Svendsen Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hei Har et problem får ikke brukt DCC i mIRC. Altså jeg kan motta men ikke sende. Saken er den at vi har Telenor ADSL kobla til en D-link 802 router. Som vi har kobla 3 pcer til. Kan noe gi meg en dummy forklaring på hvordan jeg kan åpne porter på slik at jeg får til å sende via mIRC. Tusen takk Ingen som kan hjelpe meg? eller tipse om noen andre steder jeg kan finne hjelp? [ Denne Melding var redigert av: Svendsen på 2002-10-04 01:34 ] Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 har samme problem som deg. har en di-804. har du søkt på forumet eller google? gi beskjed hvis du klarer å fikse det. PS: bruker du en hub i tillegg til routeren? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Har ikke noe hub nei. Har leita en del. fant bare på en di-704 men det var for ulikt. så faktisk mye lettere ut Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 Du kan jo alltids legge ut "filene" på web eller maile dem til personen da! Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 seff kan jeg legge det ut Men hva hvis jeg ønsker å serve på irc da? Håper på noe respons Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 7. oktober 2002 Del Skrevet 7. oktober 2002 Du kan for eksempel prøve å legge til mIRC i de programmene du åpner for, som er standard på routeren. Du går inn på "basic setup" og "specific application support". Her legger du bare til et kryss for mIRC. Har ikke testet dette selv. Hvis det ikke funker skulle jeg visst hvile porter som må åpnes for at DCC i IRC skal funke. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2002 ja det er kryssa av for mIRC, men det er bare for å tilate selv programet å connecte. Men det hjelper ikke på DCC Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 les i IRC manualen hvilke porter du skal åpne. gi meg beskjed når du har løst problemet. Lenke til kommentar
WinZ Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Det er disse protene man må opne på rutern får å få det til: 1024-5000 Men hvordan få det til er det vel hva egentlig spørsmålet er her og det vet ikke jeg. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Har du prøvd å innstalere uPNP funksjonen til D-link. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 14:19, skrev hans A:Har du prøvd å innstalere uPNP funksjonentil D-link. hmm nei og det r av den grunn at jeg ikke har peil på hva det er.... sikkert en bra ide, hade jeg bare vist hva det var... :smile: hehe gidder du å forklare for en dummy Lenke til kommentar
notarget Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Svendesen: hvor fant du om å skru av brannmuren til 704 ? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 21:42, skrev notarget:Svendesen: hvor fant du om å skru av brannmuren til 704 ? den fant jeg vel her.... http://www.dslreports.com/forum/remark,405...dlink~mode=flat hvis jeg tenker på det samme som deg da.... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hei svendsen uPNP er en Plug-N-Play funksjon som skal gjøre innstaleringen enklere. Du finner den her. http://www.dlink.com/products/broadband/di804/ Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 hmm kanskje litt reig men Hvordan instalere jeg den tingen du snakker om? Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-16 23:16, skrev hans A:Hei svendsenuPNP er en Plug-N-Play funksjon som skalgjøre innstaleringen enklere.Du finner den her.http://www.dlink.com/products/broadband/di804/ USA versjonen av di-804 er IKKE den samme som den europeiske. Så uPnP vil ikke være støttet på den versjonen som kan kjøpes her. Men for å hjelpe litt på problemet ditt. Når du ser på dcc ports og portene 1024-5000, kan du da velge en mye kortere port range, f.eks 4800-4850, så åpner du disse portene i routeren og redirecter dem til den maskinen som du har aktivert den port rangen på. Det samme kan du da gjøre med de andre maskinene på det samme nettverket, men da med en annen port range. Håper dette løser problemet ditt. Lenke til kommentar
-swifty- Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-10 21:19, skrev Bjarnez:les i IRC manualen hvilke porter du skal åpne. gi meg beskjed når du har løst problemet. du kan kansje lese selv? :smile: Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 26. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2002 Problemet er igrunn ikke portene, men mer hvordan redirecte dem i min router. da jeg ikke finner ut hvordan. Tror jeg har klart å åpne for dem. Men det hjelper jo lite da jeg ikke veit hvordan redirecte.... Skulle ønske fatter ikke hadde kjøpt en med firewall. Har faktisk prøvd å disable den og men nei da... hadde kanskje hjulpet om han fant maualen til routern Lenke til kommentar
knut Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Jeg har jobbet litt med den routeren tidligere og husker at jeg knotet litt med oppsettet av redirecting av porter. Jeg vil tro at det skal ligge under noe som heter virtual server. Mener også å huske at den ligger under "advanced" rubrikken. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Advanced Features -> Port Redirection og deretter velger du hvilke Internet Porter vil du forvarde til DIN datamaskin (du må velge internt IP adresse - som f.eks. 192.168.0.101 eller lignende.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå