselig ble ubrukelig, eller er det noe feil med pc'en? maskinen er kun ett år gammel, regner med at batteriet vanligvis skal holde dobbelt så lenge? Er det noen innstillinger ett sted som er feil, ettersom NHC viser melidingen "Status: Discharging"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsåvidt et godt forslag, hadde det ikke vært for at pc'en er kjøpt fra Whitebox, som har et ikke altfor bra rykte når det gjelder kundeservice. Kommer ikke til å sende inn maskina til de, ettersom så mange her på forumet har negative erfaringer med at det kan gå både to og tre måneder før den kommer i retur.

Lenke til kommentar
Forsåvidt et godt forslag, hadde det ikke vært for at pc'en er kjøpt fra Whitebox, som har et ikke altfor bra rykte når det gjelder kundeservice. Kommer ikke til å sende inn maskina til de, ettersom så mange her på forumet har negative erfaringer med at det kan gå både to og tre måneder før den kommer i retur.

6039024[/snapback]

 

Skal ikke være noen grunn til å sende inn en maskin dersom batteriet er dødt.

Lenke til kommentar

Hei! har hatt et lignende problem med min CL70 fra whitebox. Hos meg ladet ikke batteriet. Pcen kunn heller ikke gå på veksel strøm. Etter en 2mnders reperasjon fikk jeg en Pc tilbake med de samme feilene som da jeg sendte den inn.

 

Mitt tips er dersom du sender inn er å gi uttrykk for at du kjenne regelverket. og at du gjør krav på låne pc dersom reperasjonen går utover en uke. Gjør også dette skriftlig og ta vare på alt du sender og får fra dem!

 

Så sender du til Forbrukerrådet når de ikke etterfølger kravet ( for det vil de ikke gjøre :no: )

Lenke til kommentar
De fleste har 1 års garanti på batterier............

 

Typisk

6039163[/snapback]

 

Kjøpsloven sier vel at det er to års reklamasjonsrett mot produksjonsfeil på varer av alle slag, med mindre varen er ment å holde betydelig lengre?

 

Har henvendt meg til whitebox, som ba meg sende inn batteriet (ikke maskinen), skal gjøre det ettersom batteriet uansett er ubrukelig og det ikke gjør noen forskjell om det tar tre måneder før jeg får det eller et nytt ett tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...