Gå til innhold

hvorfor kvitter folk seg med xbox360 allerede?


Anbefalte innlegg

Har hatt min 360 siden den kom ut og ingen feil med den, den har hengt seg opp et par ganger men da Spilte jeg kameo mens jeg hørte på musikk og chatet på en privat kanal... Jeg har tilogmed satt den fra horisontalt til vertikalt uten at noe skjedde. Men bråket skal jeg ikke prøve å forsvare, den høres nesten ut som en snekke i sirup...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Microsoft ville vere først ute, lage masse lyd, og ta over konsollmarknaden på 1-2-3, noko som so langt ser ut til å vere feilslått.

6031656[/snapback]

Med tanke på at de selger alt de produserer og sannsynligvis runder 10 mill solgte konsoller før PS3 blir å få tak i her i landet så er vel 'feilslått' en rimelig drøy påstand...

6032336[/snapback]

Njaa...det vil vel vise seg. 10 millionar verkar som eit høgt tal, men konsollar har hatt store forsprang før og likevel fått grisebank.

 

Når eg seier at det ser ut til å vere feilslått, baserar eg det på to ting:

1. Mengda problem og klager. Eg har ikkje harde tal på kor problematisk XBox 360 er i høve til kva PS2 var, eller i høve til kva PS3 kjem til å bli, men inntrykket mitt er at XBox 360 har meir problem enn det som er vanleg. Då snakkar eg ikkje berre om defekte maskiner, men om støyproblem og denslags. Microsoft er ikkje kongen på haugen i konsollmarknaden enno, og dei bør levere meir solide produkt enn konkurrentane om dei skal vinne tillit og marknadsandel.

2. PS2 ser ut til å selge forbløffande bra i høve til XBox 360. Dette kjem nok meir som eit resultat av leveringsproblem enn manglande etterspurnad, men likevel.

 

Alt i alt, eg trur det hadde vore lurare av Microsoft å vente litt.

 

@stekri88:

Har hatt min 360 siden den kom ut og ingen feil med den, den har hengt seg opp et par ganger men da Spilte jeg kameo mens jeg hørte på musikk og chatet på en privat kanal...

Eg synest det uansett er ille når ein konsoll kræsjar, hugsar eg vart skikkeleg sjokkert den første (og so langt einaste) gongen det skjedde med meg (på PS1). Men det kan tenkast at det blir vanlegare etter kvart som konsollane blir meir kompliserte og skal prøve å gjere fleire ting samstundes.

 

Kay

Lenke til kommentar
del er der i alle fall lite som fristar. Med ein sprek PC (sprek nok til å køyre Oblivion betre enn XBox 360), og ein PS2 med eit stort spelbibliotek har ikkje XBox 360 mykje å bidra med.

 

... og hvor mye betalte du, til sammen, for den spreke PCen? ;)

 

Jeg er foreløpig storfornøyd med 360en. Sitter for tiden og virkelig koser meg med FIFA WC, mye på grunn av tidvis spektakulær grafikk og svært underholdende gameplay. Har også vært mye innom Call Of Duty 2 og PGR3, og selv om det sikkert er mulig å hevde at dette ikke er nextgen (hvem vil vedta at nextgen har kommet når, eh, nextgen har kommet?), så er det så til de grader bedre enn den gamle Xboxen at å hevde noe annet blir tåkelegging (og alle som har spilt COD2 vet hva det betyr).

 

Det hjelper naturligvis mye med en 40" HD-skjerm, men dog ...

Lenke til kommentar
... og hvor mye betalte du, til sammen, for den spreke PCen? ;)

6032736[/snapback]

Hehe :). Jaudå, den kostar nokre kroner meir enn ein XBox 360. Betalte vel 18000 inkludert skjerm. Men so kan eg òg bruke han til litt meir enn ein XBox 360. :)

 

Uansett, poenget mitt er at XBox 360 er for svak når det gjeld den typen spel ein typisk speler på konsoll. Det verkar som om hovudtyngda av spel er FPSar, og det er ikkje eit verdifullt tilskot til det eg allereie har. Det som har komt i andre sjangrar ser ikkje ut til å vere vesentleg betre enn det eg kan få til PS2. Der er i alle fall ingenting som er i nærleiken av å kunne kallast ein "killer app", slik Final Fantasy er for Playstation og Zelda er for Nintendo. Oblivion kunne kanskje ha vore det, om det kun var tilgjengeleg for XBox 360. Men det er det altso ikkje (faktisk vil eg påstå at PC-versjonen har ein stor fordel over konsollversjonen, takka vere brukar-lagde mods).

