anal_fabet Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg og et par kompisser tenkte å prøve å lage øl selv men er litt usikre på hvor enn får kjøpt ingredienser til et slikt prosjekt? Fant en oppskrift som vi tenkte å bruke: Ingredients for a 5 gallon batch 3-4 lb. Pale malt extract syrup, unhopped 2 lb. Amber dry malt extract 12 AAU of bittering hops (any variety) For example, 1 oz. of 12% AA Nugget, or 1.5 oz. of 8% AA Perle 5 AAU of finishing hops (Cascade or other) For example, 1 oz. of 5% Cascade or 1.25 oz. of 4% Liberty 2 packets of dried ale yeast Edit: Forresten så lurer jeg også på hva loven sier om å brygge hjemme? Endret 2. mai 2006 av anal_fabet Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Det finnes et norskt hjemmebrygge- forum. Husker ikke i farten hva det het, men det får man svar på det man vil og mer til. Jeg kom bort i det, da jeg skulle sette mjød til Jul. Mjød er jo et slags øl etter det jeg har forstått. Det finnes også "vinsjapper" flere steder som selger bryggeri- utstyr. Det selges blant annet malt og humle i diverse kolonialer for setting av øl. Vet de har "vindunker" på Europris til en billig penge, som man kan brygge litt av hvert i. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg har sett at de selger ølkit på maxi stormarked i Sandnes. Koster 80 kroner. Lenke til kommentar
anal_fabet Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Kult, takker for hjelpen. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Edit: Forresten så lurer jeg også på hva loven sier om å brygge hjemme? 6032347[/snapback] Om jeg ikke tar helt feil så får man brygge alt som har under 60 volumprosent alkohol, dvs vin, cognac, øl og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå