Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt kabinett

Anbefalte innlegg

Hei.

Kabinetter er ikke bare bare ;)

Jeg ser etter et stilfult og rent midi kabinett, pr. dags dato har jeg dette kainettet.

Men når feriepengene kommer da blir det AM2 oppsett, og et fett grafikk kort, mitt nåværende kabinett har bare 300W psu og det blir lite til en highend pc.

Så jeg trenger et kabinett som ikke er overdrevent stort, og hvor man kan sette inn hvilken som helst psu. Kan jo hende det har kommet noen flotte mATX hovedkort innen sommeren så kom gjerne med tips på mATX kabinetter også, hvis det finnes noen som det er god plass i da :hmm:

Det bør være litt luftig, altså det bør ikke bli så trangt som det kabinettet jeg har nå, for der er det ikke mye plass til at luften flyter fint igjennom.

Bør ha plass til 2 disker og en dvd og eventuelt en kortleser (har blitt litt bortskjemt nå) uten at kabinettet blir et eneste kabelrot.

Kort sumert: Et lignende kabinett som jeg har, men som kan ha et highend system uten at det koker over. Og ikke veier et tonn ;)

Takk til alle som kommer med forslag

Edit: Maks pris = 1500,-

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha stilfulle og rene kabinet ville jeg ha tatt en titt på lian li sine kabinett!

Har selv dette (lian li PC7BSCAND) kabinettet og er veldig fornøyd med det! God luftgjenomstrømning, og god plass uten at det blir mye kabelrot.

Lenke til kommentar

Det så faktisk veldig bra ut det der, men er det usb1 eller usb2 i front der? I disse dager er det jo greit med usb2 støtte.

Men det kabinttet skal i hvertfall vurderes hardt når tiden er inne. Er jo en liten stund til enda det, så om noen skulle ha andre alternativer, kom med de :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale CM: Wavemaster, har det selv, og det er supert!

Det er veldig romslig, og er et veldig lettvint kabinett å bygge i. Det er god luftflyttining i kabinettet også, eneste minus er at det kunne vært en 120mm bak i steden for 80mm... Du kan også sitte inn en vifte i toppen av kabinettet, har gjort det selv, og det hjelper en del på luftflyten.

Det er også veldig fint å se på! :love:

Men minus for deg ville vel vært at det er ganske stort. Jeg anbeafler det ikke visst du skal ha noe alla mATX eller et lite ATX, da blir det for stort.

Lenke til kommentar

Mitt neste blir Aerocool BayDream. Fikk veldig god omtale på PC World forrige uke. Likte spesielt det at PSU'n blir liggende i bunn av kabinettet, og at da alt kabelsurret blir skjult og ikke synlig via vinduet. Plass til 9 disker, det liker jeg :) Prisen var det heller ikke noe å si på..

3Dfx har det i sølv til 1195, men jeg likte det sorte bedre hos PC-Styling til 990,- :)

Lenke til kommentar

Hmmm det siste så ikke så dumt ut egentlig, selvom jeg ikke helt er på det nivået hvor jeg liker vinduet da ;) + At det veier ca 3 kilo mer enn lian-li kabinettet.

Men når tiden er inne blir nok dette vurdert ja :yes:

Når det gjelder CM: Wavemaster kabinettet vet jeg ikke helt om jeg likte fronten 100%, men takker for forslaget.

Så av de 3 som er foreslått står det nå mellom lian-li og Aerocool BayDream. Hvis det ikke kommer flere forslag, så er det nok prisen som blir det store avgjørende faktor for hvem av de 2 som blir kjøpt.

Fremdeles lian-li som ligger på 1.plass, men skulle det vise seg at de kronene i forskjell kan justere noe annet blir det kanskje Aerocool BayDream

Men heldigvis er det en stund til før feriepenger kommer, så det er bare å slenge inn flere forslag :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...