hutre Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 i alt annet enn tty1 blir tegnene på filer seendes ut som om de er kinesiske. det jeg selv skriver er derimot normalt. (det er ikke snakk om en executable). kjører slackware Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 6. oktober 2002 Del Skrevet 6. oktober 2002 hmm. Dette virker kjent men jeg klarer ikke sette fingeren på det. Installerte du noe framebuffer når satt opp maskinen? Andre fonter kanskje? Det jeg vet er at en del framebuffere bare virker på den consolen de aktiveres på per default (f.eks riva fb). Dette kan forårsake at tty1 får et fungerende framebuffer mens de andre consollene har et framebuffer som henger igjen fra "gammelt av". Dette er egentlig bare famling i mørket. Mye som kan forårsake det du sier, men jeg ville lett i kernelens rettning. Forsøk en recompile (om du klarer det, det er ikke voldsomt vanskelig). Vet ikke om dette hjalp noe, men men. Lenke til kommentar
hutre Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 takker uansett for svar! har ikke funnet noen løsning enda, men det er jo ikke krise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå