^fmj Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Har tittet litt i prisguiden og laget meg en liten handlevogn som inneholder flere alternativer. Hvilke av disse bør jeg velge? Kom gjerne med forslag til alternativer som ikke befinner seg i handlevognen! Handlevogn Lenke til kommentar
kasol Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Har Asus hk'et og har club3D kort jeg er fornøyd med. Ville også ha valgt corsair ram'en og Hiper strøm. Endret 2. mai 2006 av kasol Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) kjøp en heatpipe kjøler, 3800, sli, 2x7900. hiper. kartong chips og feir. Endret 3. mai 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) AMD Athlon 64 X2 3800+ Her må du ha en bra Kjøler : Thermaltake Blue Orb II Har den selv meeeget bra. CPU tempen min e 38 gr.C https://prisguiden.no/product.php?product_id=40058 Asus A8N-SLI Premium (Socket 939 ) Asus Extreme N7900GT RAM: (High-end for Socket 939 ) Se artikkel : http://www.hardware.no/artikkel/4767 F.eks. OCZ Dual Channel Platinum Edition PC3200 2048 MB http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d6151&plid=6151 Hiper HPU-4B580 har selv meeeeget bra ( Stille m sine 17db) Endret 3. mai 2006 av omegaV8 Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 foreslår Club 3D sitt 7900GT pluss Zalmans VF900 (har den selv, stille og kald - det en trenger). ang rammen er det viktig å nevne om du skal klokke eller ikke. Hvis ikke er Corsairs value select et greit og billig alternativ. Hvis du skal klokke anbefaler jeg frmedeles corsair, men denne gangen XMS3200XL som har noen skrekkelig frekke timings (2-2-2-5). ang hovedkortet bør du velge om du skal kjøre SLI eller ikke. interessante argumenter for begge deler i denne forumposten som er knyttet til artikkelen om fireveis sli. Det er som regel noe billigere for hovedkort som ikke har sli-brikkesett. og angående brikkesett, NF4. til dømes DFI LP. når det gjelder CPUen gir jo amds 3700+ mest bang for bucks i et moderat prissjikt. Men det er mulig du har behov for dobbelkjerne til ditt bruk (som forøvrig er tynt beskrevet i første post.) strømforsyningene du har valgt går fra ca 400 til ca 700. jeg syns du skal fleske til på dette området, viktig å ha nok juice med kraftige skjermkort. Jeg har aldri angret på at jeg kjøpte meg MIST 500W Dette er skikkelige watt for pengene og det beste av alt er at den bråker ikke mer enn ei flue som raper. men jeg tar høyde for at mine forslag ikke passer ditt behov og bruksområde full ut, da jeg ikke veit hva du skal med maskina. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Valgte å ikke skrive noe om bruksområde, da jeg tenkte at innholdet i handlevognen ville være beskrivende nok. Men kan godt spesifisere litt nærmere. SLI er et lite must, selv om det nok ligger langt frem i tid for min del. Syns det er verdt den lille prisforskjellen å ha den muligheten åpen. Noe spesielt med klokking blir det nok ikke enda, de brikkene som jeg har lagt i handlevognen burde holde til mitt bruk om jeg skulle bestemme meg for å klokke en smule. Når det blir oppgradering blir det nok dobbelkjerne, syns ikke prisforskjellen er avskrekkende. PSU er det området jeg er mest usikker på, foreløpig heller jeg vel mot Hiper eller Aspire. De fikk tildels veldig god omtale i noen tester som jeg fant, samt at prisen slettes ikke er ille. Den Blue Orb II kjøleren var veldig tung, det bekymrer meg litt. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (i omvendt rekkefølge) at kjøleren er tung gjør ikke så veldig mye med mindre du skal farte rundt mye med maskina (LAN etc). Etter min mening bør man se etter "ekte" watt og lavt lydnivå i en PSU, derfor syns jeg misten er en vinner. om prisforskjellen er avskrekkende eller ikke er vel ikke poenget mitt, men om du har bruk for dobbelkjerne et par hundrelapper her og et par der blir fort et ekstra skjermkort (siden du insisterer på sli ) De fleste nye hovedkort har 4 ramslotter, da er det like greit å kjøpe 4x512 matched etter min mening. Billigere, og i tillegg er det generelt lavere timings på mindre brikker) Du spesifiserte vel egentlig ikke bruksområde i denne posten heller, men jeg skjønner hva du mener jeg er litt usikker på om det er lurt å kjøre SLI eller om det er lurt å kjøre enkeltkort, men hvis du skal handle mer senere kan du jo oppgradere med et til skjermkort og da forstår jeg at du vil ha SLI Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Det kan bli endel flytting, er litt skeptisk til en så tung kjøler. Nesten 1 kg! Tror jeg holder meg til noen som er rundt halvkiloen. Helt enig med deg når det kommer til PSU, det er ekte watt som teller. Lurt å forsikre seg om at den holder spenningene i tillegg. Føler at Misten er litt overkill, litt støy overlever jeg uten problemer. Tror ikke den ellers er noe spesielt bedre en f.eks den Aspire Chameleon PSUen. Virker ikke slik i alle fall utfra de testene som jeg har lest. Dobbelkjerne er jo fremtiden, man vil jo få mer og mer bruk for det i nærmeste fremtid. Derfor syns jeg det er like greit å bare kjøpe dobbelkjerne, hvis man først skal oppgradere nå. Skal ha SLI ja, for å ha den muligheten åpen. Syns man bør legge en høvding +/- i et nytt hovedkort og da er det minimalt å spare på å ikke velge SLI. Det Premium SLI kortet til ASUS til 995, tror jeg er passelig vanskelig å slå pris/ytelsesmessig selv for et kort uten SLI. 4x512 er jo en interessant tanke. Men noen særlig prisforskjell er det da ikke. Det blir jo en allround-pc som skal takle de spillene som kommer. 7900GT burde holde enda en stund. Endret 3. mai 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
kasol Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Har selv MIST 500w og er meget fornøyd. Har hatt 2x7800GTX i sli på den. Nå kjører jeg X1900XTX. 4xram kan bety varmeproblemer. Sjekk om det er god lufting mellom ramparene på hk'et du kjøper. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg betviler ikke at MISTen er god, snarere tvert imot. Men jeg er usikker på om jeg trenger den når det fins billigere alternativer som yter på samme nivå. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Abit KN9-SLI vil være basert på Nvidias nForce 570 SLI-brikkesett (MCP55P) og støtter AMDs kommende Athlon 64 med AM2-grensesnitt. http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...77340ABD2F9FE5F Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Tro når det kommer og ikke minst hva prisen vil bli. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Jeg betviler ikke at MISTen er god, snarere tvert imot. Men jeg er usikker på om jeg trenger den når det fins billigere alternativer som yter på samme nivå. 6032773[/snapback] Hw.no tester.. - den er fin vettu Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 når det gjelder hk. og cpu- kjøleren; er det noen som vet/har erfaring om disse passer. er ikke beskymret over vekt siden det ikke blir så mye flytting, men på størrelse/radius. tenker på det siden jeg vurderer på å kjøpe asus hovedkortet og blue orb II kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå