Tafsen Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Eg bruker no Kubuntu 5.10 og har følelsen av at ting går i Sirup. Spesielt oppstarten er veeeldig treig. Og sida eg bruker laptop med dualboot er dette ganske irriterande. Eg veit KDE kan være litt resurskrevande men eg vil forsette å bruke dette, det burde gå greit sida eg har 786mbram. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Archlinux Endret 2. mai 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 KDE 3.5 kjører fint på min gamle P-II (bedre en GNOME/XFCE), bruker Slackware. Arch er også et bra alternativ. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 slackware eller arch er å anbefale ja gentoo kan godt hende oppleves snappy, men du må fremdeles vente på at alle pakkene skal kompileres... og er som kjent en del oppdateringer... Lenke til kommentar
Solow Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Prøv å installere en annen WM, f.esk XFCE eller fluxbo. Ubuntu/Kubuntu har en egen "desktop-versjon" Xubuntu. Den kommer med XFCE. Kjører du Dapper innstallerer du xubuntu-desktop. Edit: xubuntu-desktop også ligger i Breezy Endret 2. mai 2006 av Solow Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg bruker Slackware 10.2 med KDE 3.4 og Kernel 2.6.16.11 på laptopen, og det fungerer strålende. Maskina har 128 MB ram, 800 MHZ og 20 GB Harddisk. Kan ikke si at noe i Slackware går spesielt treigt. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Vil nokon forklare meg forskjellen på Archlinux og Slackware? Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vil nokon forklare meg forskjellen på Archlinux og Slackware? Skal prøve uten at noe sider blir fornærmet Hvis du alltid vil ha det nyeste innen programmer/features så velger du Arch. hvis ikke har behov for det nyeste og/eller liker å et "stabilt" (ikke tolk dette feil) system så velger du Slackware. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Prøv å installere en annen WM, f.esk XFCE eller fluxbo.Ubuntu/Kubuntu har en egen "desktop-versjon" Xubuntu. Den kommer med XFCE. Kjører du Dapper innstallerer du xubuntu-desktop. Edit: xubuntu-desktop også ligger i Breezy 6029180[/snapback] Desktop-versjon? Xubuntu er da bare Ubuntu med XFCE som standard, akkurat som Kubuntu er Ubuntu med KDE som standard? Ingen er da mer spesiellt rettet mot "destop"? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Er i akkurat samme situasjon som trådstarter. Har en Pentium 3 laptop med Kubuntu, men syns det går ganske tregt. Har brukt Ubuntu og openbox på den i lang tid, men savnet at KDE fikset det meste får meg enkelt og greit. Men tror jeg absolutt skal skjekke ut Arch Linux, hvis det ikke kommer opp noen andre bra alternativ. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg laster ned Arch Linux i skrivande augonblink Vi får hjelpe kvarandre ut så godt vi kan Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Ok. Jeg har ingen CD-R for øyeblikket, så jeg for ikke gjort noe med saken enda, men fint om du skriver noe tilbakemelding EDIT: arch-0.7.1.iso arch-0.7.1-base.iso Hvilken skal jeg laste ned? Endret 2. mai 2006 av Gakkakk Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Anbefaler base, inneholder akkurat nok til å boote og installere ekstra programmer (var iallefall det sist jeg prøvde det). Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Prøver den. Her er også ein guide visst du trenger det http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?t=15906 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vil nokon forklare meg forskjellen på Archlinux og Slackware? Skal prøve uten at noe sider blir fornærmet Hvis du alltid vil ha det nyeste innen programmer/features så velger du Arch. hvis ikke har behov for det nyeste og/eller liker å et "stabilt" (ikke tolk dette feil) system så velger du Slackware. 6029665[/snapback] Vist du har lyst til å slite med deps resten av livet ditt så velg slack Vist du vil ha noko "som barer virker" så gå for arch [Eg håper folk forstår at dette ikkje må taes seriøst, og er satt heilt på spissen ] Arch og slack er både i filosofi og teknisk ganske så like. Men imo så har arch fordelen av eit meget godt pakkesystem (både for binærpakker og egenkompilering av kildekode). Samt eit stort utvalg av både "offesielle" og "uoffesielle(community)" pakker. Ja, eg veit at det er diverse pakkesystem til slack også, men dei er ikkje offesielt støtta og ein del av dei mangler dep. håndtering. Eg er glad i begge distroane, men til skrivebordsbruk så ville eg ha valgt arch. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med deps. Men hvis deps er viktig, vil jeg heller anbefale FreeBSD fremfor noen annen linux-distro, hvis man ikke vil ha Slackware. FreeBSD kombinerer oppdaterte pakker med stabilitet, og kan gjøres så lettdreven man bare vil. FreeBSD håndterer deps på en svært god måte, både i ports og pakkene. Endret 2. mai 2006 av stigfjel Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med deps. Men hvis deps er viktig, vil jeg heller anbefale FreeBSD fremfor noen annen linux-distro, hvis man ikke vil ha Slackware. FreeBSD kombinerer oppdaterte pakker med stabilitet, og kan gjøres så lettdreven man bare vil. FreeBSD håndterer deps på en svært god måte, både i ports og pakkene. 6031123[/snapback] Var det ikke denne karen som ville ha et eget UNIX/BSD-forum da? Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg har ikke hatt noe særlig problemer med deps. Men hvis deps er viktig, vil jeg heller anbefale FreeBSD fremfor noen annen linux-distro, hvis man ikke vil ha Slackware. FreeBSD kombinerer oppdaterte pakker med stabilitet, og kan gjøres så lettdreven man bare vil. FreeBSD håndterer deps på en svært god måte, både i ports og pakkene. 6031123[/snapback] Var det ikke denne karen som ville ha et eget UNIX/BSD-forum da? 6031307[/snapback] tar meg fiheten å quote i mangel på ork å skrive Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Vist du har lyst til å slite med deps resten av livet ditt så velg slackVist du vil ha noko "som barer virker" så gå for arch He, he. Dette er et tema som alltid blir tatt opp når man snakker om Slackeware, jeg orker ikke å si noe for eller imot. Arch og slack er både i filosofi og teknisk ganske så like. Men imo så har arch fordelen av eit meget godt pakkesystem (både for binærpakker og egenkompilering av kildekode). Samt eit stort utvalg av både "offesielle" og "uoffesielle(community)" pakker.Ja, eg veit at det er diverse pakkesystem til slack også, men dei er ikkje offesielt støtta og ein del av dei mangler dep. håndtering. Slackware har ikke det største utvalg av pakker, men det holder til det meste. At man har flere pakkesystem å velge mellom ser jeg på som en fordel. Hvis man liker binærpakker så kan man bruker standard pkgtools, eller utvide pkgtools med slackpkg, slapt-get eller swaret. Har man lyst til å benytte seg av kildekode som i Gentoo eller BSD bruker man pkgsrc. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Eg har instalert Arch.7.1-base no, men den guiden som eg linka tidligere brukte eg ikkje. Blei faktisk berre meir forvirra Har fått opp nettverket og har begynt å innstalere KDE no. Her forresten ein nyttig liten sak visst det er snakk om laptop: http://wiki.archlinux.org/index.php/Config...network#Ifplugd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå