Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en database-administrasjonsmodul for en barnehage (skole-oppgave, ikke reel). I denne skal det være mulig å legge til, endre, slette og søke etter opplysninger lagret i en mysql-database.

Jeg ser for meg at oppgave-valg skal skje ved hjelp av en filmeny, og spørsmålet mitt da blir:

Jeg har en JFrame hvor all aktivitet skal skje. Er det mulig å bytte ut JPanel A med JPanel B når knapp/menyvalg x er aktivert?

Jeg har aldri jobbet med endring av innhold fullstendig, har alltid bare arbeidet med et bilde om gangen hvor nødvendig informasjon ikke skifter underveis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det er ingen problemer med å fjerne en component fra en container og legge til en annen ved hjelp av .add() og .remove(). Denne koden vil da ligge i lytteren på meny objektet ditt. Om jeg ikke husker helt feil må du også kjøre .updateUI() på containeren din.

Kan godt lage et eksempel hvis du er intresert?

Vennlig hilsen

HV

Endret av HV
Lenke til kommentar
Hei

Det er ingen problemer med å fjerne en component fra en container og legge til en annen ved hjelp av .add() og .remove(). Denne koden vil da ligge i lytteren på meny objektet ditt. Om jeg ikke husker helt feil må du også kjøre .updateUI() på containeren din.

Kan godt lage et eksempel hvis du er intresert?

Vennlig hilsen

HV

6030148[/snapback]

Jeg kommer mer enn gjerne tilbake til deg

Innleveringsfrist er 22.mai, så stay tuned!

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Det ville vært mer naturlig hvis du brukte JInternalFrame og la de inne i en JFrame. (Multiple Document Interface).

Hvis du skal jobbe mot en mysql database kan du kanskje ta en titt på hibernate også, den gjør at du ikke trenger å skrive sql. (kanskje litt dumt hvis det var meningen med oppgaven :p )

LINK: www.hibernate.org

Lenke til kommentar

Helt ening, eller kanskje hatt de komponetene som vil fjerne disablet bare. Har kun lagd en kode som fjerner og legger til komponenter 1 eneste gang. Det må egentlig være veldig spesielt om dette skal forekommer. Kommer ikke på et eneste eksempel der dette feks skjer i windows. Disabling av funksjoner er mer brukt, skal du ha flere vinduer så ser alltid JInternalFrame proft ut:)

Vennlig hilsen

HV

Lenke til kommentar

Et tidligere tips jeg fikk her er absolutt og anbefale, bruk CardLayout, legg til en hau av JPanel's og legg til et navn til dem, dereter er det bare og bruke

CardLayout cl= (CardLayout) getLayout();

cl.show(this,Navn);

eller noe lignende, du tar pointe;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...