TiduZ Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Heisan! Her om dagen fikk jeg et spørsmål fra en datainteresert naturfags lærer om hva smeltetemperaturen på vanlig kjølepasta var. Jeg ble desverre svar skyldig, men lovte å finne svaret. Har googlet litt rund, men har ikke funnet stort. Jeg lurer derfor på om noen her på forumet har noen anelse om hva smeltetemperaturen er? MVH TiduZ Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Sikkert forskjellig temperatur avhengig om det er Cheramic, ALU, sølv osv. så har sikkert bindemiddelet i pastaen en del å si også! Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 (endret) Kjølepasta er i vanleg form (romtemp) smelta. Spørsmålet er vel kritisk temp når bindemiddell mister bindevnen og pastaen flyter utover, eller bindemiddellet fordamper olg pastaen stivner. Litt data om Arctic Silver (heta frå heimesida deira Arctic Silver) Innhold: 99.9% rein sølv Arctic Silver 5 contains over 88% thermally Conductive filler by weight. In addition to micronized silver, Arctic Silver 5 also contains sub-micron zinc oxide, aluminum oxide and boron nitride particles. These thermally-enhanced ceramic particles improve the compound's performance and long-term stability. Arbeidstemp: Extended Temperature Limits:Peak: –50°C to >180°C Long-Term: –50°C to 130°C Fant ikkje nokon kritisk temp, men håper det klarnet litt opp. Du kan prøva litt på steikeplaten til ho mor. Endret 4. mai 2006 av Ødd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå