philipbackman Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jeg har lest i et par meldinger at det er en fordel å vente med å kjøpe KT400 Hovedkort. Jeg vil veldig gjerne høre noen gode grunner for det. Har nettopp bestilt meg et: Asus A7V8X/LAN Hovedkort Socket A DDR VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Det meste står vel her: http://www.hardware.no/nyheter/september02...2/ny_kt400.html Lenke til kommentar
coban Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 kt400 hovedkortene har ikke blitt godkjent for 400mhz, det er bare en navnegimmick. kortet støtter "uoffesielt" 400mhz, men tester viser at kt333 i visse tilfeller har bedre ytelser enn kt400... det er planlagt en revidert utgave av kt400 (akkurat som linken sier). derfor venter du. Lenke til kommentar
os530 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Coban, Det du sier er egentlig litt misvisende. Saken er den at VIA som produserer KT400-chipsettet har IKKE godkjent dette chipsettet for DDR400. Det HAR derimot Asus, MSI og sikkert andre HK-produsenter gjort. Problemet er som du så korrekt beskriver at ytelsen går ned hvis du prøver å kjøre disse hk'ene i DDR400 modus. Jeg er selv den stolte(?) eier av et A7V8X kort med dertil tilhørende 512MB DDR400 brikke. Jeg kjører det som et DDR333 oppsett av den enkle grunn at minne-ytelsen går ned med hele 30% dersom jeg kjører som DDR400. Konklusjon: KT400 brikkesettet er ikke "ferdig utviklet" og etter mitt syn lansert altfor tidlig. Men de største "synderne" er faktisk ikke VIA, det er Asus, MSI og andre som går ut og sier at hovedkortene kjører glimrende på DDR400 RAM! Fy!! ;-D Lenke til kommentar
philipbackman Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Så egentlig er det et bra kort som er anbefalt å kjøpe? Lenke til kommentar
os530 Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Helt riktig! Jeg har en magefølelse som tilsier at når VIA kommer med KT400 revisjonen litt senere i år så blir A7V8X (med denne revisjonen) det ultimate hovedkortet! Det har en imponerende samling av features, det er dønn stabilt, har gode overklokkingsegenskaper osv... Mitt råd: Vent og se hva VIA kommer med. Og ha et lite øye til A7N8X også. (med det siste Nvidia chipsettet) Lenke til kommentar
philipbackman Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Siden jeg jo allerede har bestilt hk'et så får jeg ta til takke med det. Det er vel plenty bra nok vel?? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Du har 14 dagers angrerett etter mottakelse av varen. Lenke til kommentar
philipbackman Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2002 Ja det er greit nok, men ingen kan vel si at det er et dårlig HK?! Det kommer jo stadig noe bedre, og det er ingen vits å kverulere. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 En annen ting er at man kun kan bruke DDR400 med EN minnebrikke i slottene. Med to kan man kjøre DDR333, og med 3, som du sikkert har gjettet DDR266. Som andre sier er DDR333 faktisk raskere enn DDR400... Hva det kommer av vet jeg ikke, men ikke stress med DDR400 hvertfall, ikke noe å hente på det. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Er alt for nytt til at eg ville kjøpt et hovedkort med kt400. Ville heller kjøpt et som ikke er for nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå