Don Corleone Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei. Jeg lurer på følgende: Kan jeg koble to nettverk inn i svitsj1 for så å koble én nettverksledning til en annen svitsj2 og så ha muligheten for å koble enheter til hvert sitt nett i svitsj2? Grunnen til problemet er at jeg har en nettverksutgang i stua der jeg har Lyse kabel. Jeg vil gjerne at dette nettverkspunktet ved hjelp av en svitsj også skal kunne brukes til å koble en maskin til mitt lokale nett som er separat fra kabel-tv nettet. Prøvde å forklare så godt jeg kunne... :-) Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Ja det kan du... Bare pass på ip adresser osv. Har du faste eller dynamiske ip adresser? Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Ja det kan du... Bare pass på ip adresser osv. Har du faste eller dynamiske ip adresser? 6030268[/snapback] IP-adressen på dekoderen er fast, resten er dynamisk. Tanken var å koble en trådløs ruter (som deler ut ip-adresser i "pc"-nettverket) samt kabelen fra Lyse-boksen(den som TV signalene kommer fra) i svitsj1, koble en kabel til svitsj2 i stua, og koble en kabel fra svitsj2 til dekoderen og en kabel til xbox'en (som jeg vil ha i "pc"-nettverket). Må jeg sette ip-adressene manuelt i pc-nettverket? Lenke til kommentar
Don Corleone Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Ja det kan du... Bare pass på ip adresser osv. Har du faste eller dynamiske ip adresser? 6030268[/snapback] IP-adressen på dekoderen er fast, resten er dynamisk. Tanken var å koble en trådløs ruter (som deler ut ip-adresser i "pc"-nettverket) samt kabelen fra Lyse-boksen(den som TV signalene kommer fra) i svitsj1, koble en kabel til svitsj2 i stua, og koble en kabel fra svitsj2 til dekoderen og en kabel til xbox'en (som jeg vil ha i "pc"-nettverket). Må jeg sette ip-adressene manuelt i pc-nettverket? 6030309[/snapback] Vel, dette funket ikke. Med en gang jeg kobler to nett i en svitsj som er tilkoblet min trådløse ruter, så funket ikke tilkoblingen fra ruteren mot internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå