Gå til innhold

Erfaringer med bortkommen pakke?


Anbefalte innlegg

Venter på en leveranse fra England, men frykten om at pakken forsvinner i systemet ser ut til å kunne bli en realitet for meg. Webshoppen leverte pakken til Royal Mail torsdag i forrige uke. Jeg har fått tilsendt tracking-number og fått bekreftet at pakken ble sendt på fly fra London til Norge lørdag i forrige uke.

 

I dag er det torsdag, og heller i dag kom ikke pakken, 7 dager etter innlevering i London.

 

Noen som har erfaringer med dette? Royal Mail mener jeg skulle hatt den senest i går når leveransen er til Sør Norge, og tilbyr å sende meg dokumentasjon som jeg kan bruke overfor det norske postverket.

 

Hva gjør jeg om pakken aldri kommer frem? Hvordan klager jeg? Noen som har erfaringer?

 

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ligger nok hos tollen, i avdelingen der de gransker sendinger fra utlandet. 1 uke er nok ikke så lang tid.

 

Jeg ville tatt imot dokumentasjonen, og i mellomtiden ringt til posten for å høre hva de mener har skjedd. Der får du nok hjelp til hva du bør gjøre videre.

 

lykke til !

Lenke til kommentar

Joda, jeg har kontaktet Postens "kundeservice", men de kunne knapt redegjøre for prosedyrene når en pakke fra en utenlandsk webshop kommer til Norge.

 

Det er jo ekstremt påfallende at Royal Mail i England er mer behjelpelige enn Posten på området. Heldigvis snakker vi om en registrert pakke (blir sendt om verdisending), og da har posten automatisk et ansvar når pakken forsvinner eller blir skadet. Royal Mail har dokumentert at pakken er kommet til de rette folka i Norge, og da har Posten Norge et erstatningsansvar om pakken aldri kommer.

 

Heldigvis har webshopen forsikret at de sender ny forsnding innen 14 dager om pakken ikke kommer, med erstatningskrav til Posten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 15:30, skrev Signatur:

Jeg har akkurat bestilt en pakke fra utlandet, og den lå i tollen i nesten 2 uker. Norge!!


 

Jeg kontakten tollen, og de sa at de stort sett ikke har noe å gjøre med pakker som kommer inn til landet. For det meste går det via private fraktere (som er tilkoblet TVINN-systemet). Pakker som kommer via statlige postkontor i andre land blir behandlet av tollavdelingen til Posten.

 

Ergo ligger flaskehalsen, ikke uventet, hos posten.

Lenke til kommentar

Kan nok være at det ligger hos tollmyndighetene allikevel ser'u... Måtte vente 3 uker på noen CD'er fra Tyskland en gang... Og da var det tollen som måtte behandle saken (kosta sikkert mer å behandle det enn det moms'en og tollgebyret brakte inn, men det er en annen diskusjon...)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-04 11:15, skrev Mad Wolf Magnux:

Kan nok være at det ligger hos tollmyndighetene allikevel ser'u... Måtte vente 3 uker på noen CD'er fra Tyskland en gang... Og da var det tollen som måtte behandle saken (kosta sikkert mer å behandle det enn det moms'en og tollgebyret brakte inn, men det er en annen diskusjon...)


 

 

Jeg fikk bekreftet fra Tollvesenet at å motta pakker fra utlandet ikke lengre er deres område... Nå går det som sagt via Postens fortollingskontor eller via frekteselskap som er tilknyttet tollens TVINN-system (Nor-Cargo for eksempel...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...