Gå til innhold

Røntgensyn til kameraet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tenk å hatt et slikt kamera som både filmen og tok bilde gjennom klær uten røntgen farger :p

6031282[/snapback]

Var jo en mobil borti Japan eller noe for en stund siden som gjorde nettopp dette hvis jeg ikke tar feil... den ble trukket tilbake. :p

Lenke til kommentar
Var jo en mobil borti Japan eller noe for en stund siden som gjorde nettopp dette hvis jeg ikke tar feil... den ble trukket tilbake. :p

6031290[/snapback]

Urban Legend? Denne historien gikk for mange år siden, men da ble det sagt at det var en av Sony sine Handycam cameraer som hadde en for bra nightshoot slik at man kunne filme igjennom klærne på jenter. Tviler på om dette stemmer da historien har kommet tilbake igjen nå bare at det dreier seg om en mobil.

Desuten så stemmer denne historien dårlig overens med hvordan et nightshoot camera virker. Det at det er infarødt har ikke noe med filming av infarøde stråler fra huden å gjøre, til det trenger man helt annet utstyr. I et nightshoot camera er det er bare snakk om en liten lampe som lyser opp ommerådet rundt deg med infarøde stråler.

Lenke til kommentar

6031290[/snapback]

Urban Legend? Denne historien gikk for mange år siden, men da ble det sagt at det var en av Sony sine Handycam cameraer som hadde en for bra nightshoot slik at man kunne filme igjennom klærne på jenter. Tviler på om dette stemmer da historien har kommet tilbake igjen nå bare at det dreier seg om en mobil.

Desuten så stemmer denne historien dårlig overens med hvordan et nightshoot camera virker. Det at det er infarødt har ikke noe med filming av infarøde stråler fra huden å gjøre, til det trenger man helt annet utstyr. I et nightshoot camera er det er bare snakk om en liten lampe som lyser opp ommerådet rundt deg med infarøde stråler.

6031443[/snapback]

Det er nettopp dette infrarøde lyset Kaya filteret utnytter.

Lenke til kommentar

6031290[/snapback]

6031443[/snapback]

Nei, var ikke den jeg tenkte på... en mobil med en slags sånn teknologi. Tror Vodafone var innblandet eller noe.

Lenke til kommentar
Urban Legend? Denne historien gikk for mange år siden...
Finner sider som omtaler dette filteret helt tilbake til 1999, så noen nyhet er det iallefall ikke nei.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

REF: http://www.spybusters.com/SS997.html

Security Scrapbook - It's science...

Sat, 10 Jul 1999

It's science... ...like you've never seen it before.

X-Ray Vision camera lens filter.

http://www.kaya-optics.com

http://www.kaya-optics.com/products/experiments.htm

Perhaps there are some good security applications too.

REF: http://denicek.jinak.cz/index.php?CL=990712

12.07.1999

How to See Through people's Clothes

....All you need to SEE THROUGH CLOTHES is a special optical lens

made in Japan.

...You can not believe this then click

http://www.kaya-optics.com

Lenke til kommentar
tenk å hatt et slikt kamera som både filmen og tok bilde gjennom klær uten røntgen farger :p

6031282[/snapback]

6031290[/snapback]

Noen som vet hvilke mobil det var :dribble: * den skal eg skaffe meg* :p hehe

Lenke til kommentar
Synd disse PF4 filtrene kostet litt. Cirka 150 us dollar. Men men, er kanskje verdt det  :) Visst en setter filteret foran et dvcam, vil det funke slik som på filmen?

6033995[/snapback]

det som er mer dumt med dette, er at fargene blir helt missdannet :p

men ingen som vet hvilke mobil som hadde et slikt kamera? :tease:

Lenke til kommentar
Synd disse PF4 filtrene kostet litt. Cirka 150 us dollar. Men men, er kanskje verdt det  :) Visst en setter filteret foran et dvcam, vil det funke slik som på filmen?

6033995[/snapback]

det som er mer dumt med dette, er at fargene blir helt missdannet :p

men ingen som vet hvilke mobil som hadde et slikt kamera? :tease:

6034092[/snapback]

hvis Vodaphone var innblandet, så er det sikkert Sharp. De har nemlig en eksklusiv avtale med Vodaphone. Det er derfor det merket ikke selges i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...