Gå til innhold

danmark på fredag, 15 eller 16årsgrense på cider

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reiser dere til Danmark alene? Er det ikke 18 års aldresgrense for å reise alene?

6031549[/snapback]

Vi ble nektet å ta Stena Line, ettersom vi ikke var 20 år.. Slik jeg forstod det var det 20-årsgrense for å ta den båten..

Lenke til kommentar

Fikk litt lyst til dette selv, men da uten foresatte.

På Colorline sine sider står det ingenting om at man

må være 20. Fylte ut bestilligsskjemaet og fikk ikke

noen beskjed om noen som helst aldersgrense.

Er det ikke aldersgrense på Colorline da?

Lenke til kommentar
Fikk litt lyst til dette selv, men da uten foresatte.

På Colorline sine sider står det ingenting om at man

må være 20. Fylte ut bestilligsskjemaet og fikk ikke

noen beskjed om noen som helst aldersgrense.

Er det ikke aldersgrense på Colorline da?

6037971[/snapback]

En venninne av meg på 18 måtte ha med mora si fordi det var 20 eller 23-års grense der...Jeg tipper man må være minst 20 (eller ha noen med seg på 20) for å reise med båt til Danmark, fordi de sjekker ikke legg i baren såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Øhh, jeg reiste til danmark alene da jeg var 18år. Dette var med Stena Line.

To kamerater av meg reiste noen dager i forveien. Begge var like gamle som meg. De dro med Color Line. Ikkeno problem det!

Men hvorfor ikke ta en svipptur til Hamburg i stedet, enda billigere alkohol (faktisk så får du en 0,7l. Ouzo (43,7prosent ellerno) til underkant av 40kr. på Lidl. Da kan du samtidig ta en skikkelig fylletur innom legendariske "Reeperbahn"

Knallfet gate :yes:

Edit: Kan legge til at du får vanlig sprit til 7-8euro. Altså rundt 60kr.

Endret av Menkromsen
Lenke til kommentar

Er 16års grense. Kjøpte i fjor sommer da jeg var 15(Eller er det fortsatt da):p. Gikk helt uten problemer, jeg fikk også kjøpt pils på en pub helt uten problemer. Men er litt kjipt å bli stoppa i tollen, særlig hvis faren ikke vet at dere kjøper med drikke.

Lenke til kommentar
Men om dere blir stoppet i toll o.l er det plutselig 18-årsgrense ? :p

6032106[/snapback]

Jepp. Dei kan konsumere alkoholen i Danmark, men med ein gang dei nærmer seg vårt lands grenser gjelder naturlig nok norske lover. :)

Er 16års grense. Kjøpte i fjor sommer da jeg var 15(Eller er det fortsatt da):p. Gikk helt uten problemer, jeg fikk også kjøpt pils på en pub helt uten problemer.

6049801[/snapback]

Det er seksten år på salg over disk, men om du skal ut på byen burde du (etter loven, iallfall) være fyllt atten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...