Probeus Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nå sitter jeg her, søvnløs og lurer på en ting. hvordan kan jeg lage en mappe med en php-fil der jeg kan velge hva som skal stå i den php filen. eks: Du lager ett nytt webhotell på hotserv.dk da kommer det opp at du skal skrive inn ett subdomene (dvs, mappenavn) og når du har laget dette domenet og går inn på det domenet (domenet.hotserv.dk, hotserv.dk/domenet) så kommer det opp en meldig om at webhotellet er laget men ikke tatt i bruk. det er noe slikt jeg tenker på. når jeg skriver dette tenkte jeg på mkdir... noen hjelp å få? Lenke til kommentar
eivind_82 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Ta en kikk på disse 2 funksjonene: http://no2.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php (PHP5) http://no2.php.net/manual/en/function.mkdir.php Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Ta en kikk på disse 2 funksjonene:http://no2.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php (PHP5) http://no2.php.net/manual/en/function.mkdir.php 6032462[/snapback] Jeg fikk til å lage mappen nå men kan du gi meg ett eksempel på å lage en fil med tekst i? forsto ikke helt file put contents greia... Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Nå sitter jeg her, søvnløs og lurer på en ting. hvordan kan jeg lage en mappe med en php-fil der jeg kan velge hva som skal stå i den php filen. eks: Du lager ett nytt webhotell på hotserv.dk da kommer det opp at du skal skrive inn ett subdomene (dvs, mappenavn) og når du har laget dette domenet og går inn på det domenet (domenet.hotserv.dk, hotserv.dk/domenet) så kommer det opp en meldig om at webhotellet er laget men ikke tatt i bruk. det er noe slikt jeg tenker på. når jeg skriver dette tenkte jeg på mkdir... noen hjelp å få? 6032403[/snapback] For at subdomene skal vises må server vite at det finnes, og til det er det ikke tilstrekkelig med en mappe. I apache må det opprettes en virtual host og med mindre det er din egen server får du neppe lov til det. Du kan derimot lage en mappe, som ligger under document_root slik; mkdir($mappenavn, 0755); Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Nå sitter jeg her, søvnløs og lurer på en ting. hvordan kan jeg lage en mappe med en php-fil der jeg kan velge hva som skal stå i den php filen. eks: Du lager ett nytt webhotell på hotserv.dk da kommer det opp at du skal skrive inn ett subdomene (dvs, mappenavn) og når du har laget dette domenet og går inn på det domenet (domenet.hotserv.dk, hotserv.dk/domenet) så kommer det opp en meldig om at webhotellet er laget men ikke tatt i bruk. det er noe slikt jeg tenker på. når jeg skriver dette tenkte jeg på mkdir... noen hjelp å få? 6032403[/snapback] For at subdomene skal vises må server vite at det finnes, og til det er det ikke tilstrekkelig med en mappe. I apache må det opprettes en virtual host og med mindre det er din egen server får du neppe lov til det. Du kan derimot lage en mappe, som ligger under document_root slik; mkdir($mappenavn, 0755); 6034683[/snapback] ja har fått det til men Filen? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) ja har fått det til men Filen? 6034738[/snapback] $filename = "index.html"; $content = "Subdomene, ikke tatt i bruk"; $fp = fopen($filename, 'w') or die("IOError"); fwrite($fp, $content); fclose($fp); noe slikt. Endret 3. mai 2006 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Probeus Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 ja har fått det til men Filen? 6034738[/snapback] $filename = "index.html"; $content = "Subdomene, ikke tatt i bruk"; $fp = fopen($filename, 'w') or die("IOError"); fwrite($fp, $content); fclose($fp); noe slikt. 6034802[/snapback] ok. men hvordan få filen in i mappen? <?php $dir = $_POST ['dir']; $filename = "index.html"; $content = "Subdomene, ikke tatt i bruk"; $fp = fopen($filename, 'w') or die("IOError"); mkdir($dir, 0700); fwrite($fp, $content); fclose($fp); ?> Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 ja har fått det til men Filen? 6034738[/snapback] $filename = "index.html"; $content = "Subdomene, ikke tatt i bruk"; $fp = fopen($filename, 'w') or die("IOError"); fwrite($fp, $content); fclose($fp); noe slikt. 6034802[/snapback] ok. men hvordan få filen in i mappen? <?php $dir = $_POST ['dir']; $filename = "index.html"; $content = "Subdomene, ikke tatt i bruk"; $fp = fopen($filename, 'w') or die("IOError"); mkdir($dir, 0700); fwrite($fp, $content); fclose($fp); ?> 6034892[/snapback] $dir = $_POST['dir'];mkdir($dir, 0700);$filename = "index.html";$content = "Subdomene, ikke tatt i bruk";$fp = fopen($dir."/". $filename, 'w') or die("IOError"); fwrite($fp, $content);fclose($fp); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå