chipmann Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Du kan overta og skrive om Harry Potter 7 6067735[/snapback] Harry potter 7? Nei. Den var skrevet ferdig for flere måneder siden. 6092539[/snapback] Akkurat...er det derfor JKR framleis driv å skriv på den? 6092553[/snapback] Akkurat nå driver hun på med å rette boken for skrivefeil og tar ut ting og setter inn nye ting. Det vil si at det er korigraferingen hun holder på med, men hun har for lengst skrevet sisste kapittel av boken. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 13. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2006 Kjør på med hvordan legaliseringen av svartebørshandel gjør at billettkontorene kjøper alle billettene til en konsert og en stakkars vennegjeng uten billetter må ty til kriminalitet for å finansiere de mye dyrere svartebørsbillettene. Om du tar Kristin Krohn Devold i samme slengen gjør det meg ikke så mye 6095236[/snapback] Ehh... God ide! Sikker på at det ikke allerede er en bok? Hvis ikke tror jeg nok jeg skal sette meg litt inn for den. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Har du fått noen av de tidligere bøkene dine utgitt eller er dette på et hobby-stadium? Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2006 vel.. til nå ligger det vel egentlig bare på et hobbystadium, men jeg har tenkt meg en tur bort til forlaget om ikke så altfor lenge. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Det er skrevet før i denne tråden, men for å gjenta det: 13-14 år Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 17. mai 2006 Del Skrevet 17. mai 2006 Du kan overta og skrive om Harry Potter 7 6067735[/snapback] Harry potter 7? Nei. Den var skrevet ferdig for flere måneder siden. 6092539[/snapback] Akkurat...er det derfor JKR framleis driv å skriv på den? 6092553[/snapback] Akkurat nå driver hun på med å rette boken for skrivefeil og tar ut ting og setter inn nye ting. Det vil si at det er korigraferingen hun holder på med, men hun har for lengst skrevet sisste kapittel av boken. 6095893[/snapback] Jeg vil nødig drepe skrivelysten din og slik, men hvis du vil være/bli forfatter er det i hvert fall en fordel å ha terminologien i orden. For det første heter det «koreografi», og for det andre har koreografi fint lite med bøker å gjøre. Ordet du leter etter er nok «redigering», og redigeringsprosessen er kanskje det viktigste punktet i å få en vellykket bok. Du er veldig ung til å ha skrevet så mange bøker. Når begynte du å skrive? Hvor lange er bøkene dine? Har noen lest dem? Ikke hør på folk som sier du skal poste dem her. Det er dine åndsverk, så det ville rett og slett ikke vært noe lurt. Uansett er ikke akkurat dette den rette plassen å be om skriveråd. Finn deg en mentor eller noe slikt, noen som kan lede deg på rett vei. Bor det noen forfattere i nærheten av deg? Kanskje du kunne søke råd på biblioteket eller noe slikt. Når jeg er inne på det, leser du mye bøker? Litt mange spørsmål her nå, og jeg har vel egentlig ikke svart på ønsket ditt. Jeg går med en bok eller to i magen selv, men har ikke gjort noe med det enda. I mellomtiden plager jeg omverdenen min med bloggen min og poster sporadisk på forumet. Uansett: lykke til! Lenke til kommentar
Solid Skrevet 10. juni 2006 Del Skrevet 10. juni 2006 Hva med en gutts reise gjennom et kontinent mens han leter etter en skadeskutt pengvin. På veien shacker han opp med smekre babes som kan programmere og sammen lager de et team som heter B Team. De finner pingvinen men han er blitt gal av skaden og giften (plot twist?). Så må de kjempe på toppen av en vannvittig latterlig stor byggning som egentlig er en okse. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 11. juni 2006 Del Skrevet 11. juni 2006 Jeg tror oppriktig talt at en god start her, ville være litt norsk rettskrivning. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 13. juni 2006 Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Har han gode ideer er det faktisk ikke nødvendig med god rettskriving, man har tross alt korekturlesere. Det er faktisk endel forfattere som har dyseleksi, men alikevel har kommet seg langt. Men jeg er enig i at det kan være lurt med god rettskriving, det vil gjøre alt mye lettere for en forfatter. Ikke minst når det gjelder det å gjøre seg forstått. Ordlegge seg skikkelig.. Jeg har vanskelig for å tro at du har skrevet "mange" bøker i en alder av "13-14 år." [Du er ikke sikker selv?] Endret 13. juni 2006 av mads89 Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Research er en utrolig viktig del i å skrive bøker. Hvordan gjør du din research? Lenke til kommentar
Superior Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 (endret) Har han gode ideer er det faktisk ikke nødvendig med god rettskriving, man har tross alt korekturlesere. Om forlaget i det hele tatt skal vurdere en bok seriøst, så nytter det ikke med mange skrivefeil. Word og lignende har retteprogram slik at til og med dem med dysleksi kan skrive noenlunde rett. Endret 15. juni 2006 av Superior Lenke til kommentar
edds Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 Hva med en gutts reise gjennom et kontinent mens han leter etter en skadeskutt pengvin. På veien shacker han opp med smekre babes som kan programmere og sammen lager de et team som heter B Team. De finner pingvinen men han er blitt gal av skaden og giften (plot twist?). Så må de kjempe på toppen av en vannvittig latterlig stor byggning som egentlig er en okse. 6280010[/snapback] For en genial ide. :!: Den vil jeg kapre selv, men av respekt for trådstarter, lar jeg han få den. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Jeg tror oppriktig talt at en god start her, ville være litt norsk rettskrivning. 6287651[/snapback] Har han gode ideer er det faktisk ikke nødvendig med god rettskriving, man har tross alt korekturlesere. Om forlaget i det hele tatt skal vurdere en bok seriøst, så nytter det ikke med mange skrivefeil. Word og lignende har retteprogram slik at til og med dem med dysleksi kan skrive noenlunde rett. 6312457[/snapback] Men man kan heller ikke vurderen skriveferdigetene til folk etter hvordan de skriver på nettet. Når jeg sriver, gir jeg blaffen i hverken ordlyd eller korrekturlesning, så lenge jeg holder meg unna "LOLZZZ!!1111oneone", er folk stort sett fornøyde. Uansett vil jeg bare ønske lykke til, trådstarter, og ikke gi opp, de fleste forfattere må finne seg i avslag på avslag, mens de finpusser skriveferdighetene sine, og kommer på bedre ideer til gode bøker. Og til dere som sier at "nei, du er for ung"; janteloven i fin, norsk praksis, det skal dere ha Uten å ha lest bøkene hans, blir det det samme som å si at Mozart ikke kunne ha skrevet flere symfonier når han var 9 år, fordi det er uvanlig at 9-åringer gjør slikt. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Man kan vel kanskje skrive en falsk selvbiografi hvor man utgir seg selv for å være en av de mange inkarnasjonene til The Jocund James Joyce, hvorpå man så benytter anledningen til å beskrive ens solitære (men dog fiktive) reise gjennom Bellona. Lenke til kommentar
eel Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Din lille trollebert.. Gitt ut bøker du lissom.. Få se forarbeider/produkt så skal jeg kanskje tro deg.. Ikke negativt ment, men ikke alle som er så priviligert at de skriver en tekst som appellerer til folket, da.. Lenke til kommentar
JensAndreas Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Ikke for å være slem eller ond, eller hva som helst, men er dette en ekte tråd i mangel av et bedre ord:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå