Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Filezilla FTP server

Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med en FTP server jeg selv har satt opp.

Jeg kjører siste versjon av Filezilla Server og har et nextgentel 20mbit/s linje. FTP server kjører på en enkeltkjerne XP sp1 pc. Jeg har satt i 2 nettverkskort (linje 1 og linje 2) Jeg kjører http server på samme server som filezilla (apache)

Meningen med serveren er at brukere fra både linje 1 og linje 2 kan gå inn på den lokalt, men bare fra eksterne ip-adresser til linje 2. Grunnen til dette er at jeg eier linje 2, men en annen eier linje 1, men det er fremdeles brukere som skal gå inn på serveren fra linje 1.

Jeg har satt opp port forwarding på routeren på linje 2, og har satt opp serveren med settings jeg mener stemmer. Det er ikke software-brannmur på serveren. Jeg vet man kommer frem til serveren, så problemet ligger lokalt på FTP serveren.

Man kommer inn på begge linjer lokalt, men når jeg prøver å komme inn fra utsiden får jeg en feilmelding som lyder noe lignende: "Socket error on a non-socket connection" er ikke helt sikker på ordlyden, men det er noe i den duren. Det hender også at man ikke får tilkobling i det hele tatt.

Spørsmålet mitt blir da om noen av dere vet noe om hva dette skyldes eller hva som kan gjøres for å fikse det?

Takker for alle svar.

Buffaloboy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har lagt opp til at det skal brukes IP. Bruker lokal IP innenfor nettverket, og ekstern utenfra (sier vel seg selv) har forwardet porter helt riktig. Jeg kommer frem til FTP serveren på begge linjer, problemet ligger vel i konfigurasjonen av serveren. Som sagt er det ikke noe problem lokalt på de to linjene, bare utenfra nettverket.

Takker for alle svar.

Buffaloboy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...