Gå til innhold

Spill kung fu på ordentlig! nextgen!


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/02/465086.html

 

Kom over denne artikkelen på dagbladet.no, og det ser veldig lovende ut. dette er jo virkelig revolusjonerende hvis det fungerer, og hvis PS3/X360 har kraft nok til å kjøre dette spillet (som utvilsomt krever mye) tror jeg vi står ovenfor en liten revulusjon spillmessig. Eye toy har lenge vært på markedet, men har liksom ikke vært så presist og nøyaktig.

 

Gleder meg til dette eller evt lignende spill kommer på markedet... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette så virkelig kult ut ja. Men sånn jeg forstod det må man ikke drive med akrobatisk kampsport, holder å kunne slå litt osv :p Står jo under bildet av man kan drive med boksing, men ser jo fancy ut med de andre triksene da.

Det jeg virkelig ser kan bli gøy er å bruke våpen, tenkte å lære meg litt med Escrima-sticks, og hadde vært kult å kunne bruke det. Ellers er jeg også veldig nysgjerrig på skadeutmåling ja.

 

Trener selv kickboxing, men vurderer sterkt å begynne med ju-jutsu til høsten. Hadde jo vært gøy å se kast og grep implementert, men tviler litt på at det skal funke så bra :p

Endret av PureChaos
Lenke til kommentar
Dette så virkelig kult ut ja. Men sånn jeg forstod det må man ikke drive med akrobatisk kampsport, holder å kunne slå litt osv :p Står jo under bildet av man kan drive med boksing, men ser jo fancy ut med de andre triksene da.

Det jeg virkelig ser kan bli gøy er å bruke våpen, tenkte å lære meg litt med Escrima-sticks, og hadde vært kult å kunne bruke det. Ellers er jeg også veldig nysgjerrig på skadeutmåling ja.

 

Trener selv kickboxing, men vurderer sterkt å begynne med ju-jutsu til høsten. Hadde jo vært gøy å se kast og grep implementert, men tviler litt på at det skal funke så bra :p

6038667[/snapback]

 

Hehe. Går selv på Ju Jitsu. Kunne tenkt meg å prøvd grapling-kunstene mine mot maskinen, men tviler STERKT på at det går. :p

Men har da 7-8 år med Taekwon do og karate.

Lenke til kommentar
Er kult hvis styrken av slagene/sparkene bestemmes av hastigheten på dem.... Å beregne evnt. tyngde bak hvert slag blir vel litt vanskelig hvis det bare er siluetten den baserer seg på...

6038754[/snapback]

 

Tja. Den kan jo kanskje prøve å regne ut massen utfra dette. Da skal det jo gå.

mv^2

Lenke til kommentar
Christian,04/05-2006 : 00:17]Er kult hvis styrken av slagene/sparkene bestemmes av hastigheten på dem.... Å beregne evnt. tyngde bak hvert slag blir vel litt vanskelig hvis det bare er siluetten den baserer seg på...

6038754[/snapback]

 

Tja. Den kan jo kanskje prøve å regne ut massen utfra dette. Da skal det jo gå.

mv^2

6038762[/snapback]

 

um, vet ikke helt hvor du har den formelen fra. bevegelsesmengde er masse x fart og kinetisk energi er (1/2) x masse x fart^2 . Men en har jo ikke oppgitt hverken massen eller den kinetiske energien eller bevegelsesmengden, så disse forblir ukjente.

 

Så en kan jo forsåvidt regne ut bevegelsesmengden til BARE armen eller beinet, men den blir jo lineær med farten uansett. Men det var ikke det jeg mente,, det jeg mente, er at f.eks når folk sparker eller slår, så legger de ofte kroppstyngde bak, og siden en kropp er befinner seg i 3 dimensjoner så blir det litt vanskelig å regne ut hele bevegelsesmengden bak slaget/sparket siden projeksjonen bare blir i 2, vil jeg tro da :)

 

Går nok ann å finne andre approksimasjoner men det vil jeg tro kan bli buggy/ustabilt.

 

I tillegg kan en bruke andre "gjenstander" enn bare kroppen. Hvordan skal kameraet se forskjell på en gjenstand av jern og en av papp ?

 

Å basere seg bare på farten til objektet er en grei approksimasjon :) Hadde vært morro å sloss med, f.eks en jojo :p kanskje litt kjedlig da..... spes. siden jeg er drit dårlig me jojo,jaja

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvordan de skal få dette til på en fornuftig måte slik at jeg kan bare flekke det opp i stuen min og banke opp en kompis...

 

En liten eye-toy lignende kamera kan ikke være nok... i Tillegg så trenge du kanskje spesiell belysning for å få litt kontrast mellom deg og bakgrunnen?

 

For at folk skal kjøpe det så kan det ikke bli altfor komplisert...

Lenke til kommentar

Blir vel en del stygge tilfeller på legevakten framover med folk som har lappa til seg selv i bakhodet med Nun-Chaku :!: Ser for meg at man kan feste på noen sensorer på den.

 

BTW var i Singapore for et halvt år siden. Der hadde de en jævelig tøff spilleautomat der du faktisk sto og holdt et sverd i hånda som du svingte rundt det. Dine bevegelser med sverdet ble overført til mannen i spillet . I tillegg hadde du en pedal for å Charge/stupe framover.

 

Det var drittøft! :dribble:

Lenke til kommentar
*snipp*

Oi. Ja... Blander litt her. Er en stund siden jeg har hatt mekanikk. :)

Uansett. Jeg tenkte på at maskinen kunne gjøre antagelser utfra den skissen. Mennesket skal jo være proposjonalt. Mennesket består av så og så mye bla bla bla...

Vil selvsagt bli buggy, men det kan jo være med å gjøre det litt mer realistisk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...