Gå til innhold

Her har dere PS3 herlighetene deres.

Anbefalte innlegg

Ja, vent til E3 nå med kranglingen. Bare 4 dager igjen til Sonys pressekonf. Da får vi se om Sony holder hva de lover.

6042068[/snapback]

Kanskje Avean kan rapportere live for oss fra pressekonferansen. Han skal vel dit i år igjen, siden han var der i fjor.

6042476[/snapback]

Hahahaha!

Ignorance is bliss, eller hva Lorentzen?

Takker for litt herlig sarkasme en "tidlig lørdags morgen" :thumbup:

Forøvrig, ordet ''fanboy'' get's thrown around a lot these days.

Jeg tror vi må begrense bruken på det, og heller kun krone de som virkelig fortjener det. Eventuelt kan vi kalle de som har slik religiøs tilknytning til PS3 for: "Kutaragis Disipler" - med Avean i spissen såklart.

ha en fin helg folkens!

Jeg tror alle må lade batteriene til Mandag (er vel da PS3 konferansen er(?)

Mvh.

DBD

edit; typo

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har spillutviklerene hatt mer ferdige PS3 devkit (nærmere faktisk hardware) og i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360, samt at RSX bygger på en velkjent arkitektur som stammer fra GeForce 6800 som ble lansert for over to år siden.

Bare noe å tenke på når dere sammenligner første generajons Xbox360 spill med første generasjons PS3 spill.

Lenke til kommentar
Nå har spillutviklerene hatt mer ferdige PS3 devkit (nærmere faktisk hardware) og i lengre tid enn hva som har vært tilfelle for Xbox360, samt at RSX bygger på en velkjent arkitektur som stammer fra GeForce 6800 som ble lansert for over to år siden.

Bare noe å tenke på når dere sammenligner første generajons Xbox360 spill med første generasjons PS3 spill.

6051328[/snapback]

Hva bygger du uttalelsene om devkitet på da?

Jeg vet at Sony er fornøyd med jobben de har gjort på devkitene, men overalt jeg har sett, så har dem sammenlignet med hvordan de gjorde det på PS2.

Og de ferdige devkit'ene med fullstendig HW-spec, går ikke til tredjepartsutviklere før i juni, tror jeg. :-/

Lenke til kommentar
Details of what exactly is present in the next-generation PlayStation dev kits are sparse, but according to one development source, "they're more advanced than the PowerMac kits [Microsoft] has given us [for Xenon] - they're still prototypes, but they're closer to what'll be in the final console... The graphics chip isn't there, say, but we can get a pretty good idea by taking an NVIDIA 6800 and saying, okay, it'll be like this but faster."

- http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=58341

Og en sitat fra PSM Magazine fra denne tiden

In fact the lastest version of the Playstation 3 development kit, as of this writing, is built around a custom Cell-based PC created by egineers at IBM. The system has a single Cell processor rather than multiple G5 chips some have specualated it would, and runs a custom Linux-based operating system designed by Sony Computer Entertainment and mention at last E3.

Xbox360 devkitene på den tiden besto av dual PowerPC G5 CPU'er og X800 GPU, noe som var langt unna final Xbox360 hardware.

Lenke til kommentar
Herregud de bildene der er bare screenshots fra småe filmklipp som hittil har blitt vist. Siden dere tok fram de få crappy screenshots som finnes så får jeg poste de bedre:

http://img.gamespot.com/gamespot/images/20...6_screen001.jpg

6033521[/snapback]

Den killzone videoen er bekreftet fake, men den er vakker indeed :cool: Håper cutscenes blir noe a la det. Selv om PS3 muligens flopper så blir maskinen drømmen selv <3

Endret av siDDIs
Lenke til kommentar
Details of what exactly is present in the next-generation PlayStation dev kits are sparse, but according to one development source, "they're more advanced than the PowerMac kits [Microsoft] has given us [for Xenon] - they're still prototypes, but they're closer to what'll be in the final console... The graphics chip isn't there, say, but we can get a pretty good idea by taking an NVIDIA 6800 and saying, okay, it'll be like this but faster."

- http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=58341

Og en sitat fra PSM Magazine fra denne tiden

In fact the lastest version of the Playstation 3 development kit, as of this writing, is built around a custom Cell-based PC created by egineers at IBM. The system has a single Cell processor rather than multiple G5 chips some have specualated it would, and runs a custom Linux-based operating system designed by Sony Computer Entertainment and mention at last E3.

Xbox360 devkitene på den tiden besto av dual PowerPC G5 CPU'er og X800 GPU, noe som var langt unna final Xbox360 hardware.

6054108[/snapback]

Gikk litt for i svingene når du snakket om at utviklerene hadde hatt ferdige PS3 kits lenger en 360'en sine.

RSX er ikke der ennå på nåværende versjon tror jeg, ihvertfall krangler de fælt om pipelines o.l. rundtomkring.

Lenke til kommentar
Gikk litt for i svingene når du snakket om at utviklerene hadde hatt ferdige PS3 kits lenger en 360'en sine.

Jeg skrev "mer ferdige", som i at PS3 devkitene var mer lik den faktiske PS3 hardwaren enn det som var tilfelle for Xbox360.

Edit: Når det gjelder pipeline konfigrasjonen til RSX så har Sony røpet såpass at RSX er basert på NV47 som er det samme som G70 som igjen er bedre kjent som GeForce 7800. Dem har også røpet at den har 24 TMU's som stemmer bra med G70 og da har den mest sannsynlig også 24 fragment pipes. Antall ROPs (renderoutputs) kan dog ha blitt krympet til 8 da full 16 ROPs på 128bit minnebus ikke gir så mye menig.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Hvordan iallverden vet du dette, ss ?

6048359[/snapback]

og Oblivion kommer ikke på PS3.

6048375[/snapback]

Sikker på at jeg leste at Oblivion skulle kanskje komme til PS3.

Ps3 burde være bedre en X360, den kommer sikkert til å koste det dobbelte.... Så bittelitt bedre grafikk for ett par lapper til, nei takk...

6051039[/snapback]

Selvfølgelig burde den det. Det er det som heter konkurranse :)

Ed1t: leif

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Virtua Fighter 5 PS 3

Kan ikke si at grafikken her knuser Xbox 360.

6061417[/snapback]

Står at spillet kjører 720p oppløsning der. Et fighterspill som det er vel ikke mer krevende for maskinen enn at det burde kunne kjøre 1080p hvis vi skal forvente 1080p titler ved lansering. Håper selvsagt jeg tar feil. Tror nok det vil ta litt tid før utviklerne våger å kjøre 1080p som standard.

Bildene ser ikke mer en greie ut, vil tippe resultatet vil bli omtrent som DOA4 til X360.

Endret av espent
Lenke til kommentar

hm, var noe med de bildene som tiltalte meg mer enn DO4, merkelig! viktig å huske at screenies ikke sier særlig mye, mange effekter og sånn som ikke ser bra ut på bilde men nydelig på spillet

Edit: større bilder hos playsyde

Endret av Pellepirat
Lenke til kommentar

Jeg synes selv at grafikken er fin på bildene, bare håpe at alt flyter fint og at ting skjer kjapt. Grafikken ser litt bedre ut enn på DOA 4, men poenget mitt var at det ikke er ekstremt mye bedre. Forskjellene ser ut til å være minimale på det jeg har sett fra PS3 og Xbox 360 til nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...