 

Kay

Lenke til kommentar
... og hvor mye betalte du, til sammen, for den spreke PCen? ;)

6032736[/snapback]

Hehe :). Jaudå, den kostar nokre kroner meir enn ein XBox 360. Betalte vel 18000 inkludert skjerm. Men so kan eg òg bruke han til litt meir enn ein XBox 360. :)

 

Uansett, poenget mitt er at XBox 360 er for svak når det gjeld den typen spel ein typisk speler på konsoll. Det verkar som om hovudtyngda av spel er FPSar, og det er ikkje eit verdifullt tilskot til det eg allereie har. Det som har komt i andre sjangrar ser ikkje ut til å vere vesentleg betre enn det eg kan få til PS2. Der er i alle fall ingenting som er i nærleiken av å kunne kallast ein "killer app", slik Final Fantasy er for Playstation og Zelda er for Nintendo. Oblivion kunne kanskje ha vore det, om det kun var tilgjengeleg for XBox 360. Men det er det altso ikkje (faktisk vil eg påstå at PC-versjonen har ein stor fordel over konsollversjonen, takka vere brukar-lagde mods).

 

Kay

6032821[/snapback]

its three separate core processors that clock in at 3.2 GHz each.

og eg har bare fått med meg dual core fra intel og amd??

Lenke til kommentar
hei! :)

 

jeg har vært på jakt etter konsoll nu i en ukes tid og har vært inne på finn.no jevnlig hver dag.

 

og jeg har etter hvert spurt meg selv,

hvorfor selger folk 360`en sin allerede?

mange xbox 360 legges ut hver dag. :dontgetit:

den er jo fortsatt ganske ny...

 

så hvorfor...?

6030301[/snapback]

 

 

Grunnen er vel at de fleste er skuffet over maskina..jeg er ihvertfall det. synes ikke MS har holdt det de lovet :hmm:

Lenke til kommentar
jeg selger ikke min xbox 360, enda den klikker mer enn de fleste jeg har hørt om.

jeg ringte xbox supprt og skal få en ny en innen 2 uker ca. eller en reparert en.

Skjønner ikke hva folk klager på. Grafikken blir ikke bedre før etter ett år ca. se forskjell på halo 1 & 2. Gigantisk forskjell.

 

Jeg sitter nå og koser meg med topp grafikk og en bra konsoll.  Bra kjøp, er dere uheldig og får en dårlig en, er det bare å ringe xbox support.

6030479[/snapback]

ENIGGGGGGGGGGGG MED DEG :D strålende svar!!

Lenke til kommentar

Jeg solgte min rett og slett fordi jeg var enormt skuffet over burken.. Selve Xbox'en hadde jeg ikke noe serlig imot, men spillene.. Fysja, fant ikke et spill som imponerte meg.

 

Men nå skal det siest at jeg helt sikkert kommer til å kjøpe en 360 igjen når spillene som er verdt å kjøpe kommer

Lenke til kommentar
its three separate core processors that clock in at 3.2 GHz each.

og eg har bare fått med meg dual core fra intel og amd??

6034124[/snapback]

:dontgetit: Forstår ikkje heilt kva du vil fram til her.

 

Kay

6034300[/snapback]

han sa at han hadde en spreke pc, som er betre enn xbox360

Lenke til kommentar
Jeg solgte min rett og slett fordi jeg var enormt skuffet over burken.. Selve Xbox'en hadde jeg ikke noe serlig imot, men spillene.. Fysja, fant ikke et spill som imponerte meg.

 

Hvilke spill var det du spilte?

6036877[/snapback]

 

PDZ, Kameo, PGR3, Most Wanted, COD2...

 

Synest Kameo var det beste av de nevnte..

Lenke til kommentar

"nextgenkonsoll" betyr faktisk bare neste maskin i rekka , altså nr 2, verken mer eller mindre , sitter man og spiller feks oblivion i 70-80 timer på 360 med hd-Tv og så setter på et spill på vanlig xboxen så merker man fort at man har blitt vant til en langt bedre grafikk en hva den stakkars xboxen klarer og levere. og dette er bare de første spilla som har kommet. kommer garantert til å se dobbelt så bra ut om noen år.

Lenke til kommentar
kan få til PS2. Der er i alle fall ingenting som er i nærleiken av å kunne kallast ein "killer app", slik Final Fantasy er for Playstation og Zelda er for Nintendo. Oblivion kunne kanskje ha vore det, om det kun var tilgjengeleg for XBox 360. Men det er det altso ikkje (faktisk vil eg påstå at PC-versjonen har ein stor fordel over konsollversjonen, takka vere brukar-lagde mods).

 

Kan jeg spør hvor mange spill du har spilt på 360?

 

Det er mulig du har rett i at "killer appen" mangler, men det kommer an på hvem du spør - og hvordan du spør. For de av oss som ønsker å skru på 360en, ikke ha noe med PC og patcher og møkk å gjøre, og dessuten har HD-TV, så finnes det allerede en del spill som vil oppleves som relativt killer.

 

Ghost Recon, PGR3, Call Of Duty 2 presterer rimelig bra til å spilles på en boks til 3000 kroner ... og allerede nevnte FIFA WC.

Lenke til kommentar
Ghost Recon, PGR3, Call Of Duty 2 presterer rimelig bra til å spilles på en boks til 3000 kroner ... og allerede nevnte FIFA WC.

 

 

Ingen av de spillene kan kallen en killer eller klassiker. Eller, kanskje PGR3, men den er ikke i nærheten av feks Halo.

Lenke til kommentar
its three separate core processors that clock in at 3.2 GHz each.

og eg har bare fått med meg dual core fra intel og amd??

6034124[/snapback]

:dontgetit: Forstår ikkje heilt kva du vil fram til her.

 

Kay

6034300[/snapback]

han sa at han hadde en spreke pc, som er betre enn xbox360

6036284[/snapback]

Og du meiner at ein kan få eit godt mål på ytelsen til eit system ved a gonge klokkefrekvensen med antal kjerner? Uansett, det var ikkje det eg sa. Eg sa at eg hadde ein PC som var sprek nok til å køyre Oblivion betre enn XBox 360. Kor mange kjerner ein konsoll har er meg eigentleg raknande likegyldig. Saka er at eg køyrer Oblivion i høg oppløysing med mykje betre bakketeksturar, fleire mods som forbetrar grafikk og legg til innhald, med kort lastetid, utan merkbare dropp i FPS i nokon situasjonar. Basert på det eg har lest om XBox 360-versjonen, køyrer maskina mi Oblivion betre enn XBox 360. Eg meiner verkeleg ikkje noko vondt med det, eg er sikker på at det går kjempebra på konsollen din òg. Poenget mitt var berre at det for min del ikkje er nokon vits i å kjøpe ein XBox 360 for å spele Oblivion.

 

Ellers må eg seie at det å vurdere ytelsen på eit system er mykje, mykje meir komplisert enn å telle kjerner og antal GHz. Mykje, mykje, mykje meir komplisert. For oss som ikkje er spesialistar på området, er det nok best å halde seg til empiriske data, i staden for å prøve å lese alt for mykje utifrå spesifikasjonane.

 

Kay

Lenke til kommentar
Kan jeg spør hvor mange spill du har spilt på 360?

Ingen. Men eg les jo litt på internett, treng vanlegvis ikkje spele eit spel for å bestemme meg for at dette ikkje er noko eg ha.

 

Det er mulig du har rett i at "killer appen" mangler, men det kommer an på hvem du spør - og hvordan du spør. For de av oss som ønsker å skru på 360en, ikke ha noe med PC og patcher og møkk å gjøre, og dessuten har HD-TV, så finnes det allerede en del spill som vil oppleves som relativt killer.

 

Ghost Recon, PGR3, Call Of Duty 2 presterer rimelig bra til å spilles på en boks til 3000 kroner ... og allerede nevnte FIFA WC.

6037250[/snapback]

Jaudå, for all del. Men eg trur ikkje det er mange som opplever desse spela som fullstendig essensielle. I alle fall ikkje av oss som har brukbare spel-PCar.

 

For min del er det spelet til XBox 360 som fristar MEST akkurat no Tiger Woods. Og det er langt ifrå so fristande at eg ikkje klarar å vente på ein versjon til PS3 eller Rev...Wii, som eg veit vil få mange andre titlar som eg er mykje meir interessert i (spesielt Zelda- og Final Fantasy-spel).

 

Kay

Lenke til kommentar

Det jeg tror er at mange ikke har skjønt 360`s potensiale.. Jeg kjøpte den først på grunn av spilla..(pgr3 egentlig) og nå har jeg brukt den mest som media center extender.

 

Jeg må innrømme at hadde jeg ikke hatt pc og nett, så hadde jeg nok ikke hatt 360. Uten xbox live så hadde den ikke vært så bra. Tok en måned med burnout før jeg spilte single player..

 

Nå skal det sies at jeg sliter med 1player spill nå da.. Blir for kjedelig, og jeg sliter med å kjenne utfordringen mot en pc.. De siste 1 player spillene jeg spilte lenge var farenheit til pc og ff spilla. Skal låne meg oblivion snart så blir det vel en bolle til i haugen..

 

Så for meg så tror jeg mange forventa seg tv graffik og spill som fenget skikkelig.

Dette første er det ingen konsoll som klarer på en stund, og det siste er det ikke mange utviklere som får lov til lenger, ettersom det nå er $ og mainstream som gjelder... Derfor det er så få spill som skiller seg ut i dag.

 

Tror faktisk ikke at Ps3 kommer til å imponere noe mer enn 360 gjorde.. Faktisk skuffe mer på grunn at den skal visstnok være SÅ mye bedre..

 

Vi får se og håpe.. Regner med at jeg kjøper meg PS3 og så..

Men det skal mye til før de kan slå 360mener jeg.. Live alene, og muligheten xboxen gir deg til å integrere pcn i stua på en lett måte, og samtidig fungere så lett med alt annet blir vanskelig å slå..

Men selvsagt.. Klarer de det så er det bare bra for oss :)

Lenke til kommentar
hei! :)

 

jeg har vært på jakt etter konsoll nu i en ukes tid og har vært inne på finn.no jevnlig hver dag.

 

og jeg har etter hvert spurt meg selv,

hvorfor selger folk 360`en sin allerede?

mange xbox 360 legges ut hver dag. :dontgetit:

den er jo fortsatt ganske ny...

 

så hvorfor...?

6030301[/snapback]

 

Svaret er ganske enkelt:

Fordi de heller vil ha penger i steden for en Xbox 360.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...