Gå til innhold

Anbefalinger av billig kamera med LANC inngang?

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Heisann!

Er ute etter et kamera med LANC inngang. Skal blant annet brukes til en film jeg og noen skal lage, så det bør jo være sånn passe ok. Det må være enten Sony eller Canon, og innen prisklassen 4000 - 7000 kr.

Har dere noen anbefalinger så blir jeg veldig glad for å høre dem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Er det ingen som har noen forslag? Kan forresten øke til maks 9000 kr. Trenger et kamera, med mik inngang og helst lanc inngang også. Gjerne med tilbehørssko også.

Lenke til kommentar

Sony HC94/96 har lanc inngang,men disse kan vel ikke kalles billigkameraer.

Sony HC36/44/46 har,ifølge brukermanualen, ikke Lanc.

mvh

Laagen

Edit: Så nå at du setter tak på 7000,da passer jo begge Sony kameraene.

Anbefaler HC96 før HC94 hvis du trenger analog inngang.

Laagen

Endret av laagen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

LANC må jeg vel egentlig ha for fjernstyring, hva ellers? Hehe. Skal være på en krane vet du. Greit, kan vel godt ha Panasonic. Anbefalinger? Ikke over 10 000. Må være mik inngang, og må vel tåle ned til 5 lux, helst mindre.

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Ja, skal den være på en ganske stor kran ganske langt unna kan vel den trådløse fjernkontrollen være litt svak. De fleste kamera, bortsett fra enkelte Canon kamera, har mic-inngang. Kan ikke huske jeg har sett verken Canon eller Panasonic kamera med LANC, tror det kun er Sony som har dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Kranen skal ha en rekkevidde på 5 meter. Hva med dette kameraet? Tror ikke det har lanc men... Må vel klare meg uten. Ser den har infrarød fjernkontroll. Har et sett trådløs video/lyd overførings system, og den kan også sende over infrarøde signaler...

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

Det som er trist med Sony, er at ingen av kameraene deres har optisk bildestabilisator, noe jeg vil tro er en stor fordel så fort man bruker kran. Harddisk er heller ikke egnet til situasjoner med relativt mye risting og fare for slag (mini-DV er fortsatt det foretrukne mediet blant de som vektlegger driftsikkerhet og kvalitet. Finnes flere tråder om det her på forumet. I tillegg betaler du MYE, mer enn nødvendig, for at kameraet ditt har harddisk).

Sony har heller ikke 3CCD før du kommer relativt høyt opp i pris (15.000?). Panasonic har kamera til 6-7000 kroner som har både optisk bildestabilisator og 3CCD (Panasonic GS-280/GS-300). Panasonic NV-GS500 er et av de råeste kameraene du får til under 15.000 kroner, og det koster under 10.000. Du bør sjekke ut disse. Så vidt jeg vet kommer alle Panasonic sine kamera med trådløs/infrarød fjernkontroll.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det som er trist med Sony, er at ingen av kameraene deres har optisk bildestabilisator, noe jeg vil tro er en stor fordel så fort man bruker kran. Harddisk er heller ikke egnet til situasjoner med relativt mye risting og fare for slag (mini-DV er fortsatt det foretrukne mediet blant de som vektlegger driftsikkerhet og kvalitet. Finnes flere tråder om det her på forumet. I tillegg betaler du MYE, mer enn nødvendig, for at kameraet ditt har harddisk).

Sony har heller ikke 3CCD før du kommer relativt høyt opp i pris (15.000?). Panasonic har kamera til 6-7000 kroner som har både optisk bildestabilisator og 3CCD (Panasonic GS-280/GS-300). Panasonic NV-GS500 er et av de råeste kameraene du får til under 15.000 kroner, og det koster under 10.000. Du bør sjekke ut disse. Så vidt jeg vet kommer alle Panasonic sine kamera med trådløs/infrarød fjernkontroll.

6095070[/snapback]

Så at dette kameraet har fjernkontroll ihvertfall. Men kameraet finnes ikke på panasonic sine sider, så jeg finner ikke ut om det har mic inngang eller ikke. Vet du det? For det er et must...

Men det såg rått ut, får se om det ikke blir Panasonic da ;)

Lenke til kommentar

Vi selger det der jeg jobber, og når vi demonstrerer dette kameraet sammen med kamera fra f.eks Canon i samme prisklasse, er det ikke mange som går ut med Canon nei. Bildekvaliteten er helt rå, selv i dårlig innebelysning. Eneste minuset er noe dårlig nattfunksjon. Her er Sony best (Sony har alltid vært kongen på nattfunksjon om du virkelig trenger å ta bilder når det så godt som helt mørkt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Vi selger det der jeg jobber, og når vi demonstrerer dette kameraet sammen med kamera fra f.eks Canon i samme prisklasse, er det ikke mange som går ut med Canon nei. Bildekvaliteten er helt rå, selv i dårlig innebelysning. Eneste minuset er noe dårlig nattfunksjon. Her er Sony best (Sony har alltid vært kongen på nattfunksjon om du virkelig trenger å ta bilder når det så godt som helt mørkt).

6097439[/snapback]

Da har jeg bestemt meg for dette kameraet :) El-price er billigst.... Så kjøper det der da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...