verwooks Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Gjorde en liten tabbe her. Satte inn strømadapteren til laptopen på den eksterne harddisken min. Type maxtor. Nå fungerer den ikke lengre, og det grønne lyset på adapteren står bare å blinker når jeg prøver å slå den på. Finnes det noe håp her? eller har den tatt helt kvelden? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hva med å ta disken ut av kabinettet og sette den inn i pcen din? For så å se hva som kommer opp........ Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Hva med å ta disken ut av kabinettet og sette den inn i pcen din? For så å se hva som kommer opp........ 6030364[/snapback] Joda, mulig det går. Bare for å evt få tilbake mistet data. Men da er den jo ikke ekstern lengre. Vet du helt sikkert at dette er mulig da? er det bare en vanlig IDE disk bakt inne i en fancy sølvfarget "boks"? Lenke til kommentar
Locci Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Ja det er bare en vanlig p-ata disk. *Note too selfe, husk og skriv ALT man tenker..Og eventuelt lade batteriene i tastaturet snart* ^^ Endret 4. mai 2006 av Loc Dogg Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Ja det bare en vanlig p-ata disk 6037152[/snapback] Gullers, da smeller jeg den inn da, prøve å varme av warranty merket først bare Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Får vel legge til løsningen på problemet. Tilfelle dette skulle ramme andre. Sendte en mail til maxtor og forklarte hva jeg hadde gjort. Var helt ærlig. Fikk tilbake om at jeg skulle sjekke serienummeret mitt på siden demmes og sjekke om denne var på garanti enda. Det var den, og når er en ny strømforsyning på vei til meg, helt kostandsfritt. Litt merkelig egentlig, da det er min egen feil at dette skjedde. kan hende dem vil tømme lageret demmes for disse eller noe. Litt happy da Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 (endret) Nå datt jeg litt av her 1- Du tok feil og plugget strømadapteren til den bærbare inn i ekstern harddisk. 2- Den eksterne hardisken virker ikke lenger. 3- Du får tilsendt en ny strømmforsyning til den eksterne hardisken. Det siste rimer for meg bare dersom det første var motsatt, at du ødela strømforsyningen til disken ved å plugge den i den bærbare maskinen. Dersom det eksterne disk kabinettet tok kvelden fordi du plugget til feil adabter, blir det jo ikke i orden igjen av å bytte den tilhørende strømforsyningen ?? Sånn jeg ser det har vel helst kontrolleren i disk kabinettet røket pga. for høy spenning eller feil polaritet. Med litt flaks har selve disken greid seg, og du kan bruke den som ekstern disk igjen ved å kjøpe et nytt disk kabinett. Endret 10. mai 2006 av Sigurd2 Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 12. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2006 Det finnes et lys på strømadapteren til disken, hvis den blinker når jeg slår på disken. Betydde det visstnok at power supplyen var tatt kvelden. Vet ikke jeg, vi får vente å se da vettu når jeg får den i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå