CustomTP Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Pc`en vil ikke skru seg av...? Den lukker alle programmene uten problemer, men når den kommer til "windows avsluttes" skjermbildet, stopper den bare og kommer ikke et skritt videre?! Hva skjer?! Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Du er sikker på at det ikke er du som skal slå av maskinen manuelt(ofte gamle maskiner med knapp bakpå.)? Har opplevd noe av det samme jeg også engang mener jeg. Husker ikke om jeg klarte å få fikset det. - Lenge siden. En Windows reinstallasjon gjør vel som oftest susen uten at jeg tør si noe sikkert. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Du er sikker på at det ikke er du som skal slå av maskinen manuelt(ofte gamle maskiner med knapp bakpå.)? Har opplevd noe av det samme jeg også engang mener jeg. Husker ikke om jeg klarte å få fikset det. - Lenge siden. En Windows reinstallasjon gjør vel som oftest susen uten at jeg tør si noe sikkert. 6029065[/snapback] Helt ny pc... har skjedd nå mange i det siste, og når jeg tar ut strømmen lyser tastaturet fortsatt... er utrolig iriterende... Endret 2. mai 2006 av CustomTP Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Dette er en kjent feil i Microsoft Windows XP, med en årsak som er ukjent for meg. Såvidt jeg vet eksisterer det ingen feilfiks, så det eneste jeg kan anbefale deg å gjøre er å installere Windows på nytt. Du trenger ikke formatere for å gjøre dette, du kan bare sette i CD-platen og installere uten å formatere. Du vil dermed kun miste instillinger i Windows, mens alle andre mapper og filer vil være intakte. Lykke til. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Dette er en kjent feil i Microsoft Windows XP, med en årsak som er ukjent for meg. Såvidt jeg vet eksisterer det ingen feilfiks, så det eneste jeg kan anbefale deg å gjøre er å installere Windows på nytt. Du trenger ikke formatere for å gjøre dette, du kan bare sette i CD-platen og installere uten å formatere. Du vil dermed kun miste instillinger i Windows, mens alle andre mapper og filer vil være intakte. Lykke til. 6032785[/snapback] Jo, forsåvidt. Blir ikke alle filer på den partisjonen formatert da? mener jeg gjorde det engang, og husker jeg fikk slettet alt som var på partisjon C: som jeg da brukte til OS WinXP.. Endret 3. mai 2006 av nollie Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jo, forsåvidt. Blir ikke alle filer på den partisjonen formatert da? mener jeg gjorde det engang, og husker jeg fikk slettet alt som var på partisjon C: som jeg da brukte til OS WinXP.. 6033403[/snapback] Hmm. Nå er det en stund siden jeg har gjort dette, men jeg mener å huske at man kan velge mellom å reparere systemdisken eller å formatere den. Hvis du velger å reparere skal kun filene til Windows bli installert på nytt. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jo, forsåvidt. Blir ikke alle filer på den partisjonen formatert da? mener jeg gjorde det engang, og husker jeg fikk slettet alt som var på partisjon C: som jeg da brukte til OS WinXP.. 6033403[/snapback] Hmm. Nå er det en stund siden jeg har gjort dette, men jeg mener å huske at man kan velge mellom å reparere systemdisken eller å formatere den. Hvis du velger å reparere skal kun filene til Windows bli installert på nytt. 6033440[/snapback] Jo, mulig du har rett i det. Sp2 må du selvsagt installere på nytt + alt på startmeny med mer er også slettet da dessverre. Jeg ville nok råda til å ta en full formatering av partisjonen men... Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Det er vel ikke noe skadelig, bare irriterende...? Jeg bruker bare den fysiske "av" knappen på kabinettet som man gjorde i gammle dager med de eldre pc`ene for å slå den av når jeg hører den har tenkt seg ferdig (de såkalte bra og lydløse samsung diskene.. yeah right)... kan jeg fortsette med dette hvis dette ikke er noe problem, eller burde jeg få fixxet det så fort som mulig...? thx Lenke til kommentar
ZeldaX Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Det er vel ikke noe skadelig, bare irriterende...? Jeg bruker bare den fysiske "av" knappen på kabinettet som man gjorde i gammle dager med de eldre pc`ene for å slå den av når jeg hører den har tenkt seg ferdig (de såkalte bra og lydløse samsung diskene.. yeah right)... kan jeg fortsette med dette hvis dette ikke er noe problem, eller burde jeg få fixxet det så fort som mulig...? thx 6036001[/snapback] Har du installert Chipset driverne? Ofte så ligger problemet der. Last ned de siste driverne til Hovedkortet ditt og installer dem. Har vært borti at det har løst det i mange tilfeller. Z Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 5. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2006 dra ut kabelen:) 6041536[/snapback] det er det jeg har gjort i en uke nå, funker fett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå