Gå til innhold

Intervju med Starbreeze - 360 vs PS3


Anbefalte innlegg

PS2 har imponert meg utrolig mye, da den har relativ svak HW,men fortsatt pumpees det ut flote titler til maskinen. Absloutt imponerende, eg leker med tanken å kjøpe meg ein Slim utgave,mest pga. MGS3. Ps2 har mange bra titler som eg føler eg må testet ut. eg blir ikkje overrasket om eg går ut av kommende sommerferie med en PS2 for hånd. :whistle:

6033729[/snapback]

 

Ja,meg og.. Husker når jeg så tallene på den opprinnelige XBoxen var jeg sikker på at PS2 ville dø ganske raskt.

Synes at utskjelte Emotion Engine har blitt ganske urettferdig behandlet av forbrukeren, og håper virkelig vi får se noe lignende beardbeidin av maskinvare på neste generasjon.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På screenshots så vil nok dei kanskje vera like, men når det kjem til håndtering av MANGE objekter så trur eg PS3 vil vera overlegen. Eg kan sjå for meg at på PS3 så vil gater innhelde 1000 folk som går rundt og oppfører seg livaktig. Mens Xbox360 begrenser seg til 50.

 

Men men, ingenting er jo sikkert enda. Kan hende cell prossesoren er bare skit.

Lenke til kommentar
På screenshots så vil nok dei kanskje vera like, men når det kjem til håndtering av MANGE objekter så trur eg PS3 vil vera overlegen. Eg kan sjå for meg at på PS3 så vil gater innhelde 1000 folk som går rundt og oppfører seg livaktig. Mens Xbox360 begrenser seg til 50.

 

Men men, ingenting er jo sikkert enda. Kan hende cell prossesoren er bare skit.

6040277[/snapback]

 

Right ... PS3 kommer til å sette en ny benchmark i antall objekter som kan rendereres samtidig, til tross for at den knapt har bedre HW enn 360, og tilhører samme generasjon som 360.

 

Edit: Tror 60 personer der 360 klarer 50 blir mer jordnært.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Utviklere har ikke noen problemer med å si hvilken plattform de liker best.

Men forskjellen på x360 og PS3 er marginale.

 

Håper folk flest innser det snart.

6040096[/snapback]

 

Ikke helt enig. De har nok skrevet under en avtale med MS og Sony de får ikke lov å uttale seg om konsollen eller hva som er bra/dårlig i forhold til andre maskiner.

Men det kan godt stemme at det blir ganske likt.

Poenget er om det var forskjell så ville de nok ikke sagt noe. Da reklamerer de enten for MS eller Sony og det er nok ikke lov. Annen grunn er jo at de ville jo miste kontrakter.

6040140[/snapback]

 

Ikke sikker på om det er tilfellet. Det er jo heller omvendt. MS og Sony må jo ha folk til å lage spillt til konsollene. Det er jo de som kommer krypende etter utviklerne og ikke omvendt. I de fleste tilfeller.

 

Forskjellen kommer ikke til å bli stor. Bare se på resten av teknologi markedet. Ati vs Nvidia. Amd vs Intel. Ingen av de har klart å lage noe, som konkurenten ikke tar igjen på kort tid, eller noe som er milevis bedre en det de andre klarer.

Endret av Phoenixs
Lenke til kommentar
På screenshots så vil nok dei kanskje vera like, men når det kjem til håndtering av MANGE objekter så trur eg PS3 vil vera overlegen. Eg kan sjå for meg at på PS3 så vil gater innhelde 1000 folk som går rundt og oppfører seg livaktig. Mens Xbox360 begrenser seg til 50.

 

Men men, ingenting er jo sikkert enda. Kan hende cell prossesoren er bare skit.

6040277[/snapback]

I og med at Ps2 allerede har et spill med 60 000 fiender på skjermen på en gang, så tror jeg man kan si med sikkerhet at det du sa der var bare tull.

Lenke til kommentar
På screenshots så vil nok dei kanskje vera like, men når det kjem til håndtering av MANGE objekter så trur eg PS3 vil vera overlegen. Eg kan sjå for meg at på PS3 så vil gater innhelde 1000 folk som går rundt og oppfører seg livaktig. Mens Xbox360 begrenser seg til 50.

 

Men men, ingenting er jo sikkert enda. Kan hende cell prossesoren er bare skit.

6040277[/snapback]

Spar oss, vær så snill. Spar oss.

 

1000 og 50? Hvor i ALLE dager plukker du de tallene fra? I et av de første spillene som kom til 360 var det over 4-500 troll som alle gjorde forskjellige ting. Kameo. Og i Ninety-Nine Nights blir det enda mer.

 

Greit du har iq på nivå med rom temperatur, men spar oss for slike infantile innlegg.

 

Edit: la merke til at du var moderator. Du burde hvertfall holde deg for god for slikt.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Noen her som kan forklare forskjellen i hw mellom PS3 og X360 og hvilke fordeler\ulemper det gir?

 

Etter det jeg har fått med meg har PS3 større prosesseringskraft i form av FLOPs, men alt må innom RAMen til forskjell fra X360 der GPU har direkte tilgang til CPU og har langt større minnebåndbredde enn hva PS3 har.

 

En diskusjon om arkitekturene og hva forkjsellene medfører kunne kanskje bringe diskusjonen litt videre, men dessverre har ikke jeg de nødvendige kunnskapene...

 

Husker jeg riktig når X360 sin GPU er en videreføring av Flipper i GC? Anandtech har noen interessante artikler om konsollenes arkitekturer og hvilke fordeler\ulemper de har i forhold til hverandre, men har ikke sett noen om PS3 og X360 der enda?

Lenke til kommentar

Jeg tror folk har en tendens til å overvurdere PS3 sin maskinkraft grunnet Sonys hype.

Et godt eksempel er jo PS2 sin mulighet til å vise 60 millioner polygoner på skjermen. Ble det noen gang gjort ? Nei. Gamecube var vel eneste konsollen som har levt opp til antall polygoner som de har lovet, siden de sa mellom 6-12 millioner (men har vist mer på skjermen i et star wars spill, som hadde mye mer polygoner enn noe på PS2) på deres hardware som var kraftigere.

 

PS3 blir nok kraftigere enn xbox 360, men den største fordelen ligger nok i blue-ray spilleren.

Lenke til kommentar
Jeg tror folk har en tendens til å overvurdere PS3 sin maskinkraft grunnet Sonys hype.

Et godt eksempel er jo PS2 sin mulighet til å vise 60 millioner polygoner på skjermen. Ble det noen gang gjort ? Nei. Gamecube var vel eneste konsollen som har levt opp til antall polygoner som de har lovet, siden de sa mellom 6-12 millioner (men har vist mer på skjermen i et star wars spill, som hadde mye mer polygoner enn noe på PS2) på deres hardware som var kraftigere.

 

PS3 blir nok kraftigere enn xbox 360, men den største fordelen ligger nok i blue-ray spilleren.

6040401[/snapback]

 

60 millioner flat-shaded. Det er stor foskjell på flat- Goreaud- og Phong-shading.

Lenke til kommentar
I og med at Ps2 allerede har et spill med 60 000 fiender på skjermen på en gang, så tror jeg man kan si med sikkerhet at det du sa der var bare tull.

6040333[/snapback]

Hvilket spill er det?

6040344[/snapback]

Ikusagami.

 

Selvfølgelig er det ikke så veldig detaljerte eller livaktige fiender, men det illustrerer likevel hvor langt man kan komme med juks, fanteri, og en Ps2.

 

Uansett, det finnes grenser for hvor mange figurer som kan ha noe å si på gameplayet, og etter det er det bare snakk om å få resten til å se ut som de fungerer som de skal. Og hvis man har f.eks 1000 fiender på skjermen, betyr det at i alle fall 900 er totalt irrelevante for spilleren. Om Ps3 kan ha litt mer detaljer på de eller ikke spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
I et av de første spillene som kom til 360 var det over 4-500 troll som alle gjorde forskjellige ting. Kameo. Og i Ninety-Nine Nights blir det enda mer.

 

Mange av trollene i Kameo var rimelig synkroniske, det er blitt påpekt i bl.a gamer.no`s omtale. Men for all del, det er masse liv i Kameo hvis man følge med på omgivelsene, mye mer enn vi har sett på konsoller før.

Lenke til kommentar
1000 vs 50? oh please :roll:

 

EDIT: Såg no at det var en moderator som hadde innlegget ;)

6040367[/snapback]

 

Merkelig at en moderator kom med en sånn uttalelse. Vel det finnes mange PS3 fans, selv hos moderatorer :D

6041364[/snapback]

 

Satser på at dette ikkje blir en trend da :tease:

Lenke til kommentar

Eg trur dykk misforstår heilt. Å halde styr på ein mengde *komplekse* objekter krever mykje prossesorkrefter. Cell prossesoren er noko heilt anna enn PowerPC prossesoren. Arkitekturen til Cell er bygd opp med god tanke på god oppgåve fordeling og den kan då håndtere MANGE objekter. Dei talla eg plukka fram var det eg meinte som i forskjell der Cell prossesoren kan styre med 20 gonger fleire objekter enn PowerPC. Om Xbox 360 greier 1000 objekter på skjermen samtidig så vil PS3 greie 20000 av dei same.

Måten Cell fordeler tråder på gjer den ekstrem på å jobbe samtideg med mange objekter.

 

Eg har til enda ikkje sett ein demo av Xbox360 håndtere MANGE *KOMPLEKSE* objekter på skjermen samtidig. Kor blir det av avansert fysikk forresten?

Lenke til kommentar

Kom med fakta basert på kilder, det er spisse påstander du kommer med. Men ja, det er godt mulig cell vil kunne håndtere fleire objekter på skjermen samtidig.Men at den er dobbelt så bra nekter eg bare å tru,enkelt og greitt.Men om det blir så fantastisk som du sier gjenstår å se.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Eg trur dykk misforstår heilt. Å halde styr på ein mengde *komplekse* objekter krever mykje prossesorkrefter. Cell prossesoren er noko heilt anna enn PowerPC prossesoren. Arkitekturen til Cell er bygd opp med god tanke på god oppgåve fordeling og den kan då håndtere MANGE objekter. Dei talla eg plukka fram var det eg meinte som i forskjell der Cell prossesoren kan styre med 20 gonger fleire objekter enn PowerPC. Om Xbox 360 greier 1000 objekter på skjermen samtidig så vil PS3 greie 20000 av dei same.

Måten Cell fordeler tråder på gjer den ekstrem på å jobbe samtideg med mange objekter.

 

Eg har til enda ikkje sett ein demo av Xbox360 håndtere MANGE *KOMPLEKSE* objekter på skjermen samtidig. Kor blir det av avansert fysikk forresten?

6041927[/snapback]

Jeg ønsker virkelig at du kommer med kilder på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...