Gå til innhold

Driveren til mic'en


Anbefalte innlegg

Jeg skrev en melding til ps data om hjelp, de som jeg kjøpte headsettet av, jeg skrev følgende på mailen :

 

Jeg bestilte nytt headsett hos dere (Koss SB45)så fikk jeg det(kobla alt

>>> riktig) så når jeg er på innlogging menyen(for å logge meg inn på min) så

>>> kan

>>> jeg høre meg selv i mic'en, men når jeg er logga inn så funker ikke

>>> mic'en.

>>>

>>> Jeg fikk ikke med driver

>>>

>>> ALT ER KOBLA RIKTIG

>>>

>>> DET STÅR IKKE PÅ DEMP,

>>>

>>> hva skal jeg gjøre?

 

så svarte han til meg:

 

Så lenge du kan høre deg selv i innloggingen, så er det tvilsomt at det er

>> noe galt med headsettet. Det skal ikke være noe driver til det. Høres ut

>> som

>> det er en eller annen innstilling i lyd driveren som er problemet. Hvis du

>> sier hva slags hovedkort du har, så skal jeg prøve å hjelpe deg videre

 

 

Etter han fikk informasjon om hovedkortet stoppet hjelpen, FC gigabyte (mitt hovedkort) var et merke som de ikke kjørte som sortimentet deres.

 

 

Jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre, jeg er desperat etter hjelp, headsette er tråssalt helt nytt, så jeg vil få det til å virke riktig.

 

Mvh Eirik :(

post-99182-1146592394_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke at folk tror at de trenger en driver til mikrofon/høyttalere o.l. Blir som om du trenger driver til videoen når du skal koble den på tven.

 

Er nok noe galt med instillingene dine ja. Hvis ikke, er det jo mulig at mikrofonen i headsettet er defekt.

Lenke til kommentar

For å ha dette klart: det er ikke slik at om du snakker i mikken, så vil lyden betingelsesløst dukke opp i høyttalerne (om du trodde dette). Prøv lydinnspilling (Start > Alle programmer > Tilbehør > Underholdning > Lydinnspilling), spill inn noe lyd og kontroller at du kan høre det ved avspilling. Sjekk også som nevnt alle innstillinger (lydkort, volum osv).

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Jeg bestilte nytt headsett hos dere (Koss SB45)så fikk jeg det(kobla alt riktig) så når jeg er på innlogging menyen(for å logge meg inn på min) så kan jeg høre meg selv i mic'en, men når jeg er logga inn så funker ikke mic'en.

6029900[/snapback]

 

Problem solved? Mikrofonen fungerer faktisk ypperlig den. Er du heeelt sikker på at den ikke står på demp? Har du to lydkort kansje?

Lenke til kommentar
Jeg bestilte nytt headsett hos dere (Koss SB45)så fikk jeg det(kobla alt riktig) så når jeg er på innlogging menyen(for å logge meg inn på min) så kan jeg høre meg selv i mic'en, men når jeg er logga inn så funker ikke mic'en.

6029900[/snapback]

 

Problem solved? Mikrofonen fungerer faktisk ypperlig den. Er du heeelt sikker på at den ikke står på demp? Har du to lydkort kansje?

6042990[/snapback]

 

ER DU HELT PÅ TRYNE?

Les HELE teksten, så ser du at det ikke står på "demp" eller lingnende.

Lenke til kommentar

VIL DU IKKE HA HJELP!?

Se igjennom ALLE innstillingene, så finner du feilen, garantert! Kansje ikke du finner den, men noen som har bedre peiling enn deg finner det sikkert.

FOR DET ER JO INNLYSENDE AT MIKROFONEN FAKTISK FUNGERER.

 

Og hvis du absolutt skal høre på deg selv hele dagen, så kan du vel kjøpe deg en megafon? Eller kansje bare snakke litt høyere så du hører deg selv.

 

I tillegg kansje du kan svare på andre spørsmål i denne tråden, så kansje det er mulig å hjelpe deg også. Hvis du vil ha hjelp, må du gi litt respons.

Lenke til kommentar

noen lydkort har velgbar lydinngang for micen. Slik at du gjenom softwaren kan velge hvilken inngang du har koblet micen til. prøv de forskjellige og se hva som skjer. Eventuelt gå på advanced options i lydmikseren til windows og velge alle inngangene (er vel bare line in som viser og evntuelt mic) ta vekk haken på alle inntil du envetuelt får lyd.

Lenke til kommentar
Det er ikke lyden som er no problem, det er det at jeg må skaffe en ny lyddriver!??

6050907[/snapback]

 

Dette er du sikker på? Det at du faktisk har hørt at det er liv i mikken skulle tilsi at det er noe annet som faktisk er feil.

 

Men sånn for fremtiden. Når du ber om hjelp lønner det seg både å svare folk som spør, i tillegg til å holde en høfflig tone. Tenk over at det er ikke noen som MÅ hjelpe deg, grunnen til at vi svarer er bare fordi vi er snille.

Lenke til kommentar
Hei

JEg rpøvde å finne driver som dere sa, men jeg fant ikke driver til mitt hovedkort på sia de sin. Min modell er: GA-8S649FM  dere ser oversikt her: http://giga-byte.co.uk/Support/Motherboard/Driver_List.aspx

6046136[/snapback]

 

Alt jeg kan finne på den linken du gav meg er link til der du kan søke etter alle modeller? stemmer det?

6056142[/snapback]

 

Hvem stiller du spørsmålet til?

Lenke til kommentar

GARANTERER DEG (sry for caps), at det er noe med innstillingene dine. Bare prøv å mikse og trikse så skal du se at det funker. Har bytta mic og headset og datamaskiner osv osv, utallige ganger og mic-en er alltid den delen som skal lage trøbbel. Åpne volumkontroll, sett demp på alt utenom volum og digitallyd, de setter du til fullt. Gå deretter på alternativer og velg innstillinger og aktiver avanserte kontroller. Prøv med mikrofonforsterkning og alternativ mikrofon. Hva bruker du mic-en til? VT og/eller Teamspeak?

Lenke til kommentar
GARANTERER DEG (sry for caps), at det er noe med innstillingene dine. Bare prøv å mikse og trikse så skal du se at det funker. Har bytta mic og headset og datamaskiner osv osv, utallige ganger og mic-en er alltid den delen som skal lage trøbbel. Åpne volumkontroll, sett demp på alt utenom volum og digitallyd, de setter du til fullt. Gå deretter på alternativer og velg innstillinger og aktiver avanserte kontroller. Prøv med mikrofonforsterkning og alternativ mikrofon. Hva bruker du mic-en til? VT og/eller Teamspeak?

6056243[/snapback]

Will do

 

Jeg bruker nok micen til VT ja.

Lenke til kommentar
GARANTERER DEG (sry for caps), at det er noe med innstillingene dine. Bare prøv å mikse og trikse så skal du se at det funker. Har bytta mic og headset og datamaskiner osv osv, utallige ganger og mic-en er alltid den delen som skal lage trøbbel. Åpne volumkontroll, sett demp på alt utenom volum og digitallyd, de setter du til fullt. Gå deretter på alternativer og velg innstillinger og aktiver avanserte kontroller. Prøv med mikrofonforsterkning og alternativ mikrofon. Hva bruker du mic-en til? VT og/eller Teamspeak?

6056243[/snapback]

Will do

 

Jeg bruker nok micen til VT ja.

6057154[/snapback]

 

 

Det du sa med demp osv, det funka ikke, skjønte ikked et med mic'en helt heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...