mikken Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Min bærbare pc (Whitebox DL71) skrur seg av etter ca. 15 min. Har nettopp hatt den til reparasjon, da de (Whitebox ) byttet hovedkort. Det kan virke som den blir for varm. Er det noe sjanse for å klare å fikse dette uten hjelp fra de ubrukelige folka på Whitebox? Det tok nemlig over tre måneder sist jeg sendte den til reparasjon... Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 tja... hvis de samme symptomene dukker opp igjen kort tid etter at du fikk igjen din mindre enn 2 år gamle pc så er vel oddsene høye for at du kan heve kjøpe og kjøpe noe bedre... kjøpsloven gjelder.....eller? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Med så lite info er det svært, svært vanskelig å forsøke å finne feilen. Jeg kan gjette vilt, men det vil bare bli useriøst. Gi meg litt mer info om systemet, feilen og eventuelle feilmeldinger, og jeg kan se om jeg kan hjelpe deg. Uansett vil jeg anbefale deg å sende maskinen tilbake til Whitebox. Forbrukerkjøpsloven sier følgende: § 26. Forbrukerens krav ved mangler Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28 b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30 c) kreve prisavslag etter § 31 d) kreve heving etter § 32 e) kreve erstatning etter § 33. § 27. Reklamasjon [...] Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. [...] Lenke til kommentar
mikken Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 Ser at det kan være vanskelig å svare ja, men man vet jo aldri! Resultatet ble å rasle litt med sabelen, og så fikk jeg ny pc. Hurra! Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå