eivindhg Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei, var dum nok til at jeg trykket på en reklamelink på en side, og dette gjorde at jeg fikk masse popups og drit. Da jeg sjekket hvilke prosesser som kjørte etter dette fant jeg en ny prosess som het winlogon.exe Googlet litt rundt og fant fort ut at dette var et virus/trojansk hest. Noen som vet hvordan jeg kan få fjernet dette? Tar imot all hjelp med åpne hender! MvH Eivind Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hmm.. Nei. Det er brukerinnloggingen som Windows bruker når brukeren din er logget på. Ingen virus... Lenke til kommentar
Vikers88 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Hører ikke winlogon.exe til Windows?? Jeg har da en prosess som heter det jeg EDIT: Upps; var litt sein Endret 2. mai 2006 av Vikers88 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 The Windows Logon Process is responsible for managing user logon and logoff, and checks the Windows XP activation code. Must be in system32 folder! Så lenge denne ligger i C:\Windows\System32 er den trygg. Finner du fila i andre mapper, er det mest sannsynlig virus/orm/trojan. Ta uansett en runde med antispioner. Se "Den store sikkerhetstråden!", som er sticky i Sikkerhet-subforumet. Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Nå pleier jo winlogon å bli infisert av virus, for hvis virus fornadrer winlogon, så kan de starte segselv uten å kunne bli disabla i msconfig, å den maskerer seg som en win prosess Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Flytt til sikkerhet? Flere svar - Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Winlogon er i utgangspunktet helt ufarlig, men enkelte virus er skrevet slik at de "kidnapper" åpne prosesser. Dersom du sstenger ned den prosessen, overtar de bare en annen prosess. Enkelte mailingormer opererer på denne måten, og kan være veldig vanskelige å fjerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå