Forumforumforum Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Men om dere blir stoppet i toll o.l er det plutselig 18-årsgrense ? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Du får kjøpt drikke i Danmark hvis du ser ut som du er eldre enn 10 år. Hvis du ser ut som du er yngre enn ti år bør du kanskje revurdere ditt forhold til alkohol, evt skaffe deg løsbart :party: Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Artig å være 18. 6031941[/snapback] Det er artig å være 13. ____ bfisk: Så du sier at jeg får kjøpt drikke i Danmark? Jeg ser jo ikke ut som jeg er eldre enn jeg er, men jeg ser da ikke du som en 10-åring. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Artig å være 20, sleppe slike laaange turer :!: Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 hmm... lurer på om de har budweizer i danmark jeg. 6031903[/snapback] "Hmm... mon tro om de har Carlsberg i Norge?..." Selvsagt har de bud i Danmark, det er tross alt ett passe oppegående land dere skal til. Lenke til kommentar
veos Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Reiser dere til Danmark alene? Er det ikke 18 års aldresgrense for å reise alene? 6031549[/snapback] Vi ble nektet å ta Stena Line, ettersom vi ikke var 20 år.. Slik jeg forstod det var det 20-årsgrense for å ta den båten.. Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Fikk litt lyst til dette selv, men da uten foresatte. På Colorline sine sider står det ingenting om at man må være 20. Fylte ut bestilligsskjemaet og fikk ikke noen beskjed om noen som helst aldersgrense. Er det ikke aldersgrense på Colorline da? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Fikk litt lyst til dette selv, men da uten foresatte.På Colorline sine sider står det ingenting om at man må være 20. Fylte ut bestilligsskjemaet og fikk ikke noen beskjed om noen som helst aldersgrense. Er det ikke aldersgrense på Colorline da? 6037971[/snapback] En venninne av meg på 18 måtte ha med mora si fordi det var 20 eller 23-års grense der...Jeg tipper man må være minst 20 (eller ha noen med seg på 20) for å reise med båt til Danmark, fordi de sjekker ikke legg i baren såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 jeg tror det er 21-års grense for å reise alene faktisk... Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Øhh, jeg reiste til danmark alene da jeg var 18år. Dette var med Stena Line. To kamerater av meg reiste noen dager i forveien. Begge var like gamle som meg. De dro med Color Line. Ikkeno problem det! Men hvorfor ikke ta en svipptur til Hamburg i stedet, enda billigere alkohol (faktisk så får du en 0,7l. Ouzo (43,7prosent ellerno) til underkant av 40kr. på Lidl. Da kan du samtidig ta en skikkelig fylletur innom legendariske "Reeperbahn" Knallfet gate Edit: Kan legge til at du får vanlig sprit til 7-8euro. Altså rundt 60kr. Endret 5. mai 2006 av Menkromsen Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 men hvist faren til den ene av dokker skal være med, hvordan skal dere da få med dere / tyllet i dere spriten? må kansje tenke på pappa"tollen" Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Er 16års grense. Kjøpte i fjor sommer da jeg var 15(Eller er det fortsatt da). Gikk helt uten problemer, jeg fikk også kjøpt pils på en pub helt uten problemer. Men er litt kjipt å bli stoppa i tollen, særlig hvis faren ikke vet at dere kjøper med drikke. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Men om dere blir stoppet i toll o.l er det plutselig 18-årsgrense ? 6032106[/snapback] Jepp. Dei kan konsumere alkoholen i Danmark, men med ein gang dei nærmer seg vårt lands grenser gjelder naturlig nok norske lover. Er 16års grense. Kjøpte i fjor sommer da jeg var 15(Eller er det fortsatt da). Gikk helt uten problemer, jeg fikk også kjøpt pils på en pub helt uten problemer. 6049801[/snapback] Det er seksten år på salg over disk, men om du skal ut på byen burde du (etter loven, iallfall) være fyllt atten. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Artig å være 20, sleppe slike laaange turer :!: 6032721[/snapback] Er litt langt å reise for å drikke seg full ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